Tarharyhmällä on asiaa Kanttoonalle

Raittiista juovasta? :slight_smile: Jaa a, kaikenlaista on.

Olen kyllä ihan hyvässä kunnossa, ja suunnitelmissa on mm. City cooper 26.8. Tavote n. 2700 m paikkeilla. Ja on mulla ystäväjoukkokin ja bändi, vaikkei keikkoja nyt olekaan ollut paljon viime aikoina.

En harrasta itämaisia taistelulajeja (vielä), vaan boksaamista. Boksaaminen on länsimainen, aggressiivinen urheilu- ja kuntoilulaji.
Kuntonyrkkeily ottaa siinä mielessä vaikutteita idästä, että siihen kuuluvat myös potkut.

Hassua: luin juuri hiljattain Antti Tuurin “Pohjanmaa” -sarjaan kuuluvan kirjan "Talvisota".
Se oli jollain tapaa jämerää tekstiä, kaunikirjalliseen muotoon puristettu, sivistymättömän tavallisen suomalaisen miehen pamfletti. Kirjoitettu ilman suuria korulauseita, asiat lähinnä vain todeten.
Ihailin kirjan kirjoittajaa; kuinka hän osasi niukin sanavaroin ja alkeellisella kirjoitajataidolla pukea senn kaiken sanoiksi. Tyylikeino oli kai osin tahallistakin: Antti Tuuri halusi kirjansa näyttävän rivimiehen kirjoittamalta.

Nuista päivistä on tultu kauas. On tultu päiviin, joissa Kanttoona -merkkinen nimimerkkikirjoittaja Pohjanmaalta on ottanut ihan sydämen asiakseen tahallisen toisen keskustelijan häiritsemisen.
Tätä pohjanmaalaista en ihaile. Talvisodan pohjanmaalaisia ihailen. Jos ensinmainitun kaltaisia olisi ollut aikoinaan enemmän, emme suinkaan puhuisi pohjanmaan murretta vaan venäjää.

Kerro! Sussa on miestä aina päläpäläpölöpöttelemään, täytyykö uskoa että sinussa ei ole miestä kertoa mikä mättää?
Olet harrastanut tuota häirintää nyt jo kuukausia? Minkä ihmeen takia? Niissä “päläpölöttelyissäsi” ei ole hevon helvetin päätä eikä häntää, eikä minulle osottamissasi katkerissa sepustuksissa muutenkaan. Miksi jatkat sellasta?

En halua vyöryä ylitsesi liisteröidyn aallon lailla. Puutun tähän yksinpuheluusi vain sen takia, että haluan sanoa: Älä ota enää enempää tänä yönä! Lainaukseni korostetut kohdat panevat epäilemään, että et ole ihan selvin päin. Tavallisesti kirjoitat nimittäin virheettömästi.
Hyvää yötä, ihminen Tarharyhmä!

Jååå tässä sen taas näkee. Tunnen erään vuonna 1978 raitistuneen henkilön joka tunnettiin työpaikalla “Kohmelokyylä” nimellä! Kyseessä oli tuhansien ihmisten työpaikka ja oli siellä työskennellyt eri firmoissa (tehdasalue kyseessä) ja tunsi lähes kaikki siellä olevat tyypit. Tämä henkilö kyllä tiesi jokaisen kohmelossa olevan jokaisena maanantaina. Hän löysi ilonsa toisten krapuloista.

Edit: saman asian asian toisto poistettu.

Te kiskotte röökiä, roikutte aineriippuvuuksista, ette näe malkaa silmässä koska se on sytkärin kokoinen. :smiley: LTe olette aineriippuvaisia. Kiistätte asian “no onhan tuo kahvikin hölöbölö”.
Kahvi ei ole päihde. Tupakka on.

Kaikenlaista on. :sunglasses:

Tää oli hauska kommentti.
Näitä samankaltaisia kommentteja tulee näköjään ihan tasaisesti. Heppo ohje, joskus vaikea toteuttaa heti.
Ja jopa saunan puolelta on jaksettu raahautua kertomaan mikä ja kuka RC on ja mitä pitäisi tehdä :mrgreen:

Mä muistan RC.n entisiä kirjoituksia ja olen ihmetellyt mitä oikein tapahtui sinä yönä milloin kirjoitusten sävy muuttui?
Jotain ratkaisevaa varmasti kun entisestä iloisesta ja toisia kannustavasta, tuli liian herkästi itseään puolustava.

