Tarinani holin käytöstä, jne. Vastauksia...

Kesäloma tulossa ja samal takas mun alkoholin HIMO…
6-luokalla vetelin jo kännejä, silloin tällöin. 7 luokan loppupuolesta tais olla jo ihan joka viikonloppuista touhua.
Jossain vaihteessa ylä-asteel astui mukaa pillerit ja pilvi, ja jotain muuta, mut noi 3 “tärkeämmät”… Kaikkea sekasin.
9 luokalla join jo joka viikonloppu,molempina päivinä, ellei sunnuntaina ne “tasottavat” jotka lipsahti sitte… myös arkisin tuli otettua, joskus. Kuitenkin yläasteelt lähin tokarin kans, keskiarvo 7.3 (?) Yhdessä vaiheessa oli jotain 6.4.
Pidin ihmeenä jos en ollut viikonloppuisin juomassa, tai arkena ollut ottanut yhtään. Hullua teini aikaa. Yks kesäloma meni niin että olin koko kesälomasta vain 3päivää selvinpäin… Ei sitä keksinyt muuta, ei ollut hauskaa selvinpäin istua kaverin luona…
2011 yksinhuoltaja isäni kuoleman ja muun paskan takia mitä ympärillä tapahtu riistäyty kaikki käsistä. Aamusta iltaan/yöhön/jos nukuin, kännipami päissään.
Päivistä ei ollu tietoa, tyyliin ei kuukausistakaan; " jaa nyt on kesä ". Millään ei ollut enään mitään väliä, olin aivan paskana… Tuli tehtyä juttuja joita kadun, nyt ehdonalaisessa…
Frendit koitti puhua järkeä päähän, no ei ne sinne mennyt, vastasin asenteella " I got nothing to lose, so fuck it and let’s go. Lainaa rahaa ja lähetään juomaan… " -voi vittu, kun nyt ajattelee.
Toisekseen olin todellakin mielenterveydeltäni aivan hämärän rajamailla,esim kelasin, että onko faija taivaassa, vai helvetissä, missä??? Haluan tiedon, millä hinnalla hyvänsä, nähdä hänet! En keksinyt muuta ratkaisua kuin tappaa itseni, saisinpahan tiedon… Ynnä muuta tämmöisiä ajatuksia, Huhhuh.
Näistä ajatuksistani en kertonut niinä aikoina kenellekään mitään, edes ystäville, lääkärilleni.
Ns “Pohjalla” olen käynyt, en tarkoita seuraamuksia, vaan siinä samal kun join perkeleesti niin diagnosoitiin psykoottinen masennus… Lääkärin passittamal mielenterveyslaitokseen, menin sinne jopa vapaaehtoisesti, WHAT? En jaksanut kuitenkaa olla selvinpäi siellä, vaikka nappeja sieltä sainkin. Holi koukutti… 2viikkoa ja lähdin kaljakauppaan ovet paukkuen. -TAKAS EN OO TULOSSA!
Kiitän nyt, että en saanut veitsellä valtimoita auki… Jokin esti, arvet kehossa kuitenkin muistuttaa niistä ajoista, kiitän kun kaverit kisko parvekkeen rajalta takas kämppään. Kiitän kaikesta heidän ymmärryksestään, kuinka paska jätkä olinkaan ja kun luulin etteivät he edes ajattele mua.

Meno jatko laitoksest päästyä, aamusta heti pari pamia naamaan ja holii. SITTEN MENTIIN. Siinä ei tullu paljoo syötyy kun nyt ajatellut. En syönyt oikeestaan mitään, sillointällöin joku leipä kaverin luona? Saatto mennä viikkoki etten syönyt mitään…
Tärkein ystävä sitten saikin puhuttua hitusen järkeä päähän, tapahtu muutamia kertoja että olin noin korkeintaa 4-5pv ilman holia… sitte taas rata jatku, ja jatku niin kauan kunnes pamahti 2012 lopulla [size=150]haimatulehdus.[/size] .
Lääkärissä totesivat verikokeitten jälkeen, että miten oon edes tajuissani…

Miettinyt tässä pitemmän aikaa… Haimatulehduksesta on puolvuotta, kesä- ja ilmeisesti muut naiset tulossa, koska tosta nykyisestä ei ota mitään selvää. Kaverit dokailee ja polttelee, mulle riitti polttaminenkin… Eli se pois kuvioista. Ei sovi mulle, viimeks ku poltin kukkaa meinasin pölliä ambulanssin ja muuta mukavaa. Aina skitsottaa jos poltan, tulee hulluja ajatuksia päähän… Sairaita.
Joten haimatulehuksen jälkeen tuli ekstaasi, pubre, amfe, ties mitä kuvioihin…

No nyt himona on aivan vitusti juoda, jotenkin tiedän, ettei se enää riistäydy käsistä niinkuin ennen.
Joku viikonloppu yhen päivän kännit, ei perskännejä… Mutta tuo helvetin haimatulehdus???
Mitä mieltä te täällä olette.? Oisko se pahimmassa tapauksessa henki pois, munuaiset paskana (taitaa muutenki olla), ja mitä muuta siitä vois tulla jos hassusti käykin…
Yks pv treenasin himassa pitkästä aikaa, rupesin tekemää vatsalihasliikkeitä kunnes piti lopettaa ku haimasta(?) otti…
Mutta… mitä mieltä olette? Frendeilt, ystävilt, tutuilt tulee aikalailla 50/50 vastauksia tohon juomiseen liittyen.
“Muija” yrittää sen sanojen mukaan tukea etten juo, no missä vitussa se on?

• Juomassa, juo ku pesusieni jälleen. Auttaa aivan vitusti asiaan. Kaks viimesintä kertaa kun ollaan nyt nähty niin on tullut kännissä meille, mukana alkoholia. Öö…

Tulikin isompi stoori kerrottavaks… Jakakaa mielipiteenne, niistä on apua. Kiitos! :sunglasses:

Haimatulehdus ja alkoholi ovat kyllä helposti yhdistelmä, jolla lähtee ihan oikeasti henki (ja vieläpä tosi kivuliaalla tavalla), joten en todellakaan suosittele kokeilemaan. Näin muuten voisin sanoa, että sulla on kyllä ollut tosi paskaa, ja että alkoholi on tosi paska päihde. En osaa antaa juomiseen liittyen hyviä neuvoja, mutta paljon tsemppiä täältä lähtee kyllä sinnepäin.

Älä missään nimessä juo alkoholia, frendillä (26-vuotias) tuo todettiin pari vuotta sitten, sen jälkeen (vaikka vähensi tuntuvasti alkoholinkäyttöä) kroonistui ja nyt aivan paskana, saa hädin tuskin syötyä ja epäillään maksakirroosia, lisäksi muun muassa mätäpaiseita haimassa ja maksassa. Kuulostaa tyhmältä neuvolta, mutta vedä oikeasti vaikka sitä pubrea ennemmin kuin alkoholia, muuten et valitettavasti todennäköisesti tule kauaa elämään.

Täysin samaa mieltä tässä tapauksessa.

Kun haima alkaa prakaan niin se ei todellakaan oo leikin asia (itellä kaks tuttua jo vaihtanu hiippakuntaa tuon takia, alle 30vuotiaita). Kertomasi perusteella on hyvin epätodennäköistä, että alkon käyttö pysyisi lapasessa ja vaikka pysyisikin, niin koskaan ei voi tietää mitä juuri sun haimas kestää…
Ainakin jos päätät alkaa juomaan niin tee edes itsellesi selväksi, että se on tuossa tapauksessa hengenvaarallista. Et ainakaan voi sanoa sitten teholla ettet olisi tiennyt!

Ryyppäilty on. Jopa ne perskännitkin, molempina päivinä. Vähän koski etenkin yhen viikonlopun jälkeen tuonne haimaan. Mut no problem. Paskaahan tuo on, vittu? Siis olla kännissä… Ja jos siinä on mukana vielä ryynejä.
Emmäää muistanu etse noin… en tiiä.
Nykyään sillontöllön jonkun 4-6kaljaa. Ei yhtään enempää.

Phiis ja miten maanikko voit?? :sunglasses:

Maksakirroosihan kaverilla sitten todettiin. Pari kuukautta jakso olla kokonaan juomatta.