Pitkästä aikaa päiväkirjaan…
Aika menee äkkiä, 2,5 kuukautta on vierähtänyt viime päivityksestä ja paljon on tapahtunut. Valitettavasti ratkesin taas pelaamaan. Aika kultaa muistot ja “helpon” rahan toive tuli taas. Välillä meni hyvinkin ja välillä tosi huonosti. Lopputulos velkaa 2k. Otin kulutusluoton (pankin kautta), no onneksi sen maksaminen onnistuu hyvin. Suru ja murhe on silti todellinen, Puolisoni on ollut myös hyvin pettynyt. Käänsin pettymykseni häneen, koska hän yritti puuttua pelaamiseeni ja rajoittaa sitä, kun olin aallonharjalla. Suutuin tästä ja siksi aallonpohjalla päätin vielä ottaa lainan ja sanoin, että kokeilen nyt siten, että sinä et puhu tästä asiasta mitään. Lopputulos oli kuitenkin sama, vaikka hän ei pelaamiseen puuttunut. Tämä ei ole siis kenenkään muun kuin itseni vika.
Ikää on 26 w ja ahdistaa, kun toiset ostavat asuntoja ja vaihtavat parempaan autoon. Minulla ei sellaiseen ole varaa pitkään aikaan. Suurin ahdistus iskee palkkapäivinä, kun huomaa että kuinka hitaasti sitä rahaa tulee. Kuinka pystyn kuromaan sen kiinni, minkä olen muita perässä kun olen pelannut? Tuo ajatus tulee mieleeni usein, vaikka pitäisikin vain elää omaa elämäänsä. Väkisinkin sitä vertaa itseään toisiin.
Vanhempani ovat aina olleet tietoisia ongelmastani ja olen aina suuttuneena heille avautunut asiasta. Monta kertaa olen heidätkin suotta haukkunut. Sovimme isäni kanssa, että teemme sopimuksen ja minä siirrän kulujen jälkeen käteen jäävän summan hänen tililleen (Joo luotan isääni todella paljon!). Sitten kun minulla alkaa olla säästössä asuntoon riittävä käsiraha, käytännössä 10-20k, hankin asunnon yhdessä puolisoni kanssa. Ensiasunto on tällä tietoa 80-100k:n arvoinen maaseudulla. Isänikin lupasi auttaa asunnon hankinnassa tai auton vaihdossa, jos sitoudun tähän. Tämä tuo motivaatiota tähän projektiin. Toki suurin motivaatiotekijä on oma jaksaminen. Vaikeaa on jaksaa, kun aina epäonnistuu ja hakkaa päätänsä seinään.
Uskoisin, että edellisen avulla saan elämäni kuntoon. Varsinainen pelihimo minulla ei ole, mutta rahan himo. Onhan sekin peliongelma, mutta se ei ole pakonomainen. Tiedän, että pystyn olla pelaamatta. Se vaan vaatii totaalistopin. Aiemmin on vain aina jossain vaiheessa herännyt se epätoivo, että kun itsellä on niin vähän ja ikäiseni, jotka eivät ole pelanneet ikinä, tekevät kivoja hankintoja ja rakentavat elämäänsä.
Minun täytyisi päästä kiinni perusarkeen. Haluaisin normaaleja asioita. Haluan oman kämpän, haluan sopivan asuntolainan, luotettavan auton, mennä naimisiin ja perustaa perheen. Haluan liikkua ja olla hyvällä mielellä. Haluan olla hyvä mies ja myös tulevaisuudessa isä. Haluan olla lapsilleni hyvä roolimalli. En halua, että he pelaavat mitään ikinä. Aion heille kertoa tarinani joskus ja sillä valottaa sitä, jos joskus heiltä kiellän pelaamisen. Toisaalta enhän minä sitä voi päättää, mutta aion ainakin kertoa heille, että minkä takia kantani siihen on se, mikä se on. Tietenkin vasta silloin, kun ovat kypsässä iässä. Tätä jaakobinpainia on jatkunut yli kahdeksan vuotta ja sen ajatteleminenkin sattuu. Kuinka paljon enemmän olisin saanut aikaan, jos en olisi alkanut leikkirahalla pelaamaan pokeria? Olen tehnyt kauheat määrät töitä opiskeluaikana, jotta olen saanut rahoitettua pelaamisen. Ystävät jäivät lukion lopussa ja onneksi olen saanut uusia ystäviä. Ystäväni eivät tiedä pelaamisesta mitään. Tämä on ollut raskas taakka, joka varmasti jollain lailla tulee värittämään elämääni. Voi olla, että aika parantaa haavat, mutta eihän tätä unohtaa voi ikinä. Pääasia on kuitenkin, kun tästä pääsee eroon ja aloittaa normaalin elämän. Haluaisin joku päivä tuntea sellaisen tunteen, että voin hyväksyä tämän asian ja olla ylpeä siitä, että en murtunut. Monelta olisi jäänyt opinnot kesken ja parisuhde päättynyt. Joku olisi voinut jopa riistää hengen itseltään.
Tällä hetkellä mieli on niin huono, että ei oikein tee mieli tehdä muuta kuin käydä töissä. Toki se jonkin aikaa ottaa, mutta uskoisin, että viikonlopun jälkeen jo elämä hymyilee. Tai ainakin kuvittelen näin, nyt kun viimeiset pitkävedot on vetämässä ja elättelen vielä toiveita parin tonnin voitosta. Yleensä suurin vitutus tulee, kun enää ei ole mitään mahdollisuutta voittaa mitään ja on käytännön poikki.
Tilanne nyt:
Velka 2k
Veromätkyt 1k
Säästössä muutama hassu osake. Arvo 500 e.
Palkasta jää kulujen jälkeen käteen noin 1900 e. Siirrän isälleni 1500 euroa ensi kuusta lähtien. 400 euroa jää sitten velkoihin.
Tavoite: (Toukokuu 2017)
Velka 0
Veromätkyt 0
Säästössä muutama hassu osake. Sivussa 6x1500= 9000 e.
6x400 e= 2400 e eli näköjään velkoihin täytyy varata vielä 600 e. No sen voi ottaa tosta 9000 eurosta.
Eli sivussa on lopulta 8400 e. Kesäkuussa on siis melkein jo 10k sivussa. Sitten pidetään peukkuja, että olisi hyvä asunto myynnissä. Pidän selkeistä tavoitteista ja tämä on sellainen.
Kiitos lukijoille ja kanssataistelijoille. Tehdään selkeät suunnitelmat ja otetaan apua vastaan
Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. Lupaan päivittää tätä palstaa kahden viikon välein. I will make this happen!