Tavoite 100 päivää

Aurinkoista maanantaita ystävät.
Tämän keskustelun aloitan ihan oman tavoitteen päivittämiseen. Ja tietenkin olen iloinen tsemppiviesteistä.
Totisesti toivon että 100 päivää ei ole minulle mahdottomuus. Myönnän heti että aloitus ei ole ollut lupaava, jo kolme viikkoa sitten aloitin ja olen päässyt päivään nro 4!!! Sitten taas mentiin vanhoilla tottumuksilla eli alkoholia päivittäin. Tänään siis todellinen maanantai-paska-olo. Sitä saa mitä tilaa. Mutta nyt uusi yritys. Sen verran olen armollinen itselleni että jatkan siitä numerosta mihin jäin. Eli saanko tänään numeroksi viisi? Se jää nähtäväksi, olo ei ole ihan huippu :confused: Mutta juomatta olemalla olo olisi jo paljon parempi huomenna.

100 päivää on haastava mutta upea tavoite! Uskon että pystyt siihen! Mulle tekee kuukausikin tiukkaa. Mielestäni voit ynnäillä tipattomia päiviä. Onhan tässä haasteena Pääsiäistä ja Wappua mutta uskon että pärjäät! Paljon tsemppiä!

t. Juhani

youtube.com/watch?v=52kwOO0PQaY

Tällä juopolla rupeaa tuo biisi pauhaamaan jo yhden viikon jälkeen, mutta etsi sinä toki muita soundtrackeja raittiiseen elämään, mikäli vaan joudat. :unamused:

Hah, olipa hauska biisi. En ole ennen kuullut. Ja korkinkadottaja, en usko että se korkki kokonaan on hukassa kun olet kuiteen mukana täällä. Hyvä niin.
Mutta joo… en päässyt eilen siihen vitoseen vieläkään :open_mouth: Oli jotenkin niin paska päivä ja sitten soitti ystävä mitä harvemmin näen ja pyysi yksille. No ei ollut minua vaikea ylipuhua. Yksillä käytiin. Mutta eihän se minulla siihen jää, kaupasta lähti vielä viisi olutta mukaan. Mutta yllättävän huonosti maistui! Olin ihan hämmästynyt. Mutta kaikki join… en tiedä miksi edes. Ehkä en halunnut jättää kaappiin houkutukseksi. Olisin tietty voinut kaataa viemäriin mutta mutta… En sitten sitä tehnyt. No en nyt hirveitä paineita tästä ota, annoin itselleni pehmeän laskun ja olo on tänään tosi hyvä ja energinen. Ja niin, sen liikunnan toteutin, ostin salikortin ja kävin salilla :smiley:
Tänään se vitonen tulee mun kalenteriin. Ja treenit jatkuu.
Ihana kevätpäivä ulkona <3

Moi taas!

Salikortin hankinta on erittäin hyvä hankinta!

Hyviä treenejä ja uutta alkua kehiin!

Vihdoin sain sen vitosen kalenteriin! Olen jo siitä onnellinen, on niin tapa töiden jälkeen käväistä lähikuppilassa selaamassa päivän lehti ja juomassa yksi. Mutta kun eihän se koskaan siihen yhteen jää :cry: No eilen ohitin nuo kaikki ja kävin taas treenaamassa.
Tämä päivä meni ihan kivasti ja paljon aikaansaaden. Tosin ihme väsymys oli, johtuiko huonoista unista, kesken yön heräsin paniikissa etten saanut happea, ihan kuin en olisi osannut hengittää. Uniapnea? Oli ainakin pelottava kokemus.
Äsken tulin töistä kotiin ja aikeena lähteä taas salille. Hieman enemmän on ollu mielitekoja kun tuo aurinko niin ihanasti kutsuu terassille.
Ja tätä ei nyt helpota kirje joka oli täällä odottamassa… ulosottoon mennyt taas 2.000 euroa! Sinnittelen jo näiden entisten maksusuunnitelmien kanssa ja yritän yrittää niin hyvin kuin voin ja kehittää ja keksiä. Yrittäjä siis olen. Tätä on jatkunut jo vuosia tätä sinnittelyä, niin monta kertaa olen ollut heittämässä hanskoja tiskiin mutta en halua lopettaakaan. Mutta tämä ainainen stressi on kyllä osasyy tuohon alkoholin liikakäyttöön, tiedän että helpotus on vaan hetken mutta välillä ei jaksa ja haluaa edes sen hetken helpotuksen. Ja sitten onkin ongelmat seuraavana päivänä vielä isommat, riippuen siitä minkä verran sitä helpotusta on ottanut.
Mutta joo, on paska fiilis mutta vedin nämä treenivaatteet päälle ja suuntaan kohti salia :imp:

Joka päivä päivitän, makso mitä makso. Eli jatkumoa eiliseen… lähdin salille mutta sisäänpääsykortti ei toiminut. Ja se oli sitten omasta mielestä se merkki tai viimonen niitti. Ei siis mennyt hyvin. Yhdellä kävin ja ostin viisi olutta kotiin. Ja kotiin tultuani kun laskupinoa kävin läpi löytyi vielä maksetuissa laskuissa 1.000€ edestä laskuja mitkä luulin jo maksaneeni. Jaksoin laittaa viestiä kyseisiin paikkoihin, ehkä saan lisäaikaa, ehkä en. Mutta uni ei tullut oluista huolimatta.
Tänään kävin vaihtamassa viallisen ovikortin ehjään, toimii tosin vasta huomisesta lähtien jostain syystä. Mutta en varmaan olisi edes jaksanut tänään. Katsotaan huomenna.
Eilen luin Onnelin kirjoituksia. Ja niin hatunnosto. Ihanaa että joku tästä suosta selviää. Ja ihanaa se ilo mikä siitä on tullut ja huomata myös kuinka turhaa tämä on. No mä olen vielä täällä suossa. Ihan hävettää tämä 100 päivää mutta oikeesti hävettää vaan muiden edessä että asettanut tämmösen tavoitteen mutta itselle se on edelleen kannustin. Vielä mä jaksan uskoa itseeni… käyn nyt kuiteen nollaamassa ton mun laskurin :cry:

Ei nollaantunu laskuri. Meneekö viiveellä vai enkö osaa?

Elly, sulla on hieno tavoite, pidä kiinni siitä. Päivä kerrallaan kohti tavoitetta. Häpeän tunne on tietenkin sinällään hyvä asia, että se on sysäys muutokselle, mutta suosittelisin kohtuutta häpeämisessäkin ja itsensä morkkaamisessa.

Kompuroinnin asiantuntijoita ollaan varmaan suurin osa tästä plinkkiporukasta. Itse kun olen vähentelyn aikana hölmöillyt ja juonut enemmän kuin oli aikomus, niin olen ruennut ajattelemaan niitä hetkiä oppimiskokemuksena. Että missä kohtaa homma lähti lapasesta ja miten toimin seuraavassa vastaavassa tilanteessa toisin.

Hei Elly! en nyt musita joko olen sinua tervehtinyt, mutta sen teen nyt :smiley:
Mä olen täällä ryhmässä pyörinyt reilut pari vuotta ja on ollut kompurointia jos on ollut onnistumisiakin. Välillä epäusko koko hommaa kohtaan ja välillä sata lasissa innosta piukeena. Välillä olen ollut niin väsynytkin koko hommaan. Mutta se ettei periksi anneta ja vaikak niitä kompurointeja on ollutkin niin ylös vaan jatkamaan paremmalla tuurilla.
Vähentäjän tie ei ole aina helppo, mutta sen arvoista. Kannattaa välillä muistella sitten niitä onnistumisiakin ettte se negatiivisuus ole se rakentava voima, se kun ei kanna pitkälle.
Pidä vain tavoitteestasi kiinni, välillä vaikka tunti kerrallaan. Ja tänne kirjoittaminen auttaa! ja aina ei jakasa kirjoittaa niin mua auttaa jo muitten juttujen lukeminen.

Mutta tervetuloa tosiaan mukaan ja pysyhän linjoilla :slight_smile:

Mahtavasti tsemppiä 100 päivän tavoitteeseesi. Minusta se on oikein hyvä tavoite, koska omakohtaisesti lähdin myös viime kesänä tavoittelemaan lisää nollapäiviä ja nythän niitä on ihan mukavasti kertynyt jonoon. Sinullakin on kaikki mahdollisuudet onnistua. Elämässä tuntuu aina ajottain olevan jos jonkinlaista stressin aiheuttajaa, huolta ja murhetta. Se, että olen saanut välimatkaa alkoholin liikakäyttöön on kuitenkin helpottanut elämääni kokonaisvaltaisesti, vaikka ahdistuksen aiheita välillä riittää raittiissakin elämässä ihan omiksi tarpeiksi. Jotenkin voin kuitenkin olla ryhdikkäästi minä itse, ilman morkkista ja huonoa mieltä juopottelusta. Ei tarvitse niin paljon suorittaakaan, kun ei ole koko ajan sellainen epämääräisen tyytymätön olo. Esimerkiksi nykyisin laiskottelen enemmän ja jätän monia vähemmän tärkeitä asioita tekemättä vapaa-ajallani. Ennen olin melkoinen suorittaja ja usein palkitsin itseäni alkoholilla. Karrikoidusti sanoen, nyt ei koti kiiltele puunattuna niin usein, mutta emäntä on selvin päin :smiley:

Hyvää pitkäperjantaita ja päivän päivitys. Kiitos ihanat taas kannustuksesta. Kyllä mä tästä vielä ylös rämmin… hitaasti mutta kuitenkin. Vaikkakaan ei korkki pysy kiinni eikä se 100 päivää edisty yhtään niin huomaan että jotain tapahtuu. Tänään kävin ihanan 1,5 tunnin lenkin metsässä. Ja sitten lähdin salille. Mutta taas kerran se jäi yritykseksi vaikka kävin avaimen eilen vaihtamassa. En päässyt sisään. Se harmitti. Mutta ei se ole se syy, luultavasti tekosyy mutta sen tiedostan.
Parasta on lukea teidän muiden juttuja. Onnistumisia paljon mikä kannustaa, epäonnistumiset taas lieventävät omaa häpeää, en ole ainoa. Siis en ole ollenkaan iloinen muiden epäonnistumisista mutta se oma itsensä morkkaaminen on ehkä vähän enemmän ymmärtäväistä, niinkuin Helena100 sanoi, liika siinäkin on liikaa. Kiitos teille ja aurinkoa pääsiäiseen.

En tuota laskuria osaa, ei menny nollille. En ole päivittänyt tätä mun 100 päivää koska ei mene hyvin. Luen teidän juttuja ja kirjotan omaan kalenteriin. Sekin jotain. Huomenna paska päivä mutta toivottavasti sitten paremmin. Just nyt tuntuu että aika ojassa olen. Miten te jotka olette selviytyjiä… miten sen teitte? Kerrasta poikki vai rämpien?

Hei Elly!

Kyllä mulla meni alkuun rämpien mutta nyt näyttää jo paremmalta! Ei muuta kuin kova tsemppi päälle!

t. Juhani

Elly, varmaan ihan ilman laskuriakin tiedät mikä on päivien tilanne. Mutta jos haluat vielä yrittää sen nollausta niin laita asetukset näin:

Eli valitse Ei mikään laskuri valikosta ja tyhjennä päivämäärä kenttä kokonaan. Sitten talleta muutokset.

Tsemppiä, kyllä niitä nolla päiviä alkaa tulla kun mielesi on riittävästi työstänyt ajatusta. Älä luovuta!