Tenoxia

oletteko miten pitkään käyttäneet Tenoxia onko toleranssi noussut. Periaatteessahan on nukahtamislääke onko auttanut unettomuuteen?

No, mulla auttoi kauan sitten oikein hyvin, mutta pilasin sen unettavuustehon ihan omaa tyhmyyttäni käyttämällä sitä tarkoituksella väärin. Nykyään mulla on jo vuosia ollut unilääkkeenä Nitrazepam Accord(ent. Insomin). Sen kanssa en ole koskaan hölmöillyt ja hyvin toimii edelleen. Otan sitä vain tarvittaessa ja varsin harvoin.

Tuo tarvittaessa on aika olennainen unilääkkeiden kanssa, vaikkei mitään väärinkäyttöä olisikaan. Jos lääkäri kirjoittaa Tenoxia(tai muuta unilääkettä) vaikka 30 tai 100 kpl, ei niitä tarvitse vetää putkeen ikään kuin kuurina ihan varan vuoksi. Sillä tavoin menettävätkin tehoaan tai ainakin saa helposti riesakseen vieroitusoireunettomuuden. Jos on paha unettomuusputki takana, sen voi katkaista ottamalla lääkettä alkuun parina iltana. Sen jälkeen katsotaan, josko uni tulisi ihan ilmankin. Yksittäinen uneton yö ei myöskään ole vaarallinen. Jos unettomuus sitten pitkittyy ja alkaa aiheuttaa ongelmia, otetaan taas lääkettä sen katkaisemiseksi. Siinä sivussa kannattaa myös miettiä, mitkä syyt ovat unettomuuden taustalla tai mitkä asiat(elintavat, huono unihygienia…) pahentavat unettomuutta ja tehdä niille jotakin mahdollisuuksien mukaan.

Annoksen nosto ei unilääkkeissä useinkaan auta tietyn pisteen jälkeen. Kääntyvät herkästi itseään vastaan ja alkavat lähinnä piristää/valvottaa liian suurilla annoksilla.

Kun olanzapin lopetettiin nukuin tenoxilla klo 4.00. Lääkäri aloitti pyynnöstäni mirtazapinin. Otin sitä pelkästään ja sain kamalat vierotusoireet, kun en ottanut tenoxia. koetan nyt vähentää tenoxia, koska ei anna unta kuin vain klo 4.00 ään. Uni ei vain riitä minulle. olen ottanut nyt opamoxia loppuyöksi mutta se on sitten pois päiväannoksesta, joka taas ei riitä. Ahdistus on hyvin hankalaa päivällä.

Elämäntilanne on sellainen, että aiheuttaa ahdistusta ja unettomuutta. Joudun luultavasti vanhojen virheiden vuoksi ulosottoon. työn saannin kanssa on myös ongelmia olen nyt pitkällä sairaslomalla. Määräaikainen työpaikka meni alta.

pitäisi kyetä tekemään päätöksiä ja asioita niin ahdistuskin saattaisi helpottaa ovat vain niin isoja asioita.

Täytyy kokeilla tällä menolla saan aikaan lääkeaineunettomuuden.

onko parempi ottaa neljältä opamox vai puolikas tenox kumpi pahempi. vai ei mitään. huolettaa vaan että ei jaksa seuraavaa päivää. Tenoxista jää ainakin koko aamuksi pökkyrään tai koko päiväksi.