Tekeekö pelaaminen päiväsi?

Hei.

Haluaisin jakaa ja vaihtaa pelaamiseen kuuluvia ajatuksia.

Itse olen lähes 30 vuotias mies tampereelta, joka kärsii peliongelmasta. Pelit ovat jokapäiväistä arkea ollut jo pitkään. Pelaamiseeni kuluu päivässä noin 20e keskimäärin. Siihen kuuluvat veikkaukset,raha-automaatit,fintoto sekä nettipelaaminen erilaisilla pokerisivustoilla.
Olen aina ollut tarkka raha-asioissa mutta pelaamista se ei ole koskenut koskaan. Nykyisin mielialanikin riippuvat päivän tuotosta tai tappiosta. Tietysti tappiosta tulee paska ja äreä fiilis kun piti mennä taas pelaamaan ja häviämään ja harvoin kun voittoja tulee tuntuu päiväkin paremmalta. Lopetuskertoja on ollut useita… varmaan satoja, koskaan ei ole mitään pysyvää tullut. Luulen että pelit ovat minulle pakokeino todellisista ongelmista joita minulla on. Elämä kun on kohdellut hiukan kaltoin ja näin ollen pelit vievät minut pois siitä ikävästä ajatuksesta ja mikäli häviän rahat ikävä ajatus vaihtuu Ns… “hyvään ikävään tunteeseen” eli rahojen häviämiseen ja siihen tuttuun huonon olon tunteeseen jolloin yleensä se oikeasti ikävät muistot ja arvet unohtuvat. En oikein osaa selittää mutta toivon että joku ymmärtää tarkoitusperäni :confused: Pikavippejä eikä muutakaan lainoja ole, joten nytten kun saisin tähän pisteen niin voisin vielä välttyä pahimmalta. Tarkoitukseni olisi päästä nyt kuiville tai edes lähes kuiville pelaamisesta. Olisin todella tyytyväinen kun saisin sen 20e/päivä vaihdettua 10e/kk… tai mielummin 0e/kk. Toivoisin että voisitte kertoa omia tarinoita jatkoksi keskusteluun. Myös toisten tarinoista voi oppia uutta ja heidän kanssaan voisi vaihdella kuulumisia ja ongelmia jokapäiväisten himojen estämiseksi. Kiitos. ja hyvää kevättä.

Vähän lyhentelin tekstiäsi lainausta varten. Jonakin päivänä voittaa, seuraavana häviää. Kuukauden lopussa sitten huomaa, että 600 euroa jäätiin kuitenkin tappiolle, eli 20 euroa/ päivä.
Tuo “hyvä ikävä tunne” oli minusta hyvin sanottu. Nyt kun viime aikoina olen rajusti vähentänyt pelaamista, niin olo on ollut ajoittain hyvinkin masentunut, kun nuo piilossa olevat tunteet ovat nousseet uudestaan pintaan, joita olen ehkä yrittänyt unohtaa pelaamalla.

On hyvä että tiedostat ongelman jo tässä vaiheessa,minä tiedostin vasta kun velkaa oli kertynyt kymmeniä tuhansia euroja.
Jokapäiväinen peli ei kyllä kuulosta kovin hyvältä,koita edes vähentää.

Nyt muutama päivä kulunut edellisestä tekstistä… Ajattelin kun tuota ensimmäistä tekstiä kirjottelin että nyt saa riittää kaikki pelit… Vaan ei se ole niin helppoa, taaskaan kerran :confused: . Nyt muutamana viime päivänä saanut tiputettua summan mutta jokapäivä tulee kuitenkin työnnettyä pari veikkaukseen ja pari pelikoneeseen. Sitten alkaa se vitutus että taasko piti pelata vaikka päätin että en pelaa. Tuntuu että pakko on aina veikata kun tulee jotain urheilua tv:stä… jääkiekkoa tai jalkapalloa. Tulee sellainen olo että ei siinä katsomisessa tai tuloksessa ole mitään järkeä ellei ole jonkinlaista veikkausta sisässä. Tätähän se pelihimo ilmeisesti on pahimmillaan. En tiedä kuinka tätä lähtisi ratkomaan. Pitäisi varmaan vaan pysyä sisällä eikä liikkua mihinkään missä on pelikoneita tai veikkauspisteitä. Noh kait se on koottava taas itsensä ja yritettävä uudestaan ja ajateltava että jospa huomenna saisin olla pelaamatta mitään rahapelejä. Jos joku päivä menisi niin että ei pelaisi mitään rahapelejä, voisi varmaan kuvitella että se on voitto jo sinänsä.