Tissuttelu kuriin

Olen vähän aikaa lueskellut keskusteluja ja haluan liittyä nyt joukkoonne. Yritän saada oman tissutteluni eli lähinnä viinin kittaamisen kuriin. Tavoitteenani on juoda alkoholia max kaksi kertaa viikossa ja lähinnä viikonloppuna, jos lomia ei lasketa.

Tissutteluni historia on noin 15 vuotta pitkä, ja nyt on tullut aika ja tarve vähentää. En tykkää olla krapulassa enkä muutenkaan heikossa kunnossa. Uskon, että aika tekee tässä tehtävänsä, jos haluja riittää.

Hei Prosecco ja tervetuloa joukkoon. Täällä meitä vanhoja viinin lipittelijöitä ja onnistumistarinoitakin on pilvin pimein. Pysyhän linjoilla ja kerro kuulumisistasi. Vähentämisen tie ei ole helppo mutta palkitseva se on. Joulu ja pitkät vapaat eivät ehkä ole helpoin mahdollinen aika alkoholin käytös suhteen. Nollapäivien keräilyn voi kuitenkin hyvin aloittaa jo tänään!

Kiitos Helena tervetulotoivotuksesta! Haluaisin todellakin päästä tästä jatkuvasta tissuttelusta eroon. Ensi viikolla aion juoda mahdollisimman vähän ja sitten on siis tarkoitus alkaa kuukauden mittainen tipaton. Yritän muutenkin juoda mahdollisimman vähän yksin, mikä on ollut jo pitkään tapanani. Sosiaalista juomista en halua kokonaan jättää ainakaan tässä vaiheessa.

Joulu meni melko hyvin ja nyt alkaa paluu arkeen. Täytyy yrittää keskittyä muuhun kuin viinin ajattelemiseen.

Luultavasti en pidä ihan tipatonta tammikuuta, mutta melkein :wink: Tavoitteenani on ottaa max yhtenä iltana tammikuun aikana. Sekin on sosiaalista juomista yhdessä kavereiden kanssa kuun loppupuolella.

Tulin toivottamaan onnea matkaan tavoitteidesi suhteen. Täällä on monta onnistunutta vähentäjää. Itse kirjasin useita kuukausia kalenteriin minkä verran tuli ns nollapäiviä ja tissuttelupäiviä. Iso apu silmien avaamisessa tissutteluni todelliselle tilanteelle oli myös alkoholiannosten laskeminen ja niiden peilaaminen suositeltuihin viikkoannosmääriin. Helposti annosmäärät olivat isoja, vaikka kivasta illasta ei tullut krapulaa eikä ylilyöntejä. Jotenkin vaan alkoi sapettamaan, että minun piti kuitenkin juoda niin isoja määriä.

Tervetuloa mukaan Prosecco.
Niinkuin tuossa todettiinkin ei tämä vähentäminen ihan helpointa ole, mutta sen arvoista kylläkin.
Tärkeää on olla rehellinen itselleen ja tuo annosten kirjaaminen/laskeminen aukasee kyllä silmät. Minä harrastin ennen plinkkiä laatikkoviinejä niin niillä se olikin helppoa huijata itseään kun ei sillai nähnyt sitä määrää kuten lasipullon lasipullon kanssa.
Ja sitten minä aina höpötän, että jos kompuroi niin nousee ylös jatkamaan matkaa.

Moi ja tervetuloa Prosecco! Onko tuo sun nimimerkki joku skumppa merkki, vai tuleeko mulle mieleen alkoholi muuten vaan tosta? :laughing:

Täälläkin ois tavoitteena saada tissuttelu kuriin. Jaksaisi uudessa työssäkin paremmin, kun ei olisi aamulla aina väsy.

Moikka!
Noin vuoden poissaolon jälkeen palasin takaisin. Tavoitteenani on edelleen juomisen vähentäminen.

Joo sorry Venkku, että vastaus kesti - on se Prosecco skumppaa! ?

Katoppas, kaikkea mäkin kyselen. :mrgreen: Miten sulla vähentely on lähteny käyntiin?

Prosecco, no mulla tulee mielleyhtymä Prosciuttoon joka siis (kaiketi) tarkoittaa kinkkua, italian kielellä… kaikkea sitä…