Minäpä kerron minkälaisen tuomion saa tietystä rikoksesta. Käytin noin vuoden Temgesic 0.4 mg lääkkeitä noin 4 mg/vrk. Hain lääkkeet apteekista väärennetyin reseptein. Jäin kiinni noin 16 kertaa reseptin väärennyksestä. Hain yleensä apteekista yhden paketin kerrallaan Temgesiciä. Pääsääntöisesti keksi potilaan nimen ja sosiaaliturvatunnuksen päästäni. Nyt kaikki oikeudenkäynnit on käyty ja sain touhusta yhteensä sakkoja noin 4000€ (tämä riippuu tietysti täysin tuloista) ja ehdonalaista 9 kk.
Jos olisin ostanut lääkkeet kadulta olisi se tullut maksamaan minulle noin 11.000€ vuodessa. Minun tapauksessa kadulta ostaminen ei olisi tullut kysymykseen, mutta kun muuten lasken niin säästin väärentämällä reseptejä noin 7.000€ vuodessa.
Tietysti väärentäminen aiheutti jonkin verran omantunnon tuskia . Lisäksi pelkäsin ennen viimeistä tuomiota aivan hirveästi saavani ehdottoman tuomion. Yksi ehdonalainen oli jo alla.
Analyyttisesti ajateltuna reseptin väärennös voi olla aivan kannattava vaihtoehto, jos pohjalla ei ole mitään muita rötöksiä joiden takia voisit joutua istumaan. Lisäksi homma pitää tehdä alusta asti niin, että siitä ei jää kiinni. Sitä miten reseptin väärennöksestä ei voi jäädä kiinni en nyt voi paljasta (Päihdelinkin Säännöt) .
Olen kyllä onnellinen, että kaikki minun resepti jutut on nyt käsitelty enkä aio uudestaan syyllistyä moiseen… Monta pakettia Temgesiciä silti meni vuoden aikana!
Oikeudessa tuomitaan ehdollisia vankeusrangaistuksia. Vankilasta pääsee ehdonalaiseen vapauteen, kun on suorittanut määräosan ehdottomana tuomitusta vankeusrangaistuksesta.
Myöskin vähän ristiriitaista, että tiedät konstit, jolla reseptin väärentämisestä ei voi jäädä kiinni, mutta jäit silti kiinni noin 16 kertaa noin vuoden aikana.
Jos tuntee buprea tarvitsevansa, on paljon halvempaa hakea oikea resepti lääkäristä.
Käytännössä tämä tarkoittaa korvaushoitoa, kestää kauan sen aloittaminen ja täytyy tietyt ehdot täyttyä. (odotteluajaksi saa rauhoittavia lääkkeitä ja miedompia opiaatteja, esmes riva+tramal, tai vaikka pamit+kode, itsellä menee tramal+pamit) ← tuo kylläkin riippuu hyvin paljon paikkakunnasta/ ja päihdelääkäristä.
Lisäksi asenteen täytyy olla ehdottomasti lopettamisen kannalla, mikäli se sinulla on, uskoisin että olet käyttänyt ns “omaa korvaushoitoa”.
Jos asenne on viihdekäytön kannalla, takaan että se tulee vielä muuttumaan. Usko pois.
Jos tarkoituksena on ollut kivunlievitys normilääkäriltä saa tarvittaessa reseptin.
En tiedä tilannettasi, mutta minun mielestäni tuo on aika tuomittavaa ja mielestäni olisi parempi, jos olisit saanut tuomiosi ehdottomana, tuohan on periaatteessa sama kuin 16 apteekkimurtoa. (jotka tekee lääkkeiden saannin vain vaikeammaksi niille, jotka niitä ns.“oikeasti” tarvitsee = virallisia kanavia pitkin hankitut lääkkeet todelliseen tarpeeseen.)
^^ Vain minun mielipide, ei mitään henk. koht. Miten voisi ollakkaan, kun en tiedä tilannettasi, enkä tunne sinua…
Minun vakioselitys oli seuraava: Minulla ei ole kelakorttia, koska en ole suomen sosialiturvan piirissä. Työskentelen Venäjällä. Tarvitsen vain kuitin ostamistani lääkkeistä. Henkkaria ei kysytty koskaan…
Kerran sanoin, että en ole Suomen sosialiturvan piirissä, koska olen nyt töissä Intiassa. No farmaseutti oli käynnyt Intiassa noin vuosi sitten ja alkoi inoissaan kyselemään missä päin Intiaa olen töissä. Selitin olevani rannikolla töissä ja hän alkoi kyselemään säästä. Sanoin, että tällä hetkellä ranikolla on ollut hyvin sateista. Vittu minulla ei ollut aavistustakaan millainen sää siihen vuodenaikaaan Intiassa oli. No, keskustelu meni hyvin ja sain Temgesic pakettini ja kiitin luojaani, että selvisin hengissä apteekista ulos…
Itse kanssa pähkäilin viikon päivät, mistä hakea troppeja… Mielessä kävi väärennökset, katukauppa ymsyms…
Sitten rohkaisin mielen ja menin tutulle lääkärille ja kerroin ongelmastani ja halusta päästä lääkkeistä eroon. Sain 3 pakettia temgesiciä 0,2mg, rivatril 2mg:n, tenoxin reseptit ja lääkäri totesi, että noilla pääset alkuun. Reilun kuukauden päästä kontrollikäynti ja katsellaan, missä mennään. Ja tää koko setti maksoi mulle n. 50€ + lääkärikulut.
Eli ehkäpä se tohtori on oikea osoite hakea lääkkeet