Tänään tein lopullisen päätöksen.

Moikka vaan kaikille.

Olen tiennyt jo jonkin aikaa olevani alkoholisti ja olen tehnyt “lopettamispäätöksiä” ennenkin. Kesän jälkeen niitä päätöksiä on tullut tehtyä useammin, mutta joka kerta olen retkahtanut. Nyt otin erilaisen lähestymistavan. Hain ekaa kertaa netistä tietoa hakusanoilla “kuinka lopettaa alkoholin käyttö” ja “vertaistukea raittiuteen netistä”. Ennen skippasin esimerkiksi kaikki artikkelit alkoholismista koska en halunnut kuulla enkä nähdä mitään keskustelua aiheesta ettei tarvitse myöntää olevansa alkoholisti. Sehän tarkoittaisi sitä, että on aika lopettaa. Itsepetosta parhaimmillaan.

Kukaan ei tiedä että mulla on ongelma. Juon vain yksin kotona. Töissä ei mitään tietoa kenelläkään. Enkä haluakaan kertoa, monesta syystä. Siksi olen täällä että voin edes jonkun kanssa jutella aiheesta ja iloita onnistumisista ja hakea tukea vaikeisiin tilanteisiin.

Join eilen viimeisen olueni ikinä. Tulee toisaalta ikävä ja toisaalta ei ollenkaan. Tunteet asian ympärillä vaihtelevat kovasti.

Tsemppiä mulle ja sulle :heart:

Tervetuloa joukkoon, ei siinä ole mitään hävettävää että on alkoholisti. Kun sen myöntää niin on paljon helpompi alkaa työstämään asioita ja tarvittaessa myös hakemaan apua.

Tervetuloa! Meikäläisellä meni myös tovi ennekuin myönsin itselleni olevani alkoholisti. Ei ollut helppoa. Viime kesänä hain apua päihdeklinikalta ja on ollut mukavaa kun ei tuomita. ”Alkkis mikä alkkis- joku joskus sanoi ja ne ei muuksi muutu” Ehkei, mutta elämää voi tarkastella aina muillakin tavoin kuin olla ”tuomittu” lopun elämäänsä.
Itte oon nyt puhunut avoimesti ongelmastani muutamille henkilöille ja he ovat olleet pirun ylpeitä siitä, että hakee apua!
Tsemppiä sulle ja mulle! <3

KÄNNI = Vain ja Ainoastaan OMAN PÄÄN sisällä vallitseva tila, se ei vaikuta (vaikka kuinka aivot sen harhan uskovatkin) ulkopuolella olevaan vallitsevaan todellisuuteen, itsesi ulkopuolella kaikki tapahtuu siitä riippumatta missä tilassa aivosi ovat:D