Olen käynyt päihdepalvelusäätiön keskusteluryhmässä, niellyt (!) antabusta, ihan mitä vaan ja nytkin nauttineena… Haluaisin eroon tästä helvetistä-mutta kuka sen selvittäisi minulle niin että ymmärrän oikeasti !!!
Antakaahan kun kerron vähäsen historiaani;
Lapsuuteni oli äärimmäisen turvallinen. Olen perheeni ainut lapsi ja vanhemmat ovat välittäneet aina, ehkäpä jossain määrin liikaakin, vai voiko niin edes olla? Kävin kouluni suorituspaineisesti ja hyvähän siitä tuli - ylioppilasjuhlat, stipendit ja ammatillinen koulutus. Jatkossa opiskelupaikka ammattiin, jossa nyt olen työskennellyt reilun 30 vuotta. Olen esimiesasemassa ja toimeentulo ihan kohtuullinen ylsinhuoltajaksi … Menin aikanaan perinteisesti naimisiin, isot vanhempien maksamat kylähäät, 2 lasta, rivitaloasunto velaksi, farmariauto ja ERO! Tuli toinen nainen - minua nuorempi, laihempi mutta ei kauniimpi … Alkoi lohdun etsiminen pullosta. Nyt sitä on kestänyt 8 vuotta ja olen lopen kyllästynyt.
Järkeni sanoo että ei pitäisi juoda mutta jalkani kuljettavat minut Alkoon ja huomaan vaan seisovani kassalla 3 litran punkkukanisterin kanssa. Ihan älytöntä ja ristiriitaista!
Olen lukenut teidän kaikkien tarinoita täällä jo pitkän, tosi pitkän aikaa ja nyt uskaltauduin kirjoittelemaan. Rakastan kirjoittamista, joten ajattelin että miksi en hakisi täältä uusia ystäviä ja tukea ponnisteluihini.
Tässä vielä hiukan ansiolistaani, jotta tiedätte miksi koen juomiseni ongelmaksi:
- lukemattomia örvellyksiä, konttaamisia ja sekoiluja kotona lasten (nyt 17 v. ja 18 v.) läsnäollessa
- sammuminen marjametsään, josta naapurini hälytti apua
- kaatuileminen pyörän kanssa, tuloksena mustelmia ja helvetinmoinen morkkis
- ambulanssimatka sairaalaan ja siellä tipassa olemista täysin tiedottomana yhden yön yli
- ½ litran pullo vana tallinnaa on liian vähän kerralla
- valehtelua, tapaamisten peruuntumista ja tätä normaalia -kyllä te kaikki tiedätte- alkoholisin käyttäytymistä …
NIIN, ALKOHOLISIN … voi helvetti, tähänkö minä hyvässä asemassa oleva 50 v. nainen olen ajautunut ?
Elän rasittavaa kaksoiselämää. Työ hoidetaan viimeisen päälle ja kun kotiovi aukeaa, niin kanisteri kehiin. Esitän arjessani ihan muuta kuin olen täällä neljän seinän sisällä. Lapseni ja vanhempani tietävät tämän teatterin, mutta ei kukaan muu.
Olisi mukava jakaa teidän muiden ajatuksia, samassa tai ihan missä vaan juovassa arjessa olevat; onko tuttua, miltä tuntuu. Selvitäänkös yhdessä ja eletään elämää niin kuin sitä oikeasti kuuluu elää?