Tarina 24v pojan elämästä. onko kysyttävää?

Tervehdys! Rekisteröidyin tänne kun lienee ainut paikka missä v oin kaikki kertoa. En kuitenkaan ihan kaikkea kerro kun tulisi niin pitkä viesti ettei sitä lukisi kukaan, itse en ainakaan. :smiley:

Mutta lähinnä kerron päihde-elämästäni ennen ja nyt.
Vähän alle 14v tuli otettua eka känni ja se oli sitä jotain, kerrasta koukkuun ja siitä asti enemmän tai vähemmän, vähintään kerran viikkoon, enimmillään joskus 17 kesäsenä 19pv putkia. Kannabis eka kokeilu tasan 14v ja siitäkin kerrasta heti innostuneena, poltan tänä päivänäkin, tosin aika harvoin. Pillerit ja näillä tarkoitan bentsoja, ekan kerran oiskohan 16v ja viinan kera 17v huonoin seurauksin. Subutex tai oikeestaan XONE ekan kerran 16v, harvoja kokeiluja ja pari vuotta sitten ihan koukussa, eli päivittäin. Sienet, salvia, joskus 18v. En näitä nyt kehuakseni tähän laittanut mutta vähän suuntaa antavaa että monenlaista on tullut nähtyä/koettua. niin hallusinaatioita kuin ihan oikeeta elämääkin missä kakspiippuinen katkaistu haulikko osottaa silmieni väliin yms…

MUTTA TÄHÄN PÄIVÄÄN

sairastuin paniikkihäiriöön 16-vuotiaana. Kausi luonteisesti se on edennyt ja tällä hetkellä se on jo laatuaan vaikeahoitoinen. Tiedän että ilman huumeitakin se olisi ollut läsnä mutta melko varmasti huumeilla ja alkoholilla ruokin sen. Siihen syön päivässä 200mg sertaraliinia sekä diapamia 20-30mg, pameja takana päivittäin reilu puol vuotta. Erilaisia bentsoja kuitenkin säännöllisen epäsäännöllisesti sieltä 16v asti. Alkoholia edelleen joisin ainakun pystyisin mutta elämäntilanne + paniikki rajottaa sen noin yhteen kertaan viikkoon. Pilveä poltan aina kun otan alkoholia, ilman sitä ei tulisi mieleenkään. Alkoholi aika tehokas paniikin poistaja, krapula taas 10kertaistaa paniikit. Bentsoilla vähän sama homma näköjään, eli hetikun loppuu niin ahdistaa jo valmiiks ja sitten niitä metästellään pitkin kyliä yms. Ja uudesta reseptistä taas maksellaan takaisin.

Olen viime aikoina nyt ottanut amfetamiinia. Vetelen nokkaan sellaisia 0,3g ja 6h sen jälkeen elämä tuntuu aika helpolta ja mukavalta, sitten alkaa laskut ja kaikki on taas päin vittua :smiley: niitä olen hoidellut bentsoilla sekä alkoholilla. Uneen ketipinoria 4x25mg.

Alkoholin käyttö usein semmosta että juon pään täyteen, savut päälle ja sitten silmät katsoo erisuuntiin ja herään kuset housussa jostain. Ja tyttöystävä tykkää. Krapula on karmea ja siihen vähintääkin tarvitaan bentsoja. Mutta kun tuli amfetamiini, illan vietot eivät oo lähteneet lapasesta, ja jopa tyttöystäväkin kiitteli onnistuneesta illasta. (ei, ei tiedä amfesta mitään eikä tule tietämäänkään…) Eli amfesta saan hyvän suojan. En osaa ottaa alkoholia niin että on olo että “kiitos, en tarvitse enempää” vaan sitä juodaan niin kauan kun taju pysyy, jos loppuu niin sitä hankitaan lisää.

Tiedän jo että tämä ei kovin hyvältä vaikuta :smiley:
Olen hyvässä fyysisessä kunnossa, sekä ihan psyykkisestikkin lukuunottamatta paniikkia. Voin käydä töissä yms, hoitaa askareet. Liikun paljon yms.

Käyn kerran viikkoon terapiassa, mutta en siellä sen kummemmin ole päihteilyistäni puhunut, pelkästään paniikista ja sen muodoista. Tarkoitus olisi rueta hiljalleen vähentämään diapamia päivässä, ja se tarkoittaa myös sitä että en voi turvautua niihin myöskään eri huumeiden tuomissa vierotusoireissa… Kertokaas työ jotain… Subun lopetin seinään vajaat parivuotta sitten jäätyäni kiinni tyttöystävälleni siitä. Ja tuntui että ei ollut mikään ongelma vaikka päivittäistä käyttöä olikin ollut jo pitkään, ja velkaa sitäkin enemmän. Alkoholin kohalla tilanne on eri, kahesti oon elämässäni onnistunut pitämään tipattoman kuukauden, senkin muiden huumeiden turvin. :smiley: Yhden kerran ambulanssilla sairaalaan kovan kirkkaan viinan rännin jälkeen krapulassa. Viinakramppi. Olen miettinyt vaihtoehtosta huumetta alkon sijaan, mutta paniikki estää esim pilven aikalailla. Muista psykeistä puhumattakaan. Benstoistakin tänä päivänä viihteily kaukana… Veikkauksia mikä tilanne 30vuotiaana? ;D

No pitkä siitä tulikin vaikka kuinka koitin kiteyttää :slight_smile:

En moralisoi tai muutenkaan jokainen tehköön ne omat valintansa mutta älä hyvä mies leiki sen pöhinän kanssa, voin kertoa omakohtasia kokemuksia kyseisestä aineesta aloitin piikittämisen 14-vuotiaana ja nyt viisitoista vuotta myöhemmin kaduttaa… että kyseiseen tavaraan tutustuin. ja että olen viettänyt 1/3 elämästäni laitoksissa.- olisi se pilven poltto riittänyt nyt olen katkojonossa ja aion laittaa elämäni kuntoon keinolla millä hyvänsä. mutta voimia sinulle lähdet sitten raittiuden tielle mikä on kyllä miljoona kertaa parempaa kuin se että on iilimatona syvällä valtameren pohjassa ::slight_smile: voimia (::

En jaksanut lukea ku pari lausetta, mutta nopiat ja hittaat on hyvä yhistelmä

Ei kysyttävää .

Kun pysyt ,edes 10v tämän päivän jälkeen hengissä&terveiden kirjoissa ja näet niitä samoja naamoja ,kenen kanssa olet tähän saakka viettänyt aikaa …

Mielikuvasi saattaa muuttua ,meinaan ei se douppi pidemmän päälle ole niin hubbaa…

Mulla on paniikkihäiriö, joten siitä voin sulle jotakin kertoa. Mutta muista huumeista ei ole kokemusta, paitsi kannabiksesta.

Ekaksi hoida pääsi kuntoon. Itse kävin terapiassa (hyvä että säkin käyt) ja löysin toimivan lääkityksen. Rahoittavia en tarvinnut. Kun pää on kunnossa, voi vetää päihteitä. Mutta ei sitä tietenkään kannata tehdä.

Kannabis ei ole aihettanut mulle koskaan mitään ongelmaa psyykkeen kanssa, paitsi että masentaa joskus jos sitä ei saa. Mutta mitään vainoja ei tule, koska se paniikin perkele on hoidettu pois. Tai lääkitys sitä pitää tietysti koossa. Mutta kuitenkin, olen siis ns.normaali ihminen, eli kukaan ei edes huomaa että olen joskus ollut paniikkihäiriöinen.

Eli siitä voi toipua, tai sen kanssa voi elää. Keskity siis pääsi selvittämiseen jonkin aikaa.

Sä kun et näytä päihteiden lajista välittävän, aineista kyllä; amfe vie nopealla syklillä huomaamatta “toiseen maailmaan”… Ei tarvitse edes piikkiä, ellei kunnon taukoja pidä, toipuminen aivoille ~+3vrk.

Kukaan ei vain “päätä alkaa nistiksi”… :unamused: Tulella leikit (ImO)… :unamused:

Eikös se niin mene jos terapeutille nämä kertois niin ohjaisivat suoraan jonnekin päihdesäätiölle ja nistin leima otsaan, b:n paperit yms…

Pidän taukoja päihteilyistä, paitsi alkosta harvemmin viikkoa pitempää. Mutta jos miettii vaikka viikonloppu käyttöä, kummalla saa nopeemmin pään pehmeeks, kerran viikkoon tajupois humalat vai kerran viikkoon 0,3 - 0,5g vauhtia + bentsot laskuihin? nyt töistä lomautettuna niin tulee joskus viikollakin jotain otettua mutta lähinnä oon viikonloppuviihteilijä. Ennen meni lujempaa…

Miksi ne sut pihalle heittäisi? Eipä kuulostaisi kovinkaan inhimilliseltä toiminnalta.
Voihan sitä sitten hakea uudestaan terapiaan jos ulos heittävät, mutta ei tuota leimaamista ihan tuollatavalla harrasteta edes Suomessa.

Keppiä tulee täälläpäin. Aluksi voi kertoa, mutta mikäli ei ole valmis muuttaman linjauksiaan; hoidon tarve uudelleenmääritellään… Ei syy ole päihteet, syy on “huono hetki elämässä, motivaation puute, hoidon paikoilleen pysähtyminen…” :unamused:

Täälläpäin Suomea missä itse asun, kunnalliselta klinikalle heittävät jopa kerran kk:ssa otetun alkon tähden! Tai eivät heitä pihalle, eväävät hoidon! kyllä löytyy joku, joka on raittiina hoidon tähden… :unamused: Tämä on siis koulun-& klinikan- & mt-puolen näkemys. Kerta viikkoon kännit riittävät, tuo “1krt/kk alkoa kohtuudella” pääsi valitusten kautta mt-puolelle… Tai jo valintaprosessissa lajittelevat, mutta mikäli et suostu “päihteet ovat paskaa”-linjalle, pidetään ryhmäpalaveri. Samaa hallintoa ovat, koska laitoshoidoissa päihde- & mt-puoli kiistelevät rahoituksesta… Useampi tuttu siirretty klinikalle esim pilven tähden… Osa totaalisia bentsozombeja, alcohol is bad, drugs are bad… :open_mouth:

Itselläni on ylilääkärin todistus, muutaman vuoden “näyttö” & tunnetaan sekä virallinen “ei akuuttia päihdeongelmaa”-status ollut muutaman vuoden. Pääsin julkiselle puolelle kurssille, ja ohjeessa ilmoitettiin että “cannabiksen käytöstä voidaan neuvotella”… Ei kovin usein seuloja oteta, mutta hyvä että ovat rajaa laskeneet! Omat lääkkeet tietenkin lisäksi… Julkinen puoli on NIIN täynnä, että kiireellinen aika lääkärille (kiireellisenä tapauksena lääkäriltä) kestää vkon! Koulussa th-puolen ihmisiä hiukan vitu***aa, että im-altis asiakas joutuu venaamaan vkon! Usein reilu 2vkoa. Harva tk-lääkäri laittaa mt-puolelle hakemuksen, neuroleptejä kyllä määrätään…

Itselläni on katkaistu julkisella terapia, tosin se vain pahensi oloani, joten olin tyytyväinen… Tietyillä paikkakunnilla terapeuteilla myös ON varaa valita asiakkaansa… Aina voidaan vedota “kaksoisdiagnoosipt, ensin päihdeongelma kontrolliin ja vasta tuon jälkeen mt-puoli”. Meilläpäin terapiaa saa enemmän klinikalta, suuri osa opiskelee samoja asioita kuin kunnan “terapeutit”. Ts suurin osa sh:ia, jotka ovat lukeneet terapiaa; eivät kuitenkaan ammatiksi asti… :unamused: :astonished:

No sieltäpäs tuli :slight_smile: Kelan se on, mutta esimerkiks tuttava täytti rehellisesti audit kyselyn niin ohjasivat aa-kerhoon että tule sitten uusiks kun olet päässyt alkoholista, se liene ongelmien aiheuttaja :slight_smile:

Tää viikko menny selvinpäin. En tiiä mikä on mutta väsyttää ihan 24/7, liekkö sertatralin kun nostin joku aika sitten siihen 200mg. vai bentsovierotuksia, perjantaina viimeksi syöny 20mg diapamia.

Nyt lähen apteekkiin :slight_smile:

^ Ettet nyt kuitenkin tarkoittaisi A-klinikkaa :wink: ? Ovat ne toki voineet kehoittaa AA:hankin menemään, mutta A-klinikka kuulostaisi hieman todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Ne ovat kaksi aivan eri tahoa.

Mutta, joo, tuosta asiasta löytyy itseltänikin runsaasti kokemusta, eli kun kerroin päihdeongelmastani/jäin kiinni päihteilyistäni, niin ne käskivät mun painua MTT:stä A-klinikalle hoitamaan päihdeongelmani pois päiväjärjestyksestä. A-klinikalla sanoivat, etteivät voi auttaa mua, koska MT-ongelmani ovat niin pahoja, ja sitten mua pompoteltiin aikani A-klinikan ja MTT:n väliä :angry: . Tästä on kyllä jo aikaa. Toki päihdeongelma yleensä pahentaa MT-ongelmia, mutta siitä pompottelusta nyt ei taatusti ole mitään hyötyä kenellekään. Hienoa olisi, jos kaikista asioistaan, myös päihteiden käytöstään, voisi olla hoitokontaktilleen täysin rehellinen, sillä täten apua saisi parhaiten ja yhdestä osoitteesta, mutta kun se ei valitettavasti mene noin, niin on parempi pitää suutaan jokseenkin soukalla, jotta saisi edes jotakin hyödyllistä apua itselleen. Useinhan päihdeongelma on se ns. muna, eli MT-ongelmien seurausta, vaikka toki vastakkaisiakin tapauksia, eli niitä, jotka saivat MT-vaivat vasta päihteiden käytön kylkiäisinä, löytyy.

Nykyään omat asiani ovat onneksi hyvin järjestyksessä, eli saan käydä ihan oikeassa terapiassa, vaikka käytänkin edelleen päihteitä, enkä joudu sitä edes pahemmin salailemaan :slight_smile: . Oman vääntönsä tämä mun terapian saamiseni kyllä vaati, mutta se todellakin oli lopulta sen vaivan arvoista :smiley: Tosin päihteiden käyttönikin on rauhoittunut iän myötä niistä pahimmista sekoiluista. Ainakaan omalla kohdallani edelleen jatkuva päihteily ei ole estänyt sitä, etteikö terapiasta olisi apua. Olen kokenut terapiani, siis tämän nykyisen terapeuttini kanssa, hyvinkin hyödylliseksi ja ehkä sillä on myös oma osansa siihen, että päihteilyni on nykyisin vähäisempää. En siis todellakaan, omiin kokemuksiini perustuen, allekirjoita sitä, että päihdeongelma olisi ensin hoidettava pois tyystin ja vasta sitten voitaisiin aloittaa ns. kunnollinen terapia. Ja harvemminhan tuollainen kovin hyvin onnistuukaan, sillä päihdeongelma ja mielenterveysongelmat kulkevat usein niin tiiviisti käsikädessä :frowning: .

Joo höpelehin, ei aa-kerhoon vaan a-klinikalle :slight_smile: Mä pidän suuni visusti kiinni vielä toistaseks päihteilyistä. Kuhan tästä aikuistun ja kasvan ja tuntuu että päihteet on pahin ongelma niin sitten menen sen piirin palveluihin puhumaan.

Tieto reseptin uusimisesta sai houkutuksen vauhdin ottoon :smiley: opiskelin just että vauhin otto suurissa määrin tuhoaa jotkin hermopäätteet, ettei dopamiini enää tartu niihin… eli varovasti. en usko että nää 0,3g nokittelut sillo tällö tee mtn… harvoin ja tolet alhaalla niin tiiä vaikka vois vielä eläkkeelläkin pöhistä :slight_smile: kohtuus kaikessa, jopa kohtuudessa :wink:vauhissa on voimakas psyykkinen koukku, eli sitä vaan sillein himottaa ottaa, mutta laskujen aikaan koko aine kuvottaa.

tiiän että monen tekis mieli lyyä kun lauon täällä näitä typeryyksiä jotka konkarit voi samaistaa että “niin minäkin aattelin sillon joskus ja nyt kaduttaa”

Mun elämäni tavoite ois käyttää huumeita kohtuudella haudanlepoon saakka n. 90vuotiaaks saakka :wink: sillov vois todeta että oon osannut käyttää aineita.JJoo nyt hiljaa alkaa juttu lentämään vauhdikkaasti… pink floydin the darkside of the moon toimii nyt

Tervetuloa Saunaan, mörrrimöykky :slight_smile: .

En nyt tähän hätään keksi mitään kovin tähdellistä kysyttävää sulta, mutta mitä pikaisesti aloituspostauksesi luin, niin löysin siitä melko paljon yhteistä oman tarinani kanssa. Olen tosin sua 10 vuotta vanhempi nainen(Älä anna tuon mun nickini hämätä :wink: ) ja runsaasti muitakin eroavaisuuksia kyllä oli. Erityisesti mieleeni jäi tuo ensikännin huuma :mrgreen: . Niin se mullakin meni, että kun silloin kakarana join itseni ekaa kertaa känniin, niin ihastuin siihen tilaan välittömästi, olin sitä mieltä, että tätä on saatava lisää niin pian, kuin mahdollista ja siitä sitten lähtikin käyntiin mun varsin “lupaava” päihdepään urani kaikkine sekoiluineen, paskoine juttuineen, mutta toki myös positiivisine vaikutuksineen :unamused: . En kai mä päihdykkeitä olisi alkanut niin vimmatusti kiskoa, jos se pelkkää kärsimystä olisi ollut :confused: . Olen kärsinyt mielenterveysongelmista koko elämäni ja suurin syy siihen, miksi viehätyin niin suuresti eri päihteistä ja jäin niihin helposti koukkuun, johtui kaiketi siitä, että ne tarjosivat pakoa ja turrutusta paskoista fiiliksistäni :neutral_face: .

No, nykyään tilanteeni on se, että koukussa ollaan ja pahasti :frowning: . Benzot ovat mulla se kaikista pahin riippuvuus, vaikken niistä mitään oloja ole pitkiin aikoihin saanutkaan. Usein tosin yritän sitä vielä nykyisinkin, mutta aika pirun turhaa touhua se on :blush: . Alkoholi ja muut huumeet, erityisesti opparit, pitävät mua myös otteessaan melko “kiitettävästi”. Eipä tämä riippuvaisen elämä kovin hauskaa ole, vaikka toki myönnän, että vielä nykyisinkin on väliin oikein kivaa esim. olla kännissä tai koheltaa piripäissään, mutta laskujen maksun aika tulee sitten aina, eikä silloin taas pahemmin naurata. Silti jaksan hakata päätäni seinään eri substanssien kanssa aina uudestaan ja uudestaan :unamused: :blush: .

Menoni on kyllä rauhoittunut paljon nuoruudestani, eli harrastan esim. juopottelua harvemmin ja vähemmän, kuin aikoinaan, ihan siitäkin syystä, että kroppani ja pääni eivät pysy oikein menossa mukana. Oppareistakin haen nykyisin lähinnä “mielialalääkevaikutusta”(ns. oikeat mielialalääkkeet eivät ole toimineet mulla oikeastaan koskaan muuten, kuin oloani huonontavasti), en niinkään hirveää nuokkumista.

No joo, nyt aloin kertoa omaa tarinaani, joka ei kai ollut tämän ketjun tarkoitus :blush: .

Sulle haluan sanoa, että vedä jos vedät, eipä sitä kukaan estääkään voi, mutta kirjoituksesi perusteella sain sellaisen kuvan, että puhtaaksi viihteilijäksi susta ei lopulta ole(Saatan toki olla väärässäkin), vaan olet hyvin herkkä joutumaan aineiden vietäväksi, joten suosittelen äärimmäistä varovaisuutta, kun päihdykkeiden kanssa pelaat :wink: .

jokseenkin voi samaistua tarinaasi. eihän nyt pöhkö sinänsä paha ole jos se vaan pysyy hallinnassa sama pätee yhtä lailla viinaan, itselläkin sujuu läträäminen ihan mallikkaasti jos nautiskelee piristeitä. nykyään koittaa olla mahdollisimman streitisti ja ajattelin jättää tuon holinkin ku darrat kestää pitkään ja tulee jo sixarista. oopiumia voisikin kesällä viljellä ja keitellä teetä talvi-iltojen iloksi :smiley: sopiva rentoutuminen eikä tule morkkiksia :smiley: