Terve vaan kaikille. kaksi viikkoa jaksoin tänä vuonna ja siihen loppui taas alkoholiton elämä. Kyllästyttää kun tämä ohjaa niin paljon minua ja pelottaa että menetän kaikki ympäriltä.
Tohon mä juuri itse puolitoistavuotta sitten kyllästyin, kun alkoholi vei miestä, kuin litran mittaa. Olin muuttunut matkustajaksi autoon, jossa oli helvetin huonot jarrut.
Käsijarru piti onneksi sