Tavoitteena raittus

Olen aiemmin kirjoitellut samalla nimimerkillä tuolla vähentäjien puolella mutta päätin nyt siirtyä myös tänne lopettajien puolelle koska tavoitteena on nimenomaan raittius ei vähentäminen. Tarinaani ja taustojani voi lukea tarkemmin tosiaan siltä naapuripalstalta.

Olen nyt kuudetta viikkoa raittiina, apuna Antabukset joita aion sivuoireista huolimatta myös käyttää jatkossakin, niin kauan kun itse koen sen tarpeelliseksi. Nämä noin kuusi viikkoa ovat menneet suhteellisen helposti, paljon on tullut mietittyä asioita ja antabukset ovat auttaneet ainakin siihen ettei hetken mielijohteesta ole tullut repsahdettua. Kun ottaa pillerin niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla juomatta, vaikka ko. lääke ei sinänsä paranna alkoholismia, antaa vain aikaa jäsennellä asioita omassa mielessä ja pohtia omaa tilannetta ilman viinaa. Vappu meni siis selvinpäin mutta muuten surullisissa merkeissä, erosin poikaystävästäni eilen. Suhde ei ollut kovin pitkä mutta hän oli todella suurena tukena tässä raitistumisessani ja muutenkin hän on mies joka palautti toivoni normaaliin ja terveeseen parisuhteeseen. Muuta vaihtoehtoa ei kuitenkaan ollut kuin ero, sydän vuotaa verta kun joutuu eroamaan ihmisestä josta välittää eikä haluta erota mutta on pakko. Entisessä elämässä olisin heti vetänyt pään täyteen mutta nyt pitää vaan yrittää käsitellä tunteet jonkin muun kuin alkoholin voimalla. Ja selviytyä jatkossa yksin raittiina, ilman läheisen ihmisen jokapäiväistä tsemppausta.

Olen siis aika rikki juuri nyt mutta en aio juoda, vaikka kieltämättä mieli tekisi.

Hei vaan!

Itsekin olen uusi tällä palstalla ja opettelen vasta elämään ilman juomista. Sinullahan on jo hienosti raittiita päiviä kasassa! Tuosta on varmasti hyvä jatkaa. Minulla on menossa vasta päivä numero kaksi. :unamused:

Ihmissuhdekiemurat ovat kyllä siitä jänniä juttuja, että ne jäävät helposti painamaan mieltä pitkäksikin aikaa, vaikka tietää toimineensa oikein.

Tsemppiä!

Tiedostan kyllä ettei raittius tai mitkään muutkaan elämän suuret muutokset lähde muista ihmisistä, halu muutokseen pitää lähteä omasta itsestä. Kyllä mä tämän eroasian skulaan, en tosiaan osaa sanoa miten olisi käynyt jos ei antabukset olisi käytössä, olisinko siis ratkennut ryyppäämään vai en. Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla juomatta ja käsitellä tunteet selvinpäin. Kävin duunin jälkeen salilla hikoilemassa, sekin auttoi, huomenna menen taas uudelleen ja varmaan ylihuomennakin. Kyllä se aurinko paistaa vielä tähänkin risukasaan.

Tervetuloa ja onnittelut kuudennesta raittiista viikosta, siitä on hyvä jatkaa eteenpäin. Itsellä tulee näinä päivinä puoli vuotta täyteen ja olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt siitä, että olen kyennyt selvin päin kohtaamaan hankaliakin asioita, kun oli tottunut pakenemaan ja turruttamaan tunteensa juomalla. Kun niistä selviytyy raittiina, saa lisää itseluottamusta, jos ja kun uusi hankala tilanne tulee eteen, vaikka silloinkin joudun kyllä itse muistuttamaan itselleni miksi haluan olla juomatta.

Mitä kuuluu nti Kulaus? :wink:

Itse vielä työmaalla, kohta saunomaan kotiin. Kahdeksas päivä kääntyy iltaan. Huh huh.
Välillä käy työstä, välillä mahtava fiilis. Kuuluu asiaan. :wink:

Kiitos kysymästä, ihan hyvää kuuluu.

Duuniviikko oli aivan helvetillisen kiireinen vaikka olikin tynkä viikko. Ei paljon ehtinyt miettiä juomista tai paljon mitään muutakaan kun olen ollut kotona vasta illalla, eilenkin pääsin himaan vasta klo 21:00 ja nukkumaan menin klo 22:00 kun piti olla taas duunissa jo ennen kahdeksaa aamulla. Tänään olisi töissä ollut juomingit duunin puolesta, läksin kotiin. En viitsinyt edes seuraksi jäädä, olen ihan tolkuttoman väsynyt. A-klinikan tukihenkilö sanoi viime tapaamisessa että tämä kiireinen elämäntyylini (hektinen duuni, paljon menoja, liikuntaa monta kertaa viikossa jne.) on todennäköisesti suojellut minua siltä että homma ei ole lähtenyt totaalisesti lapasesta alkoholin kanssa, vaikka olenkin juonut tosi suuria määriä. Mullahan viikkoannos oli keskimäärin noin 10 pulloa viiniä, välillä enemmänkin. Pitää itsekin ihmetellä miten sain pidettyä paletin kasassa, en varmaan olisi enää kovin kauan pystynyt pitämään kaikkia palloja ilmassa. Olen niin onnellinen että olen saanut putken katkaistua, elämä maistuu paljon paremmalta ilman alkoa! :slight_smile:

Näihin kuviin ja tunnelmiin siis tänään, viikonlopun pyhitän levolle ja urheilulle.

Kuulostaa hienolta! Olen iloinen puolestasi ja toivotan hyvää viikonvaihdetta!

Tähän raittiuteen alkaa jo tottua, tästä on siis tullut ns. normaalitila, jota ei tarvitse koko ajan ajatella. Positiiviset vaikutukset ovat vahvistuneet vahvistumistaan, erosta huolimatta on ollut hyvä fiilis viime päivinä. Tänään tuntui pitkästä, pitkästä aikaa että duunimotivaatio alkaa olla taas kohdillaan. :slight_smile: Olen aina ollut tosi työkeskeinen ja viime syksynä ja alkuvuodesta alkoi ote herpaantua ihan tosissaan, nyt tajuan että suurin syy tähän oli alkon käyttöni, vaikka toki stressilläkin oli vaikutuksensa jota siis sitten “lääkitsin” alkolla. Eli kierre oli valmis.

Jatketaan siis tällä hyväksi havaitulla polulla, antabuksen turvin silti edelleen.