Tänään en polta pilveä!!

Itseäni muistuttaakseni aloitan uuden aiheen. Pyrin nyt kaiken muun lisäksi lopettamaan myös pilven polton. Ennestään juuri tuo bajari on ollut mulle kaikkein vaikein lopettaa ja siihen olen aina aluksi retkahtanutkin josta sitten ennemmin tai myöhemmin seuraa juominen ja sit silloin tällöin myös muita päihteitä. Niin, että TÄNÄÄN EN POLTA, vaikka nyt juuri mieli tekisikin… hhUH :neutral_face:

Toisessa ketjussa taisin kirjoitellakin kuinka pajautuksesta muodostui mulle pääpäihde ja oikeastaan siitä onkin ollut vaikein päästä eroon aiemmin. Siinä jossakin viimeisen kierteen loppumainingeissa ajattelin tarvitsevani jonkun rauhoittavan lääkkeen, koska ajattelin että minun on mahdotonta olla ilman pilveä ja koska olin alkanut trippailemaan bentsojen kanssa muutenkin jälleen.

Alun vieroittelun jälkeen ei ole kuitenkaan kertaakaan tehnyt mieli pilveä. Alkoholia, tai paremminkin jotakin totaalista moodin muutosta kyllä, niinkuin pää totaalisen sekaisin kerralla -meiningillä. Olin jo ennalta varautunut vaikkapa kesän tuoksujen tuomiin fläsäreihin: Ei mitään vaikutusta. Olen ollut tilanteissa, joissa juodaan, poltellaan, tai vaikka snorttaillaan koksua, ei ongelmaa.

Ehkä tilanteen tekee erilaiseksi se, että on aika totaalinen motivaatio raitistumiseen ja se, että asioita on tullut käytyä läpi aivan uudenlaisella intesiteetillä ja painolla. Myllyhoidolla ja NA:lla on ollut iso vaikutus tähän, arvelen.

Toisaalta ehdin poltella pitkään ja todella raskaasti, päivittäin ja suuria määriä. Kierteen mekanismi oli lopussa sellainen, että ensin join pienemmän tai isomman kännin ja sitten lusin laskuhumalat, tai loivensin juomista blossin avulla. Se, mitä hain, oli sammuminen, täydellinen turtumus ja pako ahdistavasta todellisuudesta. Blossi ei enää oikein riittänyt siihen, mitä hain, alkon, blossin, bentsojen ja kipulääkkeiden yhdistelyllä kun sen ihanimman turtumuksen sain joskus aikaan.

Lopulta aloin olla niin ahdistunut, että joka ikinen aamu alkoi lupauksella tappaa itseni. Kuitenkin joku kello kilisi pään yläpuolella niin, että havahduin siihen, ettei elämän ihan sellaistakaan vissiin kuuluisi olla.

Ehkä tähän nykytilanteeseen siis vaikuttaa myös se, että kokemukset pilvenpoltosta ja kaikkeen siihen liittyvästä ylimääräisestä ( säätämiset, jengi jonka kanssa ei muuten olisi välittänyt olla tekemisissä yms ) alkoivat olla yksinomaan huonoja. Mitään kovin positiivisia mielikuvia mulla ei siihen enää liity.

Päihteidenkäytön lopettamiseen liittyvä surutyö alkaa kohdallani olla ehkä tehty. Toisaalta nyt on ehtinyt tulla jo melko huolella turpaan ja tätä kokonaisuutta olen myös käynyt, ja käyn, huolella läpi. Viimeisistä sekoiluista aiheutuneet velat ovat menossa nyt ulosottoon, joten tuota lähimenneisyyttäni joudun työskentelemään ihan konkreettisestikin. Onhan se vittumaista, muttei juuri mitään kun puolen vuoden takaiseen vertaa. Nyt olen ainakin menossa tilanteessani eteenpäin, tuli mitä tuli.

AA:lla on hieno onelineri " tämäkin menee ohi ". Siitä itse olen löytänyt voimaa ja lohtua. Vaikka minkälaisessa kiirastulessa olet, niin se menee ohi ja loppuu aikanaan.

Toivotan edelleen hurjasti voimia ja tsemppiä!!!

R-R