Tiedän ILMAISEN parannuskeinon!

Eli, kärsin itseni mielestä post-traumaattisesta stressioireyhtymästä, kerään huonoja kokemuksia, joita kannan mukanani jopa 25 vuoden takaa ja saan äkillsiä henkisiä tuska-tiloja. Jokin, melkein mikä tahansa, voi laukaista ne ja silloin tuntuu että vois juosta pää edellä seinään. Mutta sitä en tee, vaan alan himoita viinaa. Olen yrittänyt pitää kaapissa pulloa sillä mielellä että otan huikan tällaisen kohtauksen iskiessä, mutta tietäähän sen, ettei se pullo siellä ole tallella silloin kun sitä tarvitsisi, ei ainakaan täytenä.

MUTTA olen oppinut, käynyt oikein workshopissa - en siis itse keksinyt, keinon jota nyt yritän soveltaa:

Eli vedän 30 kertaa SYVÄÄN henkeä suun kautta, pidättelen hieman ja sen jälkeen 30 kertaa nenän kautta henkeä, niin että ilma vinkuu ja rinta/vatsa kohoaa.

Tämä auttaa jostain syystä ainakin itselleni, joskin en tiedä onko kyse vain placebo-vaikutuksesta tai vaikka vain että tällä tavalla tulee “huimaantunut” olo, eli jonkilainen alkoholiton humala.

Jos kun ehdin/jaksan valitsen jonkin sopivan, noin 40. minuuttia tai tunnin kestävän CD:n. Kuuntelen sitä ja vedän joka toisen biisin verran henkeä suun kautta ja joka toisen nenän kautta niin kauan kuin CD kestää. Jos en jaksa hengittää niin kauan yhteen menoon suun kautta, vaihdan loppubiisin ajaksi nenähegitykseen.

Tuntuu loppupuolella ihmeelliseltä, jos oikein hyvin onnistuu, niin tulee “euforinen” olo ja näkee värejä. Tuollaisen “istunnon” -minä tosin makaan- jälkeen ei ole niin ahdistunut ja masentunut, eikä ajatus ainakaan heti pyöri viinassa, kannattaa siis kokeilla etenkin iltaisin.

sehän on jonkinlaista meditaatiota. Meditaatiota minäkin olen koittanut ja se kyllä auttaa, kun sitä muistaa mieluumin tehdä säännöllisesti, eli ei vain silloin jos iskee ahdistus/viinanhimo. Jotkut sanoo, ettei sitä hengityksen pidättelyä kannattais tehdä kovin paljon. Että vähän aikaa hengittää nenän kautta, piättää ja puhaltaa suun kautta, piättää, hengittää nenän kautta. sitte hengittää vaan tavallisen rennosti syvään. Henki kulkee sisään, pallea nousee ja henki kulkee ulos… Ja jos ajatukset tulee, niitä tulee ja ne menee…