Tervehdys

Heipä hei ja tervetuloa mukaan. Itsekin uutena täällä. :slight_smile:

Jotain löysin samaa tekstistäsi liittyen minunkin ‘juomishistoriaani’. Aloitin myös juomisen joskus 13-vuotiaana ja jo ensimmäinen humala oli sellainen että olisi pitänyt tajuta. Join nimenomaan humaltumistarkoituksessa ja sitä sekoilun määrää… :blush: Mutta menneet on menneitä ja katse tulevaisuuteen. Tsemppiä sinulle ja minulle ja meille kaikille!

Ihan tutun kuuloista tarinaa. Niin se minäkin nuorempana salaa kadehdin kavereitani kun heillä oli harrastuksia, puolisoja ja päämääriä elämässä. Viikonloput meni heilläkn monesti niiden harrastusten ja intohimojen parissa. Mutta minulle se intohimo oli alkoholi. Se oli mun juttuni kaikki viikonloput. Näin se sitten salakavalasti ihmisen kaappaa. Ajatukset ja elämä yleensäkin rupeaa nivoutumaan sen alkoholin ympärille.

Masennukseen taipuvainen olen myös ollut kun en koskaan ymmärtänyt mikä minua vaivaa enkä ole hoitanut niitä perimmäisiä syitä. Niin se sairauteni on silloin mm. Masennuksena oirehtinut.

Terve vaan!

Samalta kuulostaa sinun elämäsi kun minunkin. Aloitin 11 vuotiaana vaikean elämäntilanteen takia ja masennuin ajan kanssa. Lääkärit ja muut koittivat sanoa että olen alkoholisoitunut mutta en uskonnut koska en halunnut sitä itselleni myöntää. Monta kertaa tapaturmien ja muiden takia jouduin kännipäissään sairaalassa käymään. Lopulta juominen alkoi vaikuttaa mielenterveyteeni niin paljon että tajusin lopettaa. Nyt olen ollut puolitoista kuukautta ainakin täysin raittiina. Pitkältä ajalta tuntuu vaikka onkin niin lyhyt. Minullakin pisin jakso selvinpäin on joku 6 kuukauden luokkaa. Jospa tämä ennätys menisi nyt rikki.

Minulla on selväpäisen elämäni perustana antabus, joka pitää äkkilähdöt kurissa. Toisaalta se myös antaa psykologisen voiton alkoholista, kun ei voi juoda niin turha sitä on edes miettiä. Pääsee nopeasti opettelemaan elämän miettimistä ennemminkin. Tarvitsen myös mielialalääkettä nimeltä Escitalopram Actavis, ja koska sairastan skitsofreniaa niin minulla on myös psykoosilääkitys. Näillä pysyy ihan hyvin ukko kasassa.

Mikäli alla on pitkä putki ennen raitistumista niin kannattaa varautua aikamoisiin mielialamörköihin. Tarvittaessa saat lääkäriltä avokatkolääkkeet kun vain kysyt.