Tarharyhmän syyslukujärjestys :)

Alea jacta est = olutta (alea) on heitetty. Olen lähettänyt ylläpidolle pyynnön, että kaikki muut käyttäjätunnukseni tätä yhtä ainoaa lukuunottamatta poistetaan viesteineen päivineen. Tämä lähinnä johdonmukaisuuden takia. Aiemmin en ole yksinkertaisesti raaskinut heittää käyttäjätunnuksia menemään, koska kaikilla niistä on kirjoitettu paljon hyvääkin settiä jonka olen halunnut säilyttää… Mutta yksinkertaisuus ja selkeys ennenkaikkea.

‘Entten tentten’ -tyylisen arpomisen jälkeen päädyin säilyttämään tämän Tarhis-nimimerkin, koska siinä on samanlaista lapsellisuutta ja positiivisuutta, ensi silmäyksellä eräänlaista “pettävän söpöä harmittomuutta” kuin minussa ihan oikeasti on. > : )
Toisekseen Tarharyhmä -niminen bändi oli aika hyvä bändi.
Kolmanneksi Tarharyhmä olisi myös aika vinha AA-ryhmän nimi, hahaha…

Mutta sitten itse aisaan (<- onkohan tuo kirjoitusvirhe : ) , eli syyslukujärjestykseen.
Ylläpito kirjoitti:

Kriittinen keskustelu on sallittua, mutta henkilökohtaisuuksiin menevä nimittely ei. Me lopettajien tavoitteena on tukea alkoholin käytön lopettaneita tai tähän pyrkiviä ihmisiä vertaistuen voimin. Riitely ei edistä tätä tavoitetta, päinvastoin. Toivomme jatkossa rakentavampaa otetta keskusteluun.

Näinhän se on, ja haluan tähdentää että yksi ainoa kirjoittaja ei pysty päättämään missä hengessä täällä keskustellaan. Siitä päättävät kaikki keskustelijat yhdessä. Kuten kirjoitin viime viikonloppuna (kieltämättä hieman uhmakkaassa) kirjelmässäni ylläpidolle, minulta on turha vaatia sääntöjen noudattamista, elleivät kaikki muutkin keskustelijat noudata niitä. Jos minua vastaan rikotaan, minä alan rikkoa takaisin korkojen kanssa.
Jos joku haluaa jatkuvasti mennä alatyyliin kanssani, niin minä kyllä lopulta annan hänelle alatyyliä! Kyllä täältä pesee ja linkoaa. > : )

Syyslukukaudella Tarharyhmä ei edelleenkään aloita riitoja, mutta reagoi edelleen herkästi. On kaikista keskustelijoista kiinni, millä tavoin keskustelemme. :slight_smile:

Sitten itse pää-aisaan (<-oh!), eli alkoholin- tai päihteidenkäytön lopettamiseen. Selailin äsken Pekka Saurin “Yölinja” kirjaa, ja muistin että kysehän on aina valinnoista. Ihminen tekee elämässään koko ajan valintoja, joissa hän valitsee eri vaihtoehtojen välillä.
Pulmallisessakin tilanteessa on olemassa yleensä useampi vaihtoehto toimia. Vaihtoehdot voi kirjoittaa eteensä, niin ne tuntuvat helpoilta tajuta.
Esim. alkoholin/päihteidenkäytön suhteen vaihtoehtoja on kolme: a) lopettaa aineenkäyttö, b) vähentää aineenkäyttöä. c) jatkaa aineenkäyttöä entiseen tapaan.

Monet aktiivijuopot (tai addiktit ylipäätään oli kyseessä sitten huumeilija, syöppö tai tupakoija) vetkuttelevat päätöstä mahdollisimman pitkään, vaikka huomaamattaan ovatkin jo valinneet vaihtoehdon C.

Kyse on aina omista valinnoista. Jotkut menevät piiloon sairauskäsitteen taakse niin, että kieltäytyvät vastuusta oman elämänsä suhteen. Joillekin voimattomuuden myöntäminen puolestaan edistää toipumista, mikä on hyvä. Toisille voimattomuuden myöntäminen on tekosyy jatkaa addiktiossa rypemistä.

Jotkut tarvitsevat omien voimavarojen tajuamisen tunteen; voimaantumisen kokemuksen.
“Tämäkin menee ohi” lausahdus sopii lähinnä krapulaiselle.

Tämä viesti puolestaan tullee tästä katoamaan taivaan tuuliin nimimerkkeineenkin. :bulb:

Kenellekään ei ole jäänyt varmaankaan epäselväksi mihin kykenet, että eiköhän tuollainen julkinen ukaasi muille ole ihan turhaa. Ei muilla ole ollut tarvetta tuollaiseen muiden uhkailuun täällä, miksi sinulla sitten on? Pitääkin katsoa mitä Matti Rossi kirjoittaa tuollaisesta.

Muistuu aluksi kuitenkin hyvin mieleeni oma alkoholistinen käyttäytyminen, kun minäkin tein jotenkin noin. Syyttelin ja uhkailin, jos en saanut haluamaani ja jos lopulta sain, niin syyttelin siitäkin muita :smiley: .

Onneksi löysit vuonna 2007 minut, jota olet siitä lähtien voinut syyttää kaikesta. :smiley:
Ei kestä kiittää, lasku seuraa perässä. niiailee syvään

Mulla on ihan hitsin hyvä fiilis. Tuo viileä sää pitkästä aikaa piristi jotenkin. Tänään olis ollut erään kaverin pirskeetkin, mutta jätin tällä kertaa väliin ja kävinkin vain kaupungilla ihailemassa itseäni sovituskoppien peileistä. Ja äsken lenkillä.
Kunto tuntuu olevan jopa yllättävän hyvä verrattuna vaikkapa viime kesään. Ihan todella hyvä! :bulb: : )

Jaa Matti Rossin sivut kiinnostaa? Hyvä. Suosittelen lämpimästi. Se on wiisas tohtori se Matti.

Eri mieltä :slight_smile: Lause sopii kaikille, jotka ajattelevat, että mihinkään ei voi takertua, että mikään ei ole pysyvää. Se mikä tänään on, voi huomenna olla olematta. Jokainen eletty hetki kertyy historiaasi joko sellaisena, että olet tyytyväinen siihen tai niin, että harmittelet sitä. Siksi kannattaa pyrkiä elämään niin, että voi hyväksyä jokaisen hetkensä, jokaisen tekonsa, jokaisen sanansa eikä suinkaan lisää sitä omaa perässä vedettävää kivirekeään :slight_smile:

^ Mutta minusta tuo kuulostaa ihan “hällä väliä” meiningiltä. Elämässähän on vaikka miten paljon hyvää mihin voi ja jopa pitää tarttua. Niitä sanotaan elämän sisällöksi. :slight_smile:

Tämäkin menee ohi? Joo, sillä asenteella menee koko elämä ohi tosiaan ihan huomaamatta. Ei elämäänsä kannata haaskata pelkkään passiiviseen jonkin “ohi menemisen” odottamiseen. Jokainen hetki voi olla tärkeä ja ihana. : )

Maailma on salaisuuksia täynnä, joka hetkessä asuu ikuisuus / Joka kadulla asuu ihminen sisällään sanoja tuntemattomia…

Tuo kuulostaa ihan hyvälle ja meille raittiille alkoholisteille elintärkeältäkin. Jos pyrkii itsensä unohtamaan, etsien jotain mitä luulee tarvitsevansa, ollakseen jotain mitä luulee olevansa, onkin vain tyhjä ontto tynnyri, jonka päätarkoitus on vain kolistella näyttääkseen joltain.

Näinhän se on, ja haluan tähdentää että yksi ainoa kirjoittaja ei pysty päättämään missä hengessä täällä keskustellaan. Siitä päättävät kaikki keskustelijat yhdessä. Kuten kirjoitin viime viikonloppuna (kieltämättä hieman uhmakkaassa) kirjelmässäni ylläpidolle, minulta on turha vaatia sääntöjen noudattamista, elleivät kaikki muutkin keskustelijat noudata niitä. Jos minua vastaan rikotaan, minä alan rikkoa takaisin korkojen kanssa…

Tuolla asenteella . Minulta ei voida vaatia mitään. Jos kerran jotkut varastavat saan minäkin varastaa eikä minua saa siittä tuomita . Jatkat tuota samaa tonkimistasi ja asioiden riitauttamista olkoon nimimerkkisi sitten mikä tahansa.
Muista Kerran RedCatti niin aina RedCatti aivan sama ellei muutosta tapahdu.
Kuinka luulet meidän sinuun suhtautuvan sen viimeksi kirjoittamiesi loukkausten suhteen . Paljon pitää vettä virrata vantaan joessa ennen ku voin sinuun suhtautua muuna kuin ehtymättömän päläpälän lähteenä.

Lopettajat palstan tarkoitus . Mieti sitä. Vertaistuen Voimin ja unohda nuo Pekka Saurit kumppaneineen vaik olisivat miten viisaita tahansa ja aloita kertomalla meille miten on sulla mennyt suhteessa alkoholiin.

terveisin Kantthoona :sunglasses:

Kuinka edes yrittää tuota viimeksi pyydettyä, kun punaisella präntätty mitätöi sen jo valmiiksi.

Lopettajat palstan tarkoitus. Mieti sitä! Palstan tarkoitus ei ole pyöriä perskärpäsenä jokaisen minun viestini kimpussa kiusaamassa, nälvimässä ja PÄLÄPÖLÖttelemässä. :slight_smile:

Jos viestejäni ei siedä, minut voi mielellään ignoroida. Jos minua ei silti jätetä rauhaan, turpaan tulee uudelleen.

Elämän yksi tarkoitus nimenomaan on etsiä uutta, pyrkiä parempaan, kehittää itseään. Ja samalla kenties omalla panoksellaan muuttaa maailmaa parempaan suuntaan. Elämän tarkoitus ei ole jäädä “tuleen makaamaan” tai lätäkköön istumaan odottaen että “tämäkin menee ohi”. :slight_smile:

Näinhän se vanha viisaus menee. Samaan virtaan ei voi astua kahta kertaa. :laughing:

WTF? :smiley: Samaan virtaan voi astua miten monta kertaa tahansa. Jos virta on suotuisa tai tarkoitus on puhdistautua, se on jopa suotavaa. Jos virta puolestaan on saastainen ja lietteinen, asiat on huonommin. Siihenkin voi silti livetä monta kertaa aina uudelleen ja uudelleen.

Pyhän Gangesin rannassa mietiskelen
elämääni ja sitä kuka lienen
Jospa jättäisin kaiken ja lähtisin vaan
vaeltavien saddhujen matkaan…

Plinkissä tuo tarina on hyvinkin löydettävissä, kun täällä on hyvät mittarit. Bannit ymsl.

Maailmanparantajaksi tarinasi on täällä hieman huterahko, ellei jopa outo mielleyhdistelmä jota ei kovin nopeasti osaa yhdistää, näin sivusta seuranneena.

Toisilla on vain selkärankaa myöntää ne, joillakin taas ei. Jotkut jopa alentuvat valehtelemaan kiistäessään omansa. Kyseessä lienevät ihmiset, jotka ovat alun alkaenkin kyvyttömiä olemaan rehellisiä itselleen, tai edes muille. :slight_smile:

Sä et seuraa sivusta, vaan olet jutellut kanssani tarmokkaasti kahden kesken jo kolme vuotta.
Mä parannan maailmaa tuolla oikeessa elämässä, netin ulkopuolella. IRL. :sunglasses: Suosittelen muillekin samaa, sillä maailma ei ole kaikilta osin kunnossa.

Rauhoituhan veli hyvä ja lue tyyneysrukousta. :laughing: Minä ainakin uteliaana odottelen tietoa siitä, mihin voisin kivekseni työntää. En tiedä paranisiko maailma, mutta saattaispa ainakin olla aivan uusi elämys. :laughing:

^ Hitsi mä oon kyllä vedossa joskus! :laughing: Mutta hei kuulepas, Smokki ja Sikari, tuossa on pientä väärentämisen makua, koska tuollaista repliikkiä ei todellakaan ole kirjoitettu käyttäjätunnuksella Tarharyhmä.
Sinä siis manipuloit quotea itse? :astonished:

Anyway; ilmoitan väärennöksestä saman tien ylläpidolle, vaikkei se mitään auttaiskaan. :bulb:

Pakkohan näitä käyttämiäsi tunnuksia on pitää ajantasalla, että uudetkin käyttäjät tuntevat tapasi. Onneksi olen ottanut pahimipa heittoja talteen vastaisuuden varalta. :laughing:

Niitä saa ottaa talteen ja vaikka tulostaa ja painaa vaikka kirjaksi, kunhan kirjoittana lukee oikea nimimerkki. :smiley:

Mutta sinä siis tunnustat väärentäväsi quoteja, eli vaihtavasi omin pikku kätösin niiden kirjoittajiksi eri käyttäjätunnuksia kuin millä ne on kirjoitettu?

Huh, mihinköhän nämä “raittiit” vielä ryhtyvätkään. :open_mouth:

Väärennöksistä tulee mieleeni miten omaan nimimerkkiin on liitetty taholtasi vaikka mitä, että ilmoita itsesi samantien syntisenä sinne myös. Maailmaa tuskin noinkaan paranneta, mutta jos se auttaa itseäsi, niin sehän se pääasia onkin.

Kirjoita sinne, että muut tekee kuin sinä, eikä niinkuin sinä yrität muita uhkailemalla kieltää. :smiley:

En minä mitään väärennä, kun päivitän kirjoittajan nimimerkin ajan tasalle. Luuletko pääseväsi itseäsi karkuun vaihtamalla nimimerkkiä?

Jos sä vaihdat quoteen eri käyttäjätunnuksen kuin millä se on kirjoitettu, kyseessä on väärennös, piste.
Minä kyllä allekirjoitan kaikilla käyttäjätunnuksilla kirjottamani viestit, mutta tää on periaatekysymys.

Kuinka paljon raittiutensa säilyttämiseen pyrkivällä alkoholistilla on varaa epärehelllisyyteen, väärentämiseen ja valehteluun?