TONNI TÄYNNÄ :)

Juu…ei mulla sen ihmeempiä, mutta halusin vaan jakaa kanssanne tämän merkkipäivän tänään. Tuhat päivää raittiina ilman tipan tippaa tuli täyteen!!! :smiley:

Ainoa lääke, jota käytän, taitaa olla Omega 3-kalaöljykapselit??

Ei tämä viinapirun selättäminen aina ihan helppoa ole ollut, mutta kiitos mm. tämän palstan / sille kirjoittavien ihmisten…toistaiseksi olen selvinnyt kunnialla kuiville!!

Tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavaa “tonnia”!!!

Oikein hyvää alkavaa vuotta-11 kaikille palstalaisille ja pidetään lähimmäisestä huolta.

Onneksi olkoon.Komea on tolppa, 1000pv!

Se on varmaan se Omega 3 ja Plinkki. Minä taaperran perässä päivä kerrallaan MultiVita Plus ja D-Max 25 ja Plinkki.

Onnittelut! Perässä hiihdellään, omaa latua kumminkin… :wink: Vielä hiljattain näytti siltä, että tämäkin talvi menee masennuslääkityksen turvin, mutta nyt näyttäisi siltä, että pelkkä kirkasvalohoito + terveet elämäntavat riittää.

–kh

Tuo tuhat päivää on todella hieno juttu. Kerrohan meille perässähiihtäjillekin, mitä kompastuskiviä meillä on odotettavissa. :smiley:

Tonnista pitää onnitella! Siiinä on jo parikin almanakkaa sulla tullut selätettyä. :smiley:

Huh, huh uskomattoman hienolta kuulostaa tuo lukema…Onnea!
Onneksi minäkin syön Omegaa, siinhän se salaisuus taitaa piillä, täytyy vielä nostaa annostusta… :stuck_out_tongue:

Voi veikkonen :smiley: …enpä taida osata yleistää kompastuskiviä sen ihmeemmin, sillä olen koittanut elää “pikkuhiljaa omaa kaistaa”. Että mikä uhkaa horjuttaa minua, voi taas toiselle olla ihan olankohautuksella ohitettava este.

Suurimmat viinan / päihtymisen-kaipuut ovat olleet siinä about puolenvuoden ja kahden vuoden raittiinaolon jälkeen :open_mouth: . Ei mitään erityistä tilannetta noissa hetkissä…ainoastan hillitön halu päihtyä. Tasaisin väliajoin tietty sitten tulee niitä juttuja vastaan, jolloin on entisessä elämässä aina korkannut…ne muistuttavat juomisesta ja siitä, miksi silloin siitä niin kovasti pidin.

Kompastuskivet olen onnistunut väistämään seuraavilla konsteilla:

1. Minulla on ollut kova halu parantua----> aikani menee tiedon, konstien etsimiseen—> ei ehdi juomaan :smiley:
  2. Säännöllinen liikunta ja riittävä lepo ( okei…klishee, mutta NIIN totta!!)
  3. Vaihdoin juomalasit lukulaseihin :laughing: Ihan totta…en ollut ennen raitistumistani lukenut edes otsikoita lehdistä? Nyt menee kirjallisuus laidasta laitaan. Ihan sama mitä genreä…kunhan on paljon tekstiä, eikä yhtään kuvia!! Tällä tavoin saan iltaisin hyvin unen ( ennen vedin pullon kirkasta siihen tarkoitukseen).
  4. Uteliaisuus ylipäätään elämää kohtaan…miksi olemme, mitä sillä on tarjottavana, mikä on mahdollista, miten sen voisi saavuttaa, jne jne.
  5. Rehellisyys itseäni ja muita kohtaan.

Tunnustan sen, että olen ihan törkeän addiktoituvaa tyyppiä…mistä tulikin mieleen eräs “kompastuskivi” hieman ennen korkin kiinni laittamista. Olin nimittäin lääkärillä puhumassa nukkumisvaikeuksistani…johon sain sitten jotain pilleriä. Noh…ensimmäisenä iltana otin sitten määräyksen mukaan napin huuleen ja ans’ olla…vartin päästä S-kirjain “suhahteli” puheessani niin pirun iloisesti, että!!! Minähän olin jukolauta hiprakassa…yhdestä pilleristä…loistavaa, ei krapulaa, mutta pari näitä, ja känni päälle!!!

Vaan tunnustin faktat itselleni…olen addikti…joten napit pönttöön ja lekurin puheille: “Kuule…laitatko niihin mun tietoihin sellaisen näkyville, että minulle ei saa määrätä MITÄÄN kolmio/päihdyttävää lääkettä…kukaan, koskaan. Katsos herra tohtori…jos annat mulle näitä kuukauden reseptin, niin nää ovat jo ylihuomenna loppu??”

Tämä sitten lienee minulle sitä “rehellisyyttä” itseäni kohtaan…tunnustan sen, millainen olen…ja minä olen alkoholisti, eikä niiden passaa leikkiä päihdyttävillä tuotteilla.

Mutta mutta…äitini joskus viisaasti minulle totesi, kun viinahimoani tuskailin, että: “Kenellekään ei anneta suurempaa ristiä, kuin mitä jaksaa kantaa.” Ja sillä neuvolla pärjää jo aika pitkälle…jos kuka boostia ammentaa tuolta yläkerran Pomolta.

Alussahan tässä ollaan vielä raittiuden tiellä…mutta omat heikkoudet tiedostaen, uteliaana elämää tutkien mennään eteenpäin :smiley: Kiitos teille ihmiset kokemustenne jakamisesta täällä ja tsemppiä jatkossakin…ei muuta, kuin lisää Omegaa viikseen!!!

Jei.

Kyllä sulle nyt täytyy ihan kansanjuhlat varmaan järjestää Senaatintorilla.

^^Vähintäänkin.

Ajattelin ensin otsikon nähdessäni et kyse on jostain ihan muusta.

Onneksi Olkoon! Minun on vaalitettavasti otettava pari nollaa lopusta pois. Aloitanpa myös Omega 3:s kuurin. Jospa tämä nyt sitten onnistuisi.

Onnittelut tonnista!