Se on mulle ihan se ja sama mitä teet netin takana duuneiksi ja muuta, toivon silti et saat palikat kasattua taasen ettei tarvitse liian pitkällä käydä etsimässä elämää, niinkuin joskus ennen :slight_smile:

^ Se minuakin ihmetyttää, kun ei minussa ole mikään muuttunut. Olen ihan sama ihminen kuin olen aina ollut.
Olen sama ihminen kuin viime talvena, jolloin kaikki kuulemma pitivät minusta. Uskalsin tsempata muita, koska en siihen aikaan saanut raivoisaa “päläpälättelyä” niskaani joka viestistäni. Minua ei narsuteltu eikä huoriteltu, minuun suhdauduttiin vielä suht ihmisenä (no Rahvas-Vaeltja ei, mutta se onkin oma lukunsa : ))

Olen sama ihminen kuin vuonna 2008 ja 2009. Vuoden 2007 minääni en uskalla itseäni verrata, silloin olin todella aivan kuin “joku muu”.

En edes ole nykysin käyttänyt alkoholia sen useemmin kuin ennen. (<- siis tarkotan: lokakuun 2007 jälkeen)

Dark Magus näki kauheasti vaivaa väsäämällä pitkän skrivauksen, jota en jaksanut edes lukea. Ehkä jaksan lukea sen joskus tulevalla viikolla.

Siinä sit on kai vain tullut pinna täyteen.
Onkohan tää raivoisa hyökkäys tullut sit sen takia kun vihdoin aloit puolustamaan itseä ja omia näkemyksiä?
Joissain kohdin olen kyl huomannut täällä käytöstä et jollet ole samaa mieltä, sut vaikka pakotetaan olemaan samaa mieltä :mrgreen: Ei millään pahalla kirjoittajia kohtaan.

Korjailin aamusella sateen jäljiltä kivipuutarhani hiekkakuvioita ja nautiskelin raikkaasta aamuhetkestä. Siinä viivoja piirreskellessä oli hyvä mietiskella elämän menoa. Näin työttömänä ei ole kesälomaa, mutta siltikin elokuun alkaessa tulee mieli tarttua uusiin haasteisiin. Jokohan tätä lepuuttelua olisi tullut harrastettua tarpeeksi ja pitäisikö katsella avointen työpaikkojen perään. Toisaalta sujuuhan se elämä näinkin. Puutarhaa rakennellessa ja golf-kenttää kierrellen. Välillä vähän selailemalla , mitä plinkkiin kuuluu. Illalla voi poiketa AA-ryhmässä katsomassa, mitä kavereille kuuluu. :smiley:

Tänä aamuna istutin kivipuutarhaani kolme uutta kiveä. Ilmeisesti mieleni on hieman levoton, koska lopputulos ei ollut hyvä. Täytyy varmaan muutamana aamuna kierrellä noita kiviä ja katsella, mika siinä asetelmassa oikein on vikana. :smiley:

Kivipuutarha? Mielenkiintoinen mahdollisuus.

Mä oon joskus tykännyt kirjotella etenkin johkin omaan ketjuuni paljon asioista, jotka ei liity mitenkään päihteisiin; esim. musiikkiharrastuksestani, liikuntaharrastuksesta, opiskeluistani ja kaikesta mikä nyt mun elämässä on ollut tärkeetä.
Siitäkin on sitten tullut aina toisinaan kuraa niskaan, koska on kuulemma kirjotettu “jonninjoutavia pälätyksiä” asioista jotka ei muka kuulu Plinkkiin eikä kiinnosta ketään. :slight_smile:

Se on täällä usein vähän sillai, että teki niin tai näin, niin aina väärinpäin.

Näin ollen onkin paras olla yrittämättä mielistellä ketään, sillä kun yhteen suuntaan kumartaa, toiseen pyllistää. Parempi seistä selkä suorana nurkassa ja puhua suoraan siitä mitä sydämellä on. :bulb:

PS. Editoin omia viestejäni tässä ketjussa hieman selkeämmäksi. Nyt ne kelpaa näin selvinpäinkin katsottuna.

minä yritin pitkään miettiä mitä tässä pyritä sanoa mutta en saanut selvä.mitämitämitä sinä sanoa?. ps.minä tykkään isoistakin kirjamista. :slight_smile:

Tuo käsittämätön kirjaimista koostuva risuaita on kyhätty summittaisella copypeistauksella niin että kyseessä on enemmän sinun oma tuotoksesi, Dark magus.
En edelleenkään voi ymmärtää.

Katkera en ole mistään; vihainen kylläkin. Katkeruuteen ei ole aihetta, sillä minulla on IRL asiat hyvin. Vihainen saatan kyllä olla, mutta vain siksi että koen tulleeni kaltoin kohdelluksi jatkuvasti ja pitkällä aikavälillä.
En kuitenkaan onneksi IRL, vaan pelkästään eräällä nettifoorumilla. Yhdentekevä asia siis periaatteessa, mutta netissähän tunteet (ja tyhmyys!) aina tiivistyy; yhdentekevistäkin asioista.

Mikä sinun motiivisi on tulla avautumaan tänne Lopettajien puolelle, ja henkilökohtaisesti minulle? Sinä et ole minulle kukaan, etkä mitään. Hukkaat siis aikaasi minun kanssani; senkin ajan voit nauttia erilaisia päihteitä ja kirjoittaa saunan puolelle.

En siirry. Hisotriastani (sic) voin kertoa avoimesti ihan missä tahansa, ja olen kertonutkin.

Olen sitä jo nyt.

Tuosta ei taas ymmärrä juuri yhtään mitään, mutta joo; on mulla hommia. Onko sulla? Minkälaista hommaa teet?

Ei en ole vaihtamassa alaa; vaan olen vasta pääsemässä sillä alkuun. Ja vieläpä aika hyvällä menestyksellä, ja hyvin arvosanoin.

En syö pameja enkä muitakaan bentsoja, joten sanon “kiitos mutta kaada itteles vaan”. :slight_smile:

Yksin vietän tietysti jonkin verran aikaa koska olen sinkku, mutta yksinäinen en missään tapauksessa ole. Itse asiassa jos olisin ollut yksin eräänäkin iltana tuossa viime viikonlopulla, erästä… hmmm… kömmähdystä ei olisi edes tapahtunut.

Mutta tänään minulla on onneksi ihan 100 % päihteetön, riippuvuuksista vapaa päivä. Raitis päivä siis. Onko sinulla, dark magus? : )

Eipä siinä juuri pilkettä silmäkulmaan mahdu, kun kivipuutarhassa työskentelee. Kahtena yönä peräkkäin on jo naapurin kissa tehnyt tassunjälkensä hiekkaan. :imp: Samalla sotkenut kauniin hiekan käveltyään ensin mullassa. Ehkäpä koko kivipuutarhan ajatus onkin kärsivällisyyden opettelussa. Poistaa vain tyyynesti mullankokareet ja täyttää tassunjäljet yksi kerrallaan. Sen jälkeen korjataan haravanjäljet. Katselin ohikävellessäni sitä kiviasetelmaa ja luulen, että ongelmana on liian vahva kontrasti. Yleensä kontrasti toimii hyvin kiviasetelmissa, mutta tässä tapauksessa samassa asetelmassa on syreenipensas ja kolme pientä ryhmää maanpeittokasveja. Kokonaisuudesta tulee ehkä liian rikas. Pitää vielä katsella, josko homma tulisi kuntoon vaihtamalla yksi kivi luonteeltaan hieman rauhallisempaan.

Tulee mieleeni samurait, joille pelkistetty elämä ja täydellisyyden tavoittelu oli tärkeää, jotta sielu lepää ja on tyyni olotila. Olen hieman rohkea itse noissa valinnoissa, mutta järkevä, ettei tarvitse liikaa korjata kerralla, kun se korjaaminenkaan ei aina onnistu täydellisesti.
Olen harkinnut pestä moottoripyöräni kolmeen kertaan. Ensimmäinen olisi vesipesu ja toinen sieni sekä kolmas höyrypesu, jotta viimeisetkin loat lähtee pois. Vahausta en ole vielä miettinyt tarkemmin, kun aineitakin on niin paljon ja pitääkö pesuakin vielä parantaa, jotta täydellisyys olisi saatavissa. Meibi.

Toivottavasti sinun katselu onnistuu ja päädyt parhaaseen ratkaisuun, jotta sydänkin lepää silmän vielä totutessa siihen loistoon, minkä paras ratkaisu loi.

Kiitos kiinnostuksestasi kivipuutarhaani kohtaan ystävä kallis. Minun täytyi aivan käydä katsomassa vielä kertaalleen, miltä tilanne tällä hetkellä näyttää - ennenkuin vastasin viestiisi. Jo aamummalla poistin sen kiven, joka mielestäni häiritsi sommitelman harmoniaa. Hieman myöhemmin olin tekemässä kaatopaikkakuormaa, kun vaimoni huomautti minun poistaneen kiven. Hetken keskustelimme sen kiven luonteesta ja sen kummemmin miettimättä nostin maasta muita hieman pienemmän ja laakeamman kiven ja asetin sen sommitelmaan. Jatkoin työtäni oikeastaan edes katsomatta lopputulosta. Nyt kun katsoin, lopputulos itseasiassa oli hyvä. Jotenkin hassua, miten levossa oleva mieli löytää luonnostaan kauneuden. Ehkä juuri tämä on sitä luovuttamista, mistä AA-ohjelma puhuu. Ja ehkä tämä on samaa “ajattelematta ajattelemista”, jota ystävämme metsän reunasta etsii.

On todella ihastuttavaa, että etsit mielenrauhaasi juuri moottoripyörää pesemällä. Erityisesti ajatus höyryttämällä puhdistamisesta kiinnosti ajatustani. On nautinto ajatella, että etsit puhtautta ajatuksiisi höyryttämällä moottoripyörääsi puhtaaksi. Jos osaat ajatella puhdistamista/puhdistautumista rituaalina, niin älä vahaa pyörääsi kovin hyvällä vahalla. Vahan poistaminen seuraavalla pesukerralla vain tulee liian vaivalloiseksi.

Kivipuutarhassa on jotain samaa moottoripyörän pesemisen kanssa. Jotenkin luodaan täydellisyyttä täysin tietoisena, että sade huuhtelee sen kuitenkin pois. Silloin tuo täydellisyys on olemassa vain hetkessä - juuri niinkuin AA opettaa.

Ajatukseni on kirkaat ja puhtaat, mutta pyöräni vaatii pesua. Mielenkiintoista kuinka sinä löydät arjen pienistäkin asioista tuolla tavalla elämänfilosofiaa josta voi vain olla puolestasi iloinen.
Itse olen sitä tyyppiä joka toimii ja “ajattelee” sitten myöhemmin. Tuossa on tärkeä pointti meidän ohjelmastamme. Ei ole tarve katua enää tekemisiään, vaan oppia niistäkin. Opin jotain tänäänkin. En osaa kaikkea ja ei minun tarvitsekaan osata. Moottoripyörääni laitan kuitenkin parasta tankkiin, vanteisiin, moottoriin, pinnalle ja sissybariin oikein kulta :smiley: . Vahan ja muidenkin aineiden pitää olla hyvää ja parasta, jotta maali pysyy ehyenä ja kromi kiiltää. Jos maali ja kromit pysyy ehyenä, niin homma on hanskassa. Jos vanha vaha tarvitsee poistamista, niin sehän vain käy, mutta pese tai hinkaa ruoste tai estä kromin lohkeilu, niin kalliiksi käy.
Ajattelen näin, koska olen oppinut kantapään kautta paljon, myös pohjakokemuksenikin.

Mukavaa ja parasta sinnekin.

Pyytelen kovasti anteeksi, että erehdyin antamaan sinulle neuvoja moottoripyörän vahaukseen. Ymmärrän toki, että omat ajatukset tahtovat tunkea vähän joka paikkaan. AA:ssa meille opetetaan, ettei yhtä ainetta kannata korvata toisella. Sillä minulla kävi mielessäni, kannattaako likaakaan korvata vahalla. Pääasia kuitenkin, ettei ryhdy sekakäyttäjäksi ja anna lian kertyä vahan päälle. Älä ota tätäkään neuvona - sehän pätee vain omalla kohdallani. :smiley: