Tiedättekö amfetamiiniin kuolleita

Mua on mietityttänyt tää asia, et miten usein käy näin et tuohon a:han kuolee,et millaisista annoksista on ollu kyse ja mikä on ollut se lopullinen kuolinsyy ?sydän?aivot?onko teidän tuttuja lähteny a övereiden takia? Itel käyttö runsasta ja menee useampikin yksikkö per päivä

Sen kuolinsyytutkimuksen mukaan taisi olla tyyliin 2 kappaletta/vuosi ja syynä muistaakseni aivoverenvuoto. Kyseessä usein yli 40-vuotiaat henkilöt, joilla voidaan olettaa olevan pitkä käyttöhistoria kyseisen aineen parissa.

Hyvä ystäväni joutui amfetamiinikierteeseen, -psykoosiin ja lopulta hirttäytyi. Lasketaanko sitä?

Otan osaa ystäväsi kohtalosta :frowning: psykoosit on kyl vaarallisia… tiiän ku itsekin oon sen kokenut ja pelästyin sitä kokemusta aika hitosti, koska mä en tosiaan ollu oma itteni… Oisin voinu tehä jollekin jotain pahaakin vaik ihan pelkojen takia… onneks veivät hoitoon äkkiä ja toivuin siitä…joo yleensä ku uutisia kattelee, ni on noita tutkareihin (se daisy ym.) kuolleita mut ihan amfetamiiniin tiiän harvemmin. Mun ystävä kuoli sydänpysähdykseen mut en oo nyt varma oliko se essot ja piri yhes mitkä sen teki mut jokatapaukses käyttö ihan överiä… Oon ite aika pienikokoinen ja mä otan isompia jätkiä enemmän tai samanverran mut yleensä en tapaa paljon sellasia jotka käyttäs samal taval… en tosiaan siitä kerro kellekää koska se asia hävettää mua, niinku tää oma selkärangattomuus tuon asian kans muutenki, kai tää on kuitenkin suuntaa parempaan koska mä aattelen näin ja jotenki kait “kasvan” kohti sit sitä etten enää ota…se niin hiton lyhyt hyvä fiilis vetojen jälkee ei tosiaa oo sen arvonen et menetän kaiken… ihan kaiken tärkeen… ja pilaan terveyteni…tai pahimmas tapaukses kroppa krakaa sopimuksensa irti kerrast.ootteko kokenu sitä hypertermiaa vai miten se kirjotettii, alilämpösyyttä ja onko se totta et piristä voi tulla toi, ku ylilämmöt kyl tiiän mut mul oli vähäaikaa sitte överien jälkeen ihan prk kylmä siis todella kylmä ja näpit ja kaikki ihan kohmees sisäl…mut miten se sellasta vois aiheuttaa, ei oikein tajua.

Yhel kaveril leipo limppu kiinni.Sit se ol öitä.

No mä kuulin ainaki et yks tyyppi sai jonku aivoslaagin ku veti liian paljon. Ei kuollu, mut on aika kasvis nykyään.

Amfeenhan se Oikean myrkytys tilan saaminen vaatii aivan hitosti kamaa. mutta Se sydän tai aivot saa jonkunn sohkin,kuplan kohtauksen liiallisesta vernpaineen noususta tai sitten munuaiset/maksa lakkaa toimimasta. (sitten on oma kategoriansa Myytiin spiidinä olikin tutkaraia,psyykelääketttä,myrkkyä sekä paskat mixiaineet jotka rännäreillä tukkii suonet tai räjäyttää silmät. jne)

mutta tunnen 2 jotka kuoli amfetamiinin aiheuttamiin haittoihin toisella sydän toisella omavalinta kolmas sai slaagin ja on nykyään puoltaheikompi mies kun ennen.