Tavoitteena alkoholiton tulevaisuus

Hei kaikille. Olen uusi tällä foorumilla. Viimeisten viikkojen aikana olen myöntänyt itselleni olevani alkoholisti. Juominen on joka viikonloppuista siten, että perjantaina töiden jälkeen korkki auki ja sitä jatkuu sunnuntai iltaan asti.

Olen havahtunut siihen, että juominen hallitsee elämääni. Koko viikon odotan, että pääsen perjantaina juomaan. Avopuolisoni on jo luovuttanut suhteeni eikä jaksa enää moittia juomistani vaan pääsee helpommalla ja ilman riitoja, kun antaa minun juoda.

Tämän tulee nyt loppua. Toivon, että jaatte kokemuksianne varsinkin miten selvitä ensimmäiset viikot ja kuukaudet.

Eihän se ihan helppoa ole, vaikka alkoholia on käyttänytkin vain viikonloppuisin. Minun mielestäni kannattaisi tutkiskella sitä kuluvaa viikkoa, että mikä siinä on kenties sellaista, joka laittaa ajattelemaan alkoholia. Ekoista viikonlopuista kannattaisi tehdä itselleen mahdollisimman miellyttävä kokemus raittiina. Hemmotella itseään kaikella mukavalla! Se vaatii vähän elämäremppaa, jotta viikko tuntuisi mielekkäälle ilman unelmia viikonlopun kännäämisestä.

Mike77 kirjoitti

Ensimmäisistä päivistä, viikoista ja kuukausista selvisin siten, että menin mukaan AA:n kokoukseen, ensin yhteen ja sitten toiseen jne.
Kokouksia on kahdenlaisia: pelkästään alkoholisteille ns. suljettuja, mutta myös ns. avopalavereja, joissa voi olla muitakin, esim alkoholistein läheisiä.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme