Pelipirun kanssa on ollut vuosikausien taistelut. Lähimain kaikki olemassaolevat keinot sen vastaantaistelussa ollut käytössä. Monen monet kerrat tässä on selvitty retkahduksen aiheuttamista katastrofeista rimaa hipoen, mutta nyt ei enää niitä “vapaudu vankilasta”-kortteja ole käytettäviksi. Edessä asunnottomuus, vuokraisännän kanssa ei voi neuvotella maksusta, diakonia/sossu eivät auta, eikä ole enää ketään sellaista läheistä jäljellä joka pelastaisi tilanteen.
Asunnon lähtö alta on minulle käytännössä sama kuin elämän lähtö, romahduttaa elämässäni ihan kaiken. Tähän pisteeseen asti piti sitten vajota tämän peliongelman kanssa, pohjalla ollaan. Nyt ei ole voimia enää yrittää kun keinoja ei ole, kädet pystyyn ja hanskat tiskiin. Voimia kaikille teille jotka vielä jaksatte, toivon että onnistutte
Voi ei! Kuulosta kamalalta! Mistä löydät katon pään päälle? Onko todellakin kaikki keinot käydetty?
En tiedä
En oikein osaa ajatella järkevästi tässä tilanteessa, väsymys ja ahdistus on niin hirvittävä. En pysty nukkumaan enkä syömään, töissä olen käynyt ihan sen takia etten asettaisi narua kaulaan näitä seiniä (vielä) katsellessa. Toisten nurkkiin en lähde, ja luottotiedottomana tästä kaupungista uuden asunnon saaminen on sula toivottomuus kun vapaita asuntoja on todella vähän muutenkin ja kaupungilla pitkät jonot.
Muuttaminen tästä tuo mukanaan paljon muitakin asioita ja vaikeuksia, minkä takia tämä on niin iso asia.
Olen yrittänyt kaikki paikat (ne epätoivoisetkin) kysyä apua, eikä lähipiirissä ei ole ketään kuka voisi niin isoa rahaa lainata että saisin tähän vielä jäädä. Summa ei ole älytön kun rästissä (myöhässä) on vain yksi kk mutta vuokraisäntä nyt haluaa purkaa sopimuksen heti “jatkuvien myöhästelyiden takia”. Ja tähän hänellä on tietysti oikeus, vaikka olen tässä kauan asunutkin ja joka kk maksut hoitanut vaikkakin myöhässä välillä 
Katulähetyksellä on joissain kaupungeissa tukiasuntoja, löytäisitkö katulähetyksen työntekijän.
Käänny ev.lut seurakunnan puoleen, vaikka sitten papin ja kerro tilanteesi.
Ei näytä olevan täälläpäin tuollaista. Ja seurakunnalta on apua kysytty, diakonia ei voi auttaa noin isoa summaa kun kerran olen vuokraan joitain vuosia sitten apua saanut eikä seurakunnan asuntojakaan ole vapaita. Pahinta koko tilanteessa on tämän vähäisen elämänhalun romahtaminen asian takia. Ehkä pitkään voimiensa äärirajoilla taistelleet tietää tunteen, kun sen viimeisen seinän kaatuessa niskaan eväät yrittämiseen loppuu
Tämä koko muuttamiskuvio vaatisi voimia joita mulla ei enää vain ole.
Paska sairaus on peliriippuvuus, en muuta voi sanoa. En tätä pahimmalle vihamiehellenikään toivoisi. Jännä miten monessa instanssissa sympatiaa saavat kyllä ne jotka juovat rahansa toisin kuin ne jotka ovat rahansa pelanneet vaikka sairaus on takana molemmissa 
Onko kysessä todellakin vaan 1kk rästi? Aika sydämmetön vuokraisäntä. Eikö sosiaalitoimisto todellakaan auta jos tiedossa on häätö pakkaseen? Luulisin että Suomessa ei ketään ilman kattoa jätetä.
Ymmärrän toisaalta että sinun voimavarat ovat vähissä. Olisiko sinulla joku tuttu tai läheinen joka voisi sinun puolesta niitä asioita hieman selvitellä jos sinulla itsellä ei jaksamista ole? Voisitko saada ennakkoa palkasta?
Tule tosi paha olo sinun puolesta.
Kuluttajaliiton mukaan vuokran pitäsisi olla maksamatta useamman kuukauden ajalta:
Vuokranantaja voi purkaa vuokrasopimuksen mikäli vuokralainen laiminlyö
vuokranmaksun. Käytännössä vuokran tulee olla maksamatta useamman kuu-
kauden ajalta, jotta purkamisen edellytys täyttyy. Vuokranantajan ei tarvitse
antaa erillistä varoitusta, mikäli purkaa vuokrasopimuksen maksamattomien
vuokrien vuoksi. Haasteen tiedoksianto käy purkuilmoituksesta, joten vuokranantajan
kannalta on nopeinta haastaa vuokralainen oikeuteen vuokranmaksun
laiminlyöntien johdosta.