Todelliseksi AA-Valtiomieheksi tulemisen ohjeet!

Näillä ohjeilla Sinusta tulee TOSI_AA:lainen,Valtiomies,Puhujapäivien odotettu puhujaveli,Kummisetä ja Guru!

1 Opettele ulkoa “Isosta Kirjasta” sivu 234 ja lausu sitä jokaiselle jolla menee huonosti oli sitten kyseessä auton hajoamisesta tai työpaikan menetyksestä tappavaan syöpään tai muuhun tautiin… Tähän oppiin sisältyy myös kaikki viralliset päätökset Sosiaalituen maksusta k. o henkilölle…aina koko kansaa koskeviin päätöksiin, olivat ne kuinka kälyisiä tai väärin tahansa…Opettele ulkoa myös kaikki “huoneentaulut” ja lausu ne ääneen monta kertaa puheenvuorossasi (yleensä nämä taulut sijaitsevat klubitilan seinällä, sieltä ne on helppo lukea)

2 Vika on AINA alkoholistissa ja sen päässä -ei missään muussa tämä on vittumainen kohta saada aivopestyä ihmiselle mutta kun on tarpeeksi kusessa, mikä tahansa oppi saadaan aivopestyä kyllä…eli omaksu siis tämä oppi kalloosi, muuten et pääse Valtiomieheksi…

3 Opettele kysymään ryhmäsi Gurulta tai nimetyltä kummiltasi mielipide jokaiseen asiaan, oli kyseessä sitten sukkaparin osto tai avo/avioliiton solmiminen tai lääkkeet ja sairaudet (muista että Valtiomies on aina lääkäriäkin viisaampi ja kykenee asiantuntemuksellaan kumoamaan myös lääkärin väitteet) AA-Guru todellakin kykenee antamaan asiantuntevan lausunnon asiaan kuin asiaan. Hän on pätevä lääkäri,psykiatri,lakimies,pappi,imaami,personal trainer,ravitsemusterapeutti ja ties mitä vielä muuta! ja kaikki tämä vain osaamalla ulkoa OHJELMA!

4 Muista tähdentää kuinka karmea tauti alkoholismi on! Se on kaikkien Sairauksien Kuningas, mikään voima Universumissa ei voi sitä parantaa…ja ihmiskunta jakaantuu kahteen osaan Tavallisiin Ihmisiin ja Alkoholisteihin. jotka ovat täysin erilaisia ihmisiä, muista aina tähdentää Alkoholistin poikkeavuutta Tavalliseen Ihmiseen nähden…

Entä jos ei omista muita kirjoja kuin Aku ankan taskukirjat tai maailman vahvin nalle kirjasarjan?

Ei noissa kaikissa edes ole 234:ää sivua?

Pääasia että pidetään aate ja aatteen armeija esilllä. Viikon päästä ei kukaan muista puhuttiinko tuotteesta x hyvää vai pahaa, muistetaan että puhuttiin. Ja sehän todistaa että tunnettu merkki, kuten entinen torikauppias sanoi kellostaan, nimi oli antimagnetic…

Fil 1:18 : "Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. "

Jos nyt kuitenkin löytyisi jostain kirjasta se oikea sivu, olisihan se jo puoli voittoa. Kerran muuan kysyi onko se ja se sen ja sen puhelinnumero. Mutisin että suuruusluokka kuulostaa oikealta, jostakin syystä moinen herätti hilpeyttä sivustakuulijassa.

^kesti vähän aikaa metsäläisen ymmärtää viestisi… :unamused: :smiley: :question:

AA:n salaisuus lyhyesti… mitä edes Bill Wilson ja Tri.Bob Smith ei ymmärtäneet… jos käyt joka päivä ryhmässä, ne kokoukset MUISTUTTAA, että juominen ei kannata.

Juopot nimittäin aika nopeasti unohtaa ne viinan tuomat haitat.

12 askelta on bullshittiä, ihan samallatavalla vertaistukiryhmät auttaa juoppoja, joissa ei käytetä 12 askelta.

Tottakai kyseiset herrasmiehet tuon olivat hoksanneet kuten LSD:nkin salat. Siihenhän se klubi-touhu osittain perustuukin ja tietynlaisiin psykologisesti istutettaviin pelkotiloihin turmiosta sekä leimauttaa ihmisen aika tehokkaasti tietynlaiseksi omassa tajunnassaan. Juopolla on kieltämättä harvinaisen huono muisti viinan haittojen suhteen mutta se nyt on vain kyseisen sairauden oire. 12 askelta tosiaankin on aivan höpö touhua ja samanlaista sisältöä sekä erilaisia rakennelmia vertaistukiryhmän hengessä (hengellisiä tai hengettömiä) voisi aivan hyvin jotkut kehitellä alkoholismin torjuntaan. AA:lla taitaa vaan olla isoimmat lobbaajat eikä se edes maksa mitään toisin kuin vaikka pätevä nettiterapia, yksityiset huippu psykiatrit tai päihdepsykiatrit ja psykoterapeutit.

Olisi mielenkiintoista ottaa 2000 alkoholistin testiryhmä ja toinen puoli kävisi tiiviisti AA:ssa, A-klinikalla ja vaikka terveyskeskuksessa (halutessaan saisi valita myös jonkun Minnesotahoidon, Myllyhoidon tai vaikka papin kanssa hölisimisen) ja toinen puoli ottaisi netin avuksi, hyvät kokeneet yksityis psykiatrit/päihdepsykiatrit (tarvittaessa psykoterapeutin), kaikki mahdolliset lääkehoidot joita vain saatavilla, ravintoterapeutit ja elämäntapa-ohjaajat, funktionaalista lääketiedettä unohtamatta koska se on vielä tulevaisuutta. Sitten katsottaisiin 10 vuoden kuluttua kuka on raitis ja kuka ei :smiley:

helevetin vähän täällä kyllä nykyisin kukaan aa-ta tai muita 12 askeleen ryhmiä kehuu.
muutamat on kai kokeilleet ja katsoneet, että ei toimi heille ja sitten on asiaankuuluvalla
tarmolla asian esiin tuoneet…sitten jonkin salaliittoteorian mukaan tuo on mainontaa.

ja kun! ei ole vastaavalla tavalla toimivia muita veratsiryhmiä tietääkseni, tai en ole niihin törmännyt,
en kyllä mitenkään aktiivisesti etsinytkään.
on a-killoilla kai jotain ryhmiä, päihdeklinikoilla ja uskontoporukoilla,varmaan muitakin.
ja kelle nuo on sopivia, niin hyvä.
erona on kuitenkin se, ainakin omalla kohdalla, että noita ei ole näillä mainkaan missään ja
kokoontumiset ovat harvassa omaan tarpeeseen nähden.
ja luulen että sitoutuminen on ihan muuta luokkaa kuin 12 askeleen porukoissa.
tarkoitan tuen antamista.
ja ohjelmakin on ihan ookoo, jolle se käy ja joka sitä osaa hyödyntää.
on aika kummallista, että täällä on hirveä huoli ja hätä, että joku menisi noihin ryhmiin ja
joutuisi aivopesun kohteeksi.
noissa ryhmissä toisaalta voivotellaan, että tulisi nyt edes joku uusi kokeilemaan joskus…

tieto on valttia. hyvä, että myös negatiiviset kokemukset ovat esillä, koska kaikenlainen sensurointi
on mielestäni pidettävä mahdollisismman vähänä.

Mutta eikös esim.USA:ssa niissä helvetin kalleissa päihdehoitolaitoksissa (esim. 15 000-30 000$ 30 päivää) myös käytetä ainakin osassa tota 12 askeleen ohjelmaa? Ja niissä on myös hyviä psykiatreja (siis niitä erikois extra heppuja :wink: ) ja noita muita mitä listasit…

Eiköhän koska se ohjelma on niin suosittu ja auttaahan se oikeastikkin joitakin vaikkakin se on vähän hakuammuntaa sekä sattuman kauppaa kellä kolisee :smiley: Itselläni on lotto vetämässä ja jos osuu niin lähden välittömästi Havajille delfiiniterapiaan niinkuin olisi jo!
Alkoholistien hoidossa vaikka käyttäisi miltei mitä konsteja tahansa hankalaa on sairauden F luonne joka saa aikaa sen, että potilas kusettaa itseäänkin niin kaikki tehokkaatkin hoidot voivat olla yhtä tyhjän kanssa.

Koskeeko tämä kaikkia F-sairauksia esim.F12?

Esim.potilas vain lääkitsee depistään alkoholilla, mutta ei ole riippuvuutta edes jättiannoksilla ja se vaikuttaa häneen jotenkin eri tavalla kuin muilla.

Alkoholismi nyt on yksi rajuimpia päihdesairauksia mutta ei niitä muitakaan vähätellä saa. F12= Kannabinoidien käytön aiheuttamat elimelliset aivo-oireyhtymät ja käyttäytymisen häiriöt. Tämä tila voi tulla ihmiselle jolle kannabis ei todellakaan sovi ja sitä siitä huolimatta käytetään aamusta iltaan.

No esim. minä olen tyhmyyksissäni tai pakon edestä miten sen haluaa nähdä niin lääkinnyt vakavaa masennusta alkoholilla. Ja annokset oli isoja kuten myös putkien pituudet mutta varsinaista riippuvuutta ei ollut kyseeseen kemikaaliin kuten ei mihinkään muuhunkaan mutta kyllä se viina myös dontin päähän meni varsinkin kun tarpeeksi otti.

niin, tavallaan tietenkään asia ei minulle kuulu, vaan ihmettelen ja en tuomitsevasti
mitenkään, että jos ei ole riippuvuutta mihinkään ja hyvin paljon käyttää tai on käyttänyt,
niin mikä on kirjoittelun pointti?
ja painotan vielä, että hyvä vaan kun kirjoitat.
kannabiksen puolustuksen tajuan kohdallasi ja sen lääkekäyttö lienee liian vaikeaa usein
huonon maineen vuoksi.
vaan eikö sekin olisi tervellisempää ottaa muussa muodossa kuin polttelemalla?

Minua kiinnostaa ihan yleisesti päihdesairaudet ja onhan niistä itsellänikin kokemusta vaikka ne ongelmat olikin toissijaisia kun alkuongelma olikin ihan muu (ongelmallisimmat päihteet olivat alkoholi, bentsojen yletön rouskuttelu ja nikotiini, opiaateista en koskaan kamalasti innostunut).
Minua myös kiinnostaa erityisesti alkoholismin tulevaisuuden hoitomuodot ja silloin tällöin keskustelenkin niistä huippu psykiatrini kanssa mitä mahtaa olla tulossa ja mitä tutkitaan (tällä hetkellä tutkitaan kovasti psykedeelisiä lääkkeitä ja joitain dopamiini aineenvaihduntaan vaikuttavia troppeja kun tästä pirullisesta sairaudesta aletaan saamaan koko ajan lisää tietoa). Oma isäni kuoli 41vuotiaana rajuun alkoholismiin (sisäelimet meni sököksi) ja suvussa muutenkin miltei joka toinen on jonkun asteinen addikti jotkut hengissä harvempi ei.

Ei minulla muuten ole mitään erityistä tarvetta puollustella kannabista vaikka juuri muutama viikko sitten puhuin Hyksin päihdepsykiatrin ihan pyörryksiin ja se oli muuten minä jolla oli enemmän infoa vaikka sanoi käyneensä Amerikassa asti opiskelemassa asioista (nuori opiskelija poika minun luvallani huoneessa oli ilmiselvästi huvittunut tilanteesta :smiley: ). Onhan se lääkkeen lisäksi myös päihde ja ei se kaikille sovi (varsinkaan nuorille) eikä kaikkia auta mutta hassua on kun keskimäärin 80% kansasta on vielä aivan pihalla koko asiasta, mutta maailma muuttuu vaikka jopa youtube yrittää rajottaa videoita eri maiden sisällä ja lääkärit vänkäävät vastaan sen minkä ehtivät :smiley: Juuri äsken vaporisoin volcanolla kukkaa
koska se toimii ylipäätään noin 30% paremmin juuri minulla niin (myös viihdekäyttäjät tykkäävät vaikutuksista usein polttamista enemmän). En polta kuin korkeintaan kerran pari vuodessa. Voi sitä syödäkkin mutta tulee liian kalliiksi kun määrät pitää olla isot eikä hoitovasteet juuri minulla ole optimaalisimmat ja vaikuttavat aineet maksan metabolian takia esiintyy hieman eri muodossa kuin keuhkojen kautta imeytyessä. Vaporisoidessa muuten kukinnon terpeenit eivät lainkaan tuhoudu (kuten palaessa tapahtuu) ja täten kannabiksen lääkinnällinen entourage-efekti (kaikkien kannabinoidien ja terpeenien synerginen yhteisvaikutus) on parempi eli kuuppa kirkastuu huomattavasti paremmin kuin käryttäessä ja keuhkohaittoja ei esiinny. Jos olisimme jo tulevaisuudessa niin kiinnostaisi testata öljyt sellasella pikku kynävapolla ja sitten takapuoleen laitettavat öljysupot mutta nämä tuotteet ovat vielä saavuttamattomissa eikä edes proviisori voi tehdä asialle mitään vaikka on yritetty.

Fimea muuten jopa kieltää täysin päihdyttämättömän cbd-öljyn lääkeaineena jota sitten kukaan lääkäri ei saa määrätä sanktioiden uhalla kenellekkään ja harvalla tohtorilla on suhteet kunnossa tahoihin joista sitä saa tilattua laillisesti. Ollaan Slovakian kanssa ainoita EU:ssa kun täällä jos missä korruptio jyllää. Muualla se on luontaistuote mutta auttaa monia vakavastikkin sairaita.

Ps. Ja muuten tää mun nettailu ei ehkä ole aina ihan sitä tavanomaisinta touhua koska sivuja on aina 10-30 päällä ja koneita monta :mrgreen: Enkä ole edes mikään varsinainen “tietokonenörtti” vaan sitä varten on osaavia koneukkoja.

[size=150]jooo…[/size]

Soijakanelia on kiittäminen, kun loin lääkesokerihahmon kolmisen vuotta sitten.

Kannabiksen suurkäyttäjänä mä keskittyisin pilvessäolemiseen. En tuhlaisi aikaa tuntemattomille tyypeille käytönperusteluun… se on todella epävarman ihmisen varma merkki.

Julistinko mä pamien ihanuutta laajasti. Viinan mahtavaa turrutusta. En, mä vaan käytin ja dokasin. Khuulia tai ei.

[size=200]ENÄÄ[/size]

No niin varmaan tekisitkin mutta minä en taas ole tippaakaan pilvessä, suhtaudun tuohon kalliiseen puruun kuin parantavaan pilleriin ja on jopa ajoluvat kuorma-autoon. Päässä on ehkä hitusen vikaa mutta ainakaan itseluottamusta ei puutu :laughing:

Varmaan näissä masennuksissa sekä sen aiheuttajissa on myös valtavasti kirjoa. Joillain on vain sellainen perimä ja joillain varmaan joku trauma saattaa olla taustalla.

Jossain päin maailmaa tutkitaan sellaisen “onnellisuus” lääkkeen kehittämistä, jota voitaisiin määrätä ihmisille, jotka eivät vain kertakaikkiaan parannu masiksestaan, vaikka olisi kaikki edellytykset siihen, eikä elinolosuhteissa ole valittamista. Sellaisiakin onnettomia ihmisiä on, vaikka he noudattaisivat minkälaisia ohjelmia, yksinkertaisia tai monimutkaisia, he ovat syntyneet sellaisiksi.

Saksassa yliopistossa tutkitaan oksitosiinin käyttöä. On tehty mm tutkimuksia siitä vaikuttaako oksitosiini ihmisen mieleen niin, että hän suhtautuisi myönteisemmin “pakolaisten” auttamiseen. - Kait ne kohta EU:ssa asettaa direktiivin jotta oksitosiinia on lisättävä juomaveteen tai jotain muuta vastaavaa. Vaikuttais vähän Aatun hommeleilta.

Masennuksen syntyyn tosiaan vaikuttaa erittäin moninaiset asiat. Minulla esim. genetiikka, traumat, lapsuuden olosuhteet, persoonallisuuden rakenne ja varmaan vielä tuntemattomiakin tekijöitä kuten suolisto eikä aivoja tunneta vielä lähellekkään kunnolla. Meidän masennusdiagnoosin erittely on vielä maassamme ihan lapsen kengissä mutta yksityispuolella on ihan huippu tyyppejä ja me ihmiset todellakin ollaan hyvin erilaisia. Joillakin vakavaan lääkeresistenttiin masennukseen saattaa mystisesti auttaa jokin jo ikivanha troppi jota ei edes psyyke vaivoihin ylipäätään käytetä. Nauratti viimeksi kun lekuri kertoi mutta totta ihmeessä sellainen otetaan käyttöön kun haittoja ei kuulemma ole kun taas julkisella puolella pitää noudattaa niitä lääkefirmojen yhteistyössä tehtyjä ohjeistuksia.

Kyllähän tätä ihmisten “tietoista myrkyttämistä” tosiaankin harjoitetaan ihan markkinavoimien nimessä. Jos ottaa järjen käteen ja miettii esim. mitä tupakassa on tai mitä roskaruoka/valmispöperöt/tuhottu sonta aiheuttaa niin pistäähän se hieman mietityttään. Minä käytän kotonani jopa laadukasta vesifiltteriä koska kiinnostaa juoda puhdasta vettä. Niistä kasviksista/hedelmistä muuten tehotuotannossa katoaa syöpää deletoivat aineet joten kannattaa seurata karhuja sun muita elukoita miten ne hommat hoitaa.

Nykyisin hurjimmat Suomessa masennukseen käytetyt lääkkeet ovat sähköhoito ja Ketamiini-infuusio (eli suoraan suoneen hevosten anestesia ainetta).

Kun mulla tää serotoniinihomma on varmasti aina ollut vähän pielessä. Ja vatsakin on mennyt aivan paskaksi tällä viime juomasessiolla, niin mä olen lueskellut tästä suolistopuolesta. Ja kuinka ollakkaan teksteissä kerrotaan tästä suoliston merkityksestä mm serotoniinin tuotannossa. - Minulla kuten isällänikin on samanlaiset vaivat näemmä. Isän aikana näistä hommeleista ei vain ollut minkäänlaista tietoa vielä.

Mä sain vatsaani parempaan kuntoon syömällä puolivuotta maitohappobakteereita ja B-vitamiineja. Nyt on ollut jo vuoden paussi tässä kuurissa ja ilmeisesti tars aloittaa homma uudestaan. Kuntoon mun suolisto ei varmaan enää tule, mutta parannusta tilanteeseen etsin. Ilmeisesti mun vatsa on vielä laiska tekemään niitä liikkeitä mitä pötsi nyt sit tekeekään ja ruoan pitäis olla sopivan hienoa, jotta pystyis pötsi ravinnosta paremmin aineet hyväksikäyttämään.

Suolisto puolelta tullaankin muuten tulevaisuudessa löytämään vielä vaikka mitä ihmeellisyyksiä. Itse muuten tulee syötyä päivittäin muutamaa lisäravinnetta jolla tuetaan oikeiden välittäjäaineiden muodostuksia aivoissa ja elimistössä. Ensin käytin monta viikkoa antibakteerisia luonnon aineita jolla suolisto tavallaan neutraloitiin ja sitten se pitää rakentaa ammattilaisen kanssa uudestaan niin, että hyvikset on voitolla ja pahikset pysyy hallinnassa. Etanoli jos mikä pistää koko homman sekaisin jos vähänkään enemmän ottaa ja antibiootit… Maan parhaat funktionaalisen lääketieteen harjoittajat alkaa jo oppia näitä hommia vaikka hieman vaikeaa se on kun aihe on supermonimutkainen ja erityisesti yksilöllinen joten labratestaukset pitää olla hallinnassa+tulkinnat sekä Valvira painostaa koska pelaa niiden lääkefirmojen kanssa yhteen.

Ps. Suosittelen Biosorin complex B tuotetta koska ne ovat orgaanisesti sitoutuneita ja käyttäytyvät luonnollisesti elimistössä kuten vihannekset ja hedelmät toisin kuin synteettiset viritelmät. Myös käsittelemätön omenaviinietikka (teelusikallinen vesimukiin ennen ruokailua) voi auttaa ruokaa imeytymään paremmin ja ihmisen elimistöllä on hämmästyttävä kyky parantaa itsensä jos siihen vain annetaan mahdollisuus. Lääkärin ohjeilla voi myös koittaa käyttää betaiinihydrokloridia eli suolahappoa, että se mahan tasapaino palautuisi.