Tarkoitus olisi vähentää kovasti jatkossa.

.

Moikka.Joo ei nää asiat aina järjen kanssa rinnakkain kulje :frowning: mullakin viimeset pari vuotta menny aika lailla vähintään kaks kertaa viikossa,ja aina perseet olalle.Joka viikko päätän et nyt loppuu,mut aina tulee muka joku syy juoda,mulla kans on alkoholiongelmaisia ollu suvussa…mut ei se kyl mikään syy pitäisi olla omaan juomiseen?Toivon kuitenkin tsemppiä sinulle ja toivottavasti elämä rupee kulkemaan :slight_smile:

Siinäpä hyvä haaste. Onko minkäänlaista suunnitelmaa miten tuommoinen voisi onnistua? Tarvitaan selkeästi jotain kättä pidempää kuin ohje “alä juo”. No ei kai kukaan joisi ellei kiinnostaisi juoda. Joten miten konkreettisesti saadaan kiinnostus juomiseen katoamaan viikon ajaksi? Tai edes päiväksi? Mikä estäisi juomasta tänään ?

.

Niinhän se menee, että jollei halua muuttaa tai lopettaa alkoholin käyttöä, niin sitten sitä pitää kai jatkaa entiseen malliin ja antaa juomisen ohjata elämää.

Satanen on ihan hyvä vauhti. Onko vielä paljoa lomaa jäljellä? Vika viikko kannattaa varmaan vaikka hampaat irvessä vähentää sixpäkkiin per päivä. Tuon määrän pystyy sitten kumoamaan vaikka töitten jälkeen ilman että elämä hirveästi kärsii. Sixpäkkiä suuremmat päiväannokset saattaa olla vähän turhan uuvuttavaa työviikolla.

Koitas muuten käydä piruuttasi verikokeessa mittauttaan maksa-arvot kunhan lomiltasi kerkiät, niin siitä saisi hyvää viitettä onko miten paljoa tarvista ryhtyä laittamaan jarrua? :slight_smile:

Olet melkoinen Houdini jos pystyt pysyvästi vähentämään, kun tuota luokkaa alkaa olla jo riippuvuus alkoholista. Toleranssia joka tapauksessa pitäisi nyt pystyä laskemaan, muuten hillut promilleissa lähes kaiken aikaa.Jos et halua kokonaan lopettaa niin ootko miettinyt tuurijuoppoutta? Kunnon ränni 2-3 kertaa vuodessa? Sinnittelet väliajan aina se mielessä.

Kesäloma juopottelen olisi itselle kauhistus, koska ei sais levättyä kunnolla yhtään.

miten voi juoda 100 annosta viikossa ja olla silti hengissa ? eiko tuollaisesta jo fysiikka peta aika akkia ? sorry tyhma kysymys…

Ei se terveys mitenkään yht’äkkiä petä kun hiljalleen harjoittelee. Jos juopottelee esimerkiksi lomillansa aamusta iltaan 2 annosta tunnissa, niin se on 24 päivässä ja 168 viikossa. Jokainen perusterve normijamppa pystyy tuohon tahtiin pääsemään kiinni, mutta harvempi pystyy lopettamaan ilman hammastenkiristelyä, kun tuota muutaman viikon harrastaa.

Arkkis on täysin oikeassa, treenin puutteesta on ainoastaan kyse, tsemiä siis! :slight_smile:

Ajattelin vaan etta monella suomalaisella varmaan alkoholinkulutus kesalomalla on luokkaa joka paiva ja 5-10 annosta siitahan voi tulla helposti tuo 60-70 viikossa…ja sitten kun elokuu koittaa ollaan ongelmissa…

Mikäli putken katkaisussa ilmenee ongelmia, niin ei kun Arkkitehdin viereen vapisemaan ja tutisemaan, sillä mansikkakesää on vielä jäljellä. :sunglasses:

youtube.com/watch?v=Tdqd2LKHXzE

Tänne vaan pötköttelemään! Mun seurassa ei tosin mistään mansikkakesästä tartte kärsiä, vaan Emperor turvaa taatun nautinnon, oli sitten nollissa tahi jurrissa! :smiling_imp:

youtube.com/watch?v=9BTcOmYgkxQ

.

.

Kiteytit addiktion ytimen aika hyvin! Nimenomaan tämä normaalin olotilan hakeminen tappaa ei pelkästään juoppoja, mutta myöskin narkkeja, läjäpäin…

.

.

.

‘Onko se alkoholi sitten aina välttämättä ongelma jos on päättänyt, että näillä mennään, ainakin toistaseks… Ajatuksella, että se pakollinen stoppi ehkä kuitenki vuosien päässä.’

Ajattelin itsekin noin. Olen paljon vanhempi kuin sina. Vastaus on kai se että jos oma kulutus ahdistaa, niin on syytä vähentää. Ja minä kun en halua pakollista stoppia vaan päättää itse, sen verran loytyy vielä itsekuria.
Ja monta kertaa alkoholi on omgelma, esimerkiksi toissä, vaikkei sitä kukaan suoraan sanoisikaan.