tarina päihteettömyyteesi?

Kuinka pääsit eroon päihteistä ja oliko alku vaikeaa? Miten elämäsi on sujunut sen jälkeen? Itse olen kuukausia nyt ollut päihteittä mutta sitä ennen on ollut useita sortumisia. Olen muuttanut eri paikkakunnalle ja karsinut kaikki vanhat huumetuttavani lähipiiristäni. Saan paljon tukea ja iloa elämääni läheisiltäni joihin pidän tiiviisti yhteyttä.

Minäpä kysyn sinulta tässä kohtaa, että miten arjessa olet pystynyt olemaan ilman aineita? Esimerkiksi kun on ollut väännöt päällä? Etkö ole tuntenut itseäsi yksinäiseksi vieraalla (?) paikkakunnalla?

Lähin huumekaupungista väliaikaisesti maalle missä sukulaiset asuu ja siellä sitte vierotuin enkä ollu kuukauteen kenenkään kanssa tekemisissä. Toinen kuukausi meni myöskin maalla. Alku oli vaikeaa, kaikki ahistukset, mieliteot ja vainoharhailut… Nukuin vaan kokoajan ja söin enkä liikkunu yhtään mihinkään. Viikon kohokohta oli se ku kävin kaupassa.

Sit eka retkahus tuli 2kkn kuivilla olon jälkeen kun kävin sen verran siel kaupungis ku kävin psyliatril, mut sit tulin taas maalle ja meni kuukaus kuivil nii sit taas ja sitä kesti n.puolivuotta ku viihekäytin kuukauden välein tai pari kertaa kuussa. Sit yhtäkkiä päätin et nyt loppu rööki, päihteet ja syön hyvin ainaki 3kk! Ja niin mä sit tein. Siitä on nyt kohta 7kk ku tein tuon päätöksen ja en edelleenkään polta enkä oo koskenu huumeisiin, mut juotua sitä kyl on tullu pari kertaa kuukaudessa noin. Ihan hyvin meni aluksi, jatkan taas opintoja ja sain kämpän itelle mitä mulla ei ollu vuoteen ja oon saanu muutenki elämän kondikseen, ja kaikki on tosi hyvin! Mutta täs kuukauden ajan on ollu ihn älyttömiä käyttöhaluja. Ei kiinnosta koulu eikä ajokorttia käyä loppuun eikä mikään muu ku maata vaan ja seki on täyttä paskaa. Oon alkanu niin ikävöimään niitä aikoja kun vielä käytti… En tajuu miks vaikka kaikki on hyvin eikä mitään pahaa oo sattunu! Nomut kai nääki ajan kans menee ohi, pitää vaan pysyy vahvana vaikka helpommin sanottu ko tehty…

Mut tsemppiä sulle hei! Ihanaa et sul on hyvä tukiverkosto, se auttaa paljon! En todellakaan olis selvinny ilman omaani. Hyvä päätös poistaa kaikki käyttäjäkaverit, ei tuu välttis houkutuksia! Toivon niin paljon hyvää sulle ja toivottavasti pysyt kaidal tiellä! :slight_smile: