tavoitteena lopetus...

Ainakin toistaiseksi. Olen pian 19v täyttävä tyttö ja ongelmat alkoholin kanssa lähtivät juo muutama vuosi sitten liikkeelle. Nyt olen halukas lopettamaan kokonaan alkoholinkäytön sillä kohtuukäyttöön en pysty. Käyn päihdeklinikalla juttelemassa 1-2viikon välein. Onnistun olemaan kyllä juomatta 4viikkoa, mutta sitten kun kerran ottaa nii ottaa toisen, kolmannen…
Kohtuu käyttö olisi siis tavoitteeni, mutta tuskin siihen koskaan tulen pystymään sillä taustalla minulla on huumeriippuvuus tosin kuivilla nyt 5kk jos paria hassua pilvi sätkää ei lasketa. Masennuslääkitys minulla aloitettiin 1,5kk sitten ja ainoa vaikutus mitä olen huomannut, on että viinaa tekee mieli entistä enemmän (huumeita ei ollenkaan) ja baariin sitä on aina mentävä koska niin hyvä fiilis alkuillasta. Loppu ilta meneekin siihen, että olo on henkisesti huono ja kilahtelen kaikille, krapulassa itken epätoivoani. Nykyisin juon harvoin enään arkisin, mutta joka viikonloppu tulee otettua ja ihan kunnolla ja mokailtua myös

Tervetuloa joukkoon.

Moi! Tervetuloa, olen itsekin aika uusi täällä. Minulla on vastaava kokemus ahdistushäiriöön syömästäni SSRI-lääkkeestä Citalopramista. Kun aloitin lääkkeen niin se teki krapulaisen tuntuisen olon vaikka olin tuolloin juomatta. Ja mitä tekee juoppo kun olo on krapulainen? Alkaa korjaamaan olotilaa juomalla tai muilla keinoilla. Tämä siis lääkityksen alkuvaiheessa kun elimistö totuttautui lääkkeeseen, myöhemmin olo kyllä sivuvaikutuksien osalta tasaantui ja parani muutenkin ( maltoin olla kuukauden kokonaan ilman päihteitä ).

Blossista sen verran että masennuslääkityksen tehon se tapaa yleensä viedä kuten alkoholikin. Itse asiassa olen lopettamassa myös aika kroonistunutta ja raskasta pilvenpolttoa alkoholin lisäksi, minulla on tavoitteena täysraittius. En halua saarnata ja jeesustella, siihen olen vähän turhan paatunut. Lisäksi uskon ettei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tietä raittiuteen vaan juuri niin monta kuin on raitistujaakin.

Näitä ketjuja kannattaa lueskella ja niihin osallistua, täältä löytyy kokemuksia laidasta laitaan. Toivotan Sinulle hurjasti tsemppiä ja voimia!

Tervetuloa. :smiley:
Soikanteleen ketju Viinapirun teloitus on varsin hyvä aapinen siitä miten solmuun asiat voivat mennä, jos käytössä on useampi päihdyttävä aine. Ja aika nopeasti ja aika nuorella iällä… Kannattaa vilkaista. :smiley: