.

.

Kyllä minä ainakin luin. En nyt jaksa kommenttia kirjoitella.
Mutta hyvä kirjoitus!

Putkis

Haluaisin ehkä kertoa, että halu juomiseen on minulla varmasti lopun elämäni ajan läsnä ja siitä voisi silloin tällöin puhua.

Tuttua tarinaa alan miehelle, kun muistoissani palaan aktiiviaikoihini. Avaat ja analysoit hyvin ongelmasi enkä minä siihen pysty juurikaan mitään lisäämään. Sen verran voin, että tuo ylläoleva lainaus kirjoituksestasi ei ainakaan minun kohdallani pitänyt paikkaansa. Alko jäi minulta kauan sitten, vuosikymmeniä kestäneen käytön jälkeen ja mieliteko siihen katosi. En ole enää moniin vuosiin jäsentänyt elämääni ja oloani suhteessa alkoholiin. Se on minulle kemiallinen yhdiste siinä kuin mikä tahansa muukin sellainen; en ole koskaan ymmärtänyt niistä mitään. Olen vapaa; tiedä sitten olenko jonkinlainen poikkeustapaus.

Mutta täydellinen vapaus alkoholista on ainakin mahdollista. Olisiko tietoisuus siitä yksi säie sinullekin paremman tulevaisuuden rakentamiseen?

Olen joskus kirjoittanut asiaani tälle ja jollekin muullekin palstalle. Olen saanut enemmän tai vähemmän epäuskoisia vastauksia joissa on mm. kysytty että miksi en voisi ottaa kohtuudella ja sivistyneesti, kun kerran asia ei merkitse minulle mitään. Olen vastannut, että en voi ottaa koska en halua. Enhän polta esimerkiksi savukkeita tai sikariakaan, en halua, kun lopetin tupakanpolton 1976. On myös kysytty miksi kirjoitan alan palstalle, kun olen ollut jo kauan ilman. Ne vuodet jolloin join sattuivat miehuuteni parhaisiin vuosiin ja muodostavat merkittävän osan henkilöhistoriaani - sellaisiahan on tapana muistella, eh? Muistelen siis, yritän ymmärtää itseäni ja valintojani ja joskus toivon, että kokemuksistani olisi apua jollekulle joka kamppailee alkoholiongelman kanssa.

Menestystä kamppailuusi!

Hei
Minäkin jaksoin lukea loppuun asti ja heräsi kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita.
Tunnistan tuosta jotain omaa käytösmallia niiltä vuosilta, kun itse olin parisuhteessa missä koin jääväni jollain tavalla altavastaajaksi ja tunteeni ja tarpeeni jäivät kuulematta.
Tuo vallan tunne minkä saa siitä, että juo salaa. Jännitys ja olo siitä, että kapinoi jotain auktoriteettiä vastaan. Voi olla, että sitä käy läpi jotain lapsuuden kapinaa mitä ei koskaan ollut. Vaikutat kirjoituksen perusteella jotenkin siivota, kunnolliselta ja kiltiltä. Sinun yläpuolelllasi on puolison ylemmyys ja paheksunta jonka edessä sinä olet vähän voimaton. Kyse ei ole tasavertaisesta suhteesta. Puhut usein siitä miten hän omistaa kaiken, joten tuokin epäsuhta vaivaa Sinua. Entä jos näyttäisit hänelle tuon minkä kirjoitit? Joka tapauksessa onnittelut 60 päivästä. Täällä 65 päivää ?.

Hyvä PP!

Mullakin tämä salaa juominen en tiedä mikä siinä viehättää, ehkä se, että ei halua antaa toiselle sen kuvan että olen alkoholisti eli pitää kulissia yllä. Nyt olen jäänyt kiinni tarpeeksi monta kertaa ja kovasti uskon, että nyt pelataan ns. viimeistä kättä jossa voi jäädä musta pekka käteen tai sitten voittaa kaiken jos siis raittius voittaa?

Vaimo siis suht ehdoton, juoda saa vähän jos haluaa esim kerran viikossa sivistyneesti mutta ei muuten. Sen takia on ollut pakko juoda salaa ja itsellä se on ollut päivittäistä. Tukea ei saa el ei porkkanaa vaan pelkkää keppii eli yksin olen siinä mielessä tämän asian kanssa. Vaimon mielestä se, että on alkoholisit eli ei on ihan oma valinta ja toki kyllähän sen itse päättää juoko siitä pullosta vaiko ei mutta kyllähän tämä on vähän laajempi juttu kuitenkin.

Nyt on valjennut yhdeksäsä raitis päivä putkeen ja hyvä niin.

Tsemppiä sulle!

.

alkoholismi tarkoittaa, että juodessa alkoholisti menettää kontrollin suhteessa alkoholiin. se on a-holistille ja kohtuukäyttäjälle about yhtä vaikeeta jättää se ensimmäinen ottamatta.

ennenkuin saa maksan siirron, on luovuttava alkoholista kokonaan. oli syy tähän siirtoon alkoholi tai joku ihan muu sairaus. luin, että alkoholistit ovat onnistuneet jättämään alkoholin hieman kohtuukäyttäjiä paremmin näissä tapauksissa

.

Mieli myllertää tuollaisia demonikissoja aina joskus :smiley: Ei onneksi ole sekoamisen merkki, vaan ihan vain prosessoimisen merkki. Ehkä tulee mieleen, että jokin ihmissuhde joko lapsuudessa tai nykyhetkessä tai niiden yhdistelmässä sai tuommoisen muodon sun unessa. Ehkä siihen kissaan voisi tutustua ja jopa yrittää vähän kesyttää sitä tappamisen sijaan? Toisaalta paha mennä “neuvomaan” ihan tuntematonta ihmistä. Mutta noin ehkä ajattelisin itse jos näkisin nyt tuollaisen unen :slight_smile:

.

.

Hyvä Petteri

Nämä korona-asiat ei nyt liity lopettamiseen mutta koska olen sitä mieltä, että jos jotain kritisoi, on myös reilua esittää se omasta mielestä prempi vaihtoehto. Miten siis olisi tiedottaminen pitänyt hoitaa ?

Koronapassi on myös siksi, että ei ole kyse yksinomaa sinusta vaan siitä että vähennetään mahdollisuuksia tartuttaa muita. Jos on yksilönvapaus pitää myös olla vastuu.

.

Asiallinen ja mielyttävä kommentti. Tuollaiseen meidän kaikkien on syytä pyrkiä.

Minä olen täällä mukana, jotta muistan mistä on kyse ja välttäisin ylimielisyydeen. Välillä ahkerammin välillä harvemmin kun on sentään paljon muutakin elämää…

Sen politiikka-ketjun voisi kyllä olohuoneeseen perustaa. On niin kovia näkemyksiä, että olisi kiva kuulla perusteluja.

Menestystä.

Politiikka & uskonto -ketju löytyy ihan helposti hakutoiminnolla.
viewtopic.php?f=42&t=39375&start=1005

MTT64/Kapteeni Koukku/Petteri Permanto voi sinne kirjoitella näkemyksiään huulipunahallituksesta, jos sanottavaa siitä on ja mieltää aiheen edelleen kuuluvan tälle foorumille.

.

Varmaankin sitten olen. Ihan sama. :laughing:

.

.