tarkennusta rikoksieni laatuihin

Minulla ei IKINÄ ollut väkivalta rikoksia, lähinnä ratteja ja törkyratteja. Toinen mitä olen touhunnut ovat huumausainerikokset. Ei niistä sen enempää. Jam sitten on vielä näitä omaisuusrikoksia, varkauksia yms. Ketään en ole ikinä vahingoittanut touhuissani, ja aion jatkaa samaa linjaa edelleen.

Voi ristus sentään mitä jeesustelua, oletpas sinä aikamoinen sälli. Jos pöllit ihmisiltä omaisuutta, niin tottakai se aiheuttaa vahinkoa ja mahdollisesti suuriakn ongelmia, ja mitä noihin rattijuopumuksiin tulee, niin nehän ovat käytännössä murhan yrityksiä ja piittaamattomuudessaan ihan sietämättömän törkeää käytöstä. Ystäväni ala-asteikäinen lapsi ei enää koskaan pysty kävelemään kunnolla, kun narkkari ajoi kännissä ja pöllyissä suojatiellä ylitse.

No johan nyt on vittu tuon paholaisen asserin kanssa. Väitätkö että lähden aineissa ajamaan autoa ihan suunnitelmana tappaa joku? Koska murhahan on suunniteltu. Enempää en jaksa virheitäsi korjata koska täällä on tarpeeksi fiksuja ihmisia tekemään sen itse.

[Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori] - Maago

Jaa, mitäs minä olen pitkän urani aikana tehnyt. Oikeastaan aika vähän, jokunen ratti, muutama kannabiksen kasvatus, jokunen huum.aineiden.käyttörikos, pari apteekkia on tullu kilautettua,jonkun verran olen tavaraa varastanut, yks ainoa pahoinpitely (mistä en ole ylpeä). Aktiiviurani aikana pyrin siihen etten tee rikoksia, joista toisille koittuisi haittaa. Tuo pahoinpitely oli vähän semmonen, että itte en viiti turpaani ottaa, niin piti antaa.

Mikähän tämän ketjun idea oli? Saada jonkinlainen synninpäästö? Sitten kun sitä ei automaattisesti tullutkaan, Maago loukkaantui jälleen niiiiin verisesti :unamused: .

Niin, onko uhritonta rikosta olemassakaan?

Jotkut tuntuvat ajattelevan, että jolleivat käytä suoraa, fyysistä väkivaltaa ketään kohtaan, niin eivät silloin tee mitään oikeasti, moraalisesti väärää, rikkovat vain lakia, joka ei ole sama asia kuin oikeus. Eihän Suomen Laki olekaan automaattisesti sama asia, kuin oikeus/moraali/etiikka ja ymmärrän kyllä, jos esim. varastaa todelliseen tarpeeseen jotakin joltain isolta kauppaketjulta. En mä sellaista kovin tuomittavana voi pitää. Silti omaisuusrikoksillakin on uhrinsa, jotka voivat kärsiä rikoksen uhriksi joutumisestaan paljonkin, vaikka joku nisti kuinka yrittäisi pestä mustaa valkoiseksi.

Mitä taas tulee noihin kännissä/aineissa autolla hurjasteluihin, niin kylläpä ne vain minunkin mielestäni melko tuomittavia juttuja ovat, vaikkei niissä olisikaan mitään tarkoitusta vahingoittaa ketään. Sanoohan sen järkikin, että riski saada pahaakin tuhoa aikaan sen auton kanssa kasvaa huomattavasti, jos ajelee aivan sekaisin, eikä sinne auton rattiin mikään pakko ole hypätä silloinkaan, vaikka arvostelukyky päihtymyksen vuoksi pettäisikin. Kyllä siinä ihan itse tekee sen valinnan, että tässä saattaa sattua ja pahasti. Olen mäkin ajanut autoa hyvinkin sekavissa tiloissa(ja kaikkea muutakin pahaa puuhaillut :frowning: ), mutta en sitä mitenkään puolustele, ainakaan tuollaisilla verukkeilla, että ei mun tarkoitukseni ollut ketään tappaa. No, ei tietenkään ollut, mutta kyllä siinä vain helposti olisi niin voinut käydä. Onneksi mitään pahempaa ei koskaan sattunut, mutta mä todella toivon, etten enää ikinä syyllisty moiseen idiotismiin :imp: .

Mitä tämä nyt sitten tarkoitti? Hyvä toki, jos et vastaisuudessakaan aio syyllistyä ns. tarkoituksellisiin väkivaltarikoksiin, mutta meinasitko kuitenkin jatkaa rikollisella linjalla. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä tulevaisuus ja elämä eteen tuo, joten vannomatta paras, itse kullakin, mutta eikö se elämänsä olisi kuitenkin parempi suunnitella siihen suuntaan, että pysyisi mahdollisimman kaidalla polulla, eikä siihen suuntaan, että tulen tekemään rikoksia vastedeskin :confused: .

Toivon, että koet kivualiaan poismenon koska rattijuoppo. Mun mielestä kaikki rattijuoppot ym saisi tuomita tapon yrityksestä vähän pidempään linnareissuun.

Kaikki vittuilijat voivat tulla jonoon johonkin. Sovitaan paikka ja annetaan mennä!

Etkös sinä ollut äsken ylpeä siitä, ettet ole tehnyt väkivaltarikoksia? Vai tarkoititko, että ajetaan kilpaa? :unamused:

Mun mielestä, jos itse ottaa esille rikoksensa ja niistä kertoo, pitää myös kestää muiden kommentointi aiheesta. Mitä ideaa muuten koko jutussa on? Et voisit kehuskella niillä tai kerätä säälipisteitä?

Winstonin kanssa oon samaa mieltä siitä, ettei rattijuopumusta voi millään selitellä tai puolustella! Jos on aiemmin ajanut kännissä/muiden päihteiden vaikutuksen alaisena ja tekee sen uudestaan ja jotain tapahtuu, tekoa voidaan pitää tahallisena!!! Jos lähtee dokaamaan tms., niin olisko kovin vaikeaa jättää autonavaimia himaan? En keksi yhtäkään syytä lähteä kännissä tai kamapäissään autolla ajamaan yhtään minnekään!!

Itsekin oon toki hölmöillyt ja eniten tekemisistäni hävettää juuri se, et oon ajanut autoa päihtyneenä ja niin, et on ollut ihmisiä kyydissä. Niitä kertoja ajatellessa ei yhtään lohduta se, et ko ihmiset itse tiesivät mun olevan päihtynyt sillä hetkellä. En antais ikinä itselleni anteeksi, jos jotain olis tapahtunut jollekin sivulliselle tai kyydissä olleille! Nykyään en sit enää aja, vaikka joisin yhdenkin bissen…

Sen verran uskaltaudun vielä kommentoimaan, et omaisuusrikokset ja varkaudetko ei muka vahingoita ketään? Varastamisesta kärsii aina joku, tavaran omistaja tai myyjä. Musta päihteet ei oo mikään syy varastaa keneltäkään! Itse ainakin mieluummin käytän palkkani päihteisiin kuin varastan tms. Ei tosin enää oo ajankohtaista…

Kännissä vai :laughing: ? Joo sori, oli ihan vitun huono läppä :blush: .

Ei se nyt taas ihan noin yksinkertaista ole. Ei kaikilla ole sitä palkkaa tai mummon miljoonaperintöä, jolla rahoittaa päihteilynsä, ja kun huumeet vievät miestä tai naista, niin nehän sitten todellakin vievät. Toki voi lähteä pohtimaan, kannattiko niihin huumeisiin alunperinkään sekaantua, mutta tuossa vaiheessa se lienee jo aikalailla myöhäistä ja näin ollen turhaa. Ei se tietenkään omaisuusrikoksesta yhtään uhrittomampaa tai harmittomampaa tee, että nisti varastaa saadakseen kamaa, kuin että ko. rikos tehtäisiin jostakin muusta syystä. Sitä en suinkaan väitä.

Mutta todellakin, tämä on edelleen keskustelufoorumi, joten jos tänne jotakin kirjoittaa, niin on varauduttava siihen, että sitä kommentoidaan ja että kommentit eivät välttämättä ole myötämielisiä. Mä suosittelisin Maagolle edelleen sitä ihan yksityisen päiväkirjan pitoa, jollei hän kestä sitä, että muut puuttuvat mitenkään mihinkään, mitä hän on kirjoittanut :unamused: . Maagolta nyt lienee turha tätä kysyä, mutta mä en tajua, kuka tässä(kään) ketjussa vittuili, paitsi Maago itse :confused: . Mielipiteensä esittäminen ja keskustelu ei tarkoita samaa asiaa, kuin vittuilu, vaikkei se jonkun mielipide niin suuresti imartelisikaan.

Mitä tuohon päihtyneenä autoiluun vielä tulee, niin toivon, että niin Maago, kuin kaikki muutkin(itseni mukaan lukien) jättäisivät moisen harrastuksen tyystin. Siitä kun ei suinkaan ole pahin rangaistus se, mitä tuomari oikeudessa määrää tai mitä joku Plinkissä “vittuilee” siinä vaiheessa, kun on ajanut jonkun yli ja aiheuttanut kyseisen henkilön kuoleman tai pysyvän vammautumisen. Saattaisi Maagon elämäkin olla moisen jälkeen vielä rankempaa, kuin se nykyään on, jos pitäisi elää sellainen asia tunnollaan. Mä en ainakaan tiedä, miten kestäisin itseäni sen jälkeen, kun on välillä pirun vaikeaa kestää itseään näiden muidenkin tekojensa ja olojensa kanssa :frowning: .

Huh, onpa negatiivinen ilmapiiri täällä nykyään. Tuntuu et puolet thredeistä on kinastelua.

Ja asiaan, itsekkin olen tuomioita lusinut pahimpana pahoinpitely, varkauksia on tullut myös tehtyä, ja huimasrikoksia. Mistään näistä en kyllä ylpeilisi enemmänkin hävettää aivan saatanasti kun jälkeenpäin on tyekosiaan kelaillut. Etenkin ne omaisuusrikokset inhottavat, ajatelpaaka kun sattuis omalle kohdalle. Huumeiden kanssa olen yrittänyt pitää asiakkaa vanhempina höhröinä koska en todellakaan halua ottaa omalle tunnolle kenenkää elämänpilaamista, ja vielä kun miettii kuinka narkkien läheiset joutuvat kärsimään niin se on ei ei.
Nyt on ollut jo pitkään rikoksetonta aikaa ja tarkoitus olisi semmosena pitääkkin. Uhritonta rikosta harvoin on, se on mun mielipide mut kaikki tyylillään.

Tätä samaa ihmettelin minkäkin.

Samaa olen tosin ihmetellyt - edelleen - kaikkien Maagon avaamien ketjujen kohdalla, että miksi jokaiselle kommentille pitää avata uus ketju? Onko kyse laiskuudesta? Ettei jaksa availla muita ketjuja, eikä kiinnosta lukea muiden juttuja? (Tässä kohtaa mietityttää myös se, et millä perustein Maago sitten on muodostanut tämän käsityksensä “puhtaana kiiltelevien lattioidensa vuoksi ylemmyydentuntoisista vasta-alkajanisteistä, joiden lapset on huostassa.”) Vai onko huomionhakuisuus todella niin suurta, että ihan pakko laittaa jokainen ajatuksen poikanenkin ihan otsikoksi, ettei vaan jää keneltäkään huomaamatta? Vai eikö Maago yksinkertaisesti osaa vaan hahmottaa, että mihin ketjuun sen oman juttunsa voisi sijoittaa? Itse epäilen vähän noiden kaikkien sekoitusta, mutta olis kyllä ihan kiinnostavaa kulla tyypin oma selitys asiasta.

Tähän kirjoittelinkin jo tuolla Maagon toisessa ketjussa. Eli ei täällä suinkaan aina tällaista ole! Pysy messissä vaan, kyllä tää tästä vielä rauhottuu. Välillä vaan palaa käämit itse kullakin, ja ihan hyvähän ne ajatukset on silloin päästää pihalle. Ettei ainakaan jää pinnan alle kytemään… Kai…?

Ai niin, tämähän se itse asia oli, johon piti vastata. Ota toki yhteyttä, mut nuku se kuuppa ensin selväksi. Itse en käytä väkivaltaa, enkä myöskään halua sitä kokea.

En oo mihinkään lähössä ja onhan ymmärrettävää et pinnat käryää silloin tällöin, kun kaikki kirjottajat täälä eivät ole parhaassa elämtilanteessa. Oon myös aika paksunahkane et ei mua ihan vähällä täältä pelästytetä. Toivottavasti jaksan vaan kirjotella aktiivisesti, joskus vaan ei saa sanaa suustaan, edes netissä.

Liekö tämä Maagon hyökkäys taas näitä, kun tietää hankkivansa vain ongelmia vetämällä; mutta onhan se vain pakko juhlia “hiukan” sitä linnasta pääsyä… Kun porukka on sitä mieltä, että hän ei sitä “ansaitse” (usea täällä kuitenkin tietää miten hyvin narkomaani voi “viihdekäyttää aineita”); muut ovat arvostelemassa ja häntä “parempia”.

Kaikki “nalkuttavat”, vaikka jokainen täällä vain toivoo että otettaisiin se halko silmästä ja katsottaisiin sitä totuutta silmiin. Pitäisikö sitä kirjoittaa että “hyvä Maago”, vedäpä kunnon putki kun pääsit linnasta pois. Sen putken aikana voit sitten keikata parit liikkeet ja saada lisää tuomioita joka jatkaa mukavasti tuota sinun kierrettäsi?? Tämä tarkoittaisi juuri sitä, että kaikki haluavat hänet vain pois tältä foorumilta… Se ihminen joka kertoo ne sanat jotka tahdot kuulla, ei ole ystäväsi.

Karu fakta on, että hyökkäys on paras puolustus kun ei saa toivomaansa vastausta… Kaikki eivät vain tahdo kusettaa itseään niin pahasti kuin toiset. Onko se oman itsen nostamista muiden yläpuolelle? Ei todellakaan. Täällähän on juuri sitä rehellistä porukkaa joka sanoo suoraan, että “älä tee noin, koska et voi pitää asiaa hanskassa”… Itse en enää yhtään ihmettele ettei Maago saa lääkkeitä tai miksi hän joutuu muuttamaan paikasta toiseen sekä rikoskierteeseen… Kun ei ole edes yritystä linnasta tai hoidosta päästyä olla raittiina; helpompaa on oikeasti vain todeta että “olen ollut narkomaani liian kauan, aivan turha edes yrittää”; jolloin retkahdus on jo valmiiksi pedattu. Tai aluksi “ansaitsen vedot” ja tämän jälkeen on “putki päällä”. :unamused:

Itselläkin on pari tuttua joita KUKAAN ei voi ymmärtää… Itse taas olen huomannut että vaikka kyseessä olisi ihminen, kenellä ei ole ollut tupakkaa vahvempien aineiden kanssa ongelmia; neuvoja voi todellakin saada omiin ongelmiin… Ne vain tulee suhteuttaa vastaaviin elämäntilanteisiin… Eiköhän mies ole untenmailla tai putkassa…

Tällä Maagolla tuntuu usein uhoamisvaihde lähtevän päälle, kun on saanut ryynejä koneeseen… Tosiaan, rattijuopumukset ovat erittäin vakavia rikoksia, ja verrattuna väkivaltarikoksiin niissä ei mielestäni ole mitään ylpeiltävää tai lieventävää.

Ps. Jo pitkään lurkanneena Iina on ihana (kenen mielestä nyt ei olisi). Mulla on teinimäinen netticrush Iinaan, vaikken teini nyt enää olekaan :slight_smile: Kahville lähtisin :slight_smile:

Hyva menon plinkissa :unamused:

Muuttunut paljon siita mita se oli 12-vuotta sitten kun aloitin kirjoittelemaan tanne.

On muuttunut siintäkin kun itse aloin tänne kirjoittamaan, mitähän siintä nyt tulisi 5 vuotta kai. Eri nimellä tietenkin ja nyt menee sekavaksi kun jonkun lapun söin iltapäivällä. :frowning:

Irtokarkki tuossa jossain threadissa mainitsikin, että riitelyä täällä tuntuu nykyään paljon esiintyvän. Noh, onhan sitä kinasteluakin, mutta esim. nuo Maagon ryyniraivoamiset oman olemassaolon tuskassaan ovat mielestäni jonkinlainen poikkeus. Kaveri osaa olla kuitenkin ihan mukavakin usein. Mielestäni täällä on edelleen ihan hyvä meininki. Lurkannut siis olen vuodesta 2003 :slight_smile:

Aika kesyä täällä imo on verrattuna esim. parin kolmen vuoden takaiseen aikaan, jolloin eräs nimimerkki katsoi asiakseen vittuilla suunnilleen jokaiselle, jos siltä tuntui :unamused: Mieleen muistuu myös Hermeksen (rip) fleimisodat usealla eri nimimerkillä vuosikausia sitten. Mutta myönnettävä on, että itsekin on tullut kiehahdettua muutamaan otteeseen viime aikoina kun ihmiset ovat olleet väärässä interwebzissä, serious business :roll :mrgreen: