Tarvitsen tukea :)

Pieni irtiotto lapsen kanssa teki kyllä meille molemmille hyvää.

Lapsi sanoi minulle tänään : " oot ollut hyvällä tuulella pari päivää, johtuuko se minusta, kun oon ollut itsekin kiltti. "
Vastasin vain, että isästä se johtuu, että kaikki on huonolla tuulella.

Lapsi ei sitä ymmärtänyt. Oon jotenkin paremmalla tuulella kuitenkin, että lähdimme ja olimme irti kaikesta, vaikka lapsi isäänsä matkalla kaipasikin.

Kotona ei ole mikään muuttunut, täällä juodaan ja mies kiukuttelee itse kaikesta, puhuu itsekseen ja kompuroi omiin jalkoihinsa.

Silmäni alkaa avautumaan , vaikka niin sydämestäni toivon, että tämä muuttuisi ja saisin tuon ihmisen kanssa elää onnellisen elämän, koska onhan hän muuten mukava, kunhan ei juo.

Niinpä niin, paskapuhetta, mutta…

Kuka kertoisi tälle tielle helpon ja nopean vaihtoehdon.

Aamulla kun herään, ajattelin pestä pyykkiä, mennä koirien kanssa ulkoilemaan ja kirjoittaa yhden kirjeen.

Hetki kerrallaan… Pala kerrallaan.

Hei.ei nukuta,ei.Heräsin kun mies puhui unissaan. Surullista,mutta tekstit kuin minun kynästä tuon alkoholistin käytöksen suhteen. Samat vaiheet etenee omaa tahtiaan.Toivon vain itselle voimaa rajojen asettamiseen. Se tullee tuosta askel kerrallaan -ajattelusta.Itse seilaan irrottaudu rakkaudella versus raivo-inho.

Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen tunteen,kun huomaa, ettei pysty enää jatkamaan elämää “entiseen malliin”. Minulla kesti aika pitkään, ennenkuin laput putosivat silmiltä,ja oli nähtävä raadollinen totuus; elämä ei tästä miehen kanssa paremmaksi muutu, päinvastoin menee huonompan suuntaan.
Olen myös taloudellisesti tiukilla, velkaa on enemmän, kuin tarpeeksi. Jos harkitset tai olet jo päättänyt jatkaa elämääsi ilman miestä, olisi hyvä päästä selvittämään, millaisiin tukiin sinulla on mahdollisuus. Ymmärrän, ettei ole helppoa siirtyä omakotitalosta toisenlaiseen asumismuotoon (myös minulla oli kolme koiraa samanaikaisesti), mutta uskon, että omat nelijalkaiset ystäväsi sopeutuvat siihen.
Jos sinulla on mahdollisuus varata aikaa sosiaalitoimistoon, siellä voitaisiin alustavasti tehdä laskelmia, millaiseen tukeen olet oikeutettu. Kelan asumistuen mahdollisuus kannattaa myös selvittää.Tietysti pitäisi olla jonkinlainen arvio siitä, minkäsuuruista vuokraa alat maksamaan. Velkoihin liittyen olen pystynyt sopimaan pankin sekä ulosoton kanssa pienemmistä maksueristä.
Tiedän, että tässä vaiheessa tulevaisuus pelottaa, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että lähtö kannatti. Kun ajattelenkin vaihtoehtoa, jossa olisin jäänyt… :question: En uskalla edes ajatella sitä mahdollisuutta,koska ahdistus, joka alkoi kalvamaan mieltäni suhteen loppua kohden, herää uudestaan, kun mietin mennyttä.
Lapsen puolesta tunnen huolta sekä surua. Olisi suotavaa, että hänellä olisi edes toinen “kunnollinen” vanhempi. Alkoholistiperheessä kasvaneena tiedän, kuinka tuhoisia seurauksia epävakaassa kasvuympäristössä varttuminen voi saada aikaan.
Voimia ja rohkeutta :exclamation:

Lapsen äiti on hänet hylännyt.
Sen verran olemme nyt päättäneet, että lapsi sijoitetaan muualle.

Tämä on sosiaalitoimistossa tiedossa ja he yrittävät kaikin tavoin etsiä perhettä.

Kiireellinen sijoitus ei tule kysymykseen, koska “puitteet” on kunnossa, mutta jossain vaiheessa tässä.

Lapsi tarvitsee perheen, jossa rakkaus on vilpitöntä.
Lapsi tarvitsee normaalin perheen.

Se asia on menossa eteenpäin, vaikkakaan se ei tee lapselle hyvää, koska tulee jo toinen “hylkääminen” elämässä.

Mutta se on lapsen etu.

Etkö sinä saisi sijaishuoltajuutta ? Kovasti surettaa lapsen kohtalo.
Minä tekisin lapsen takia kaikkeni, olethan kuitenkin häneen jo jonkunlaisen siteen luonut, et voi hylätä häntä.

En kai lasta hylkää, mutta ei lapsella ole tunnesidettä kehenkään.

Pitkä tarina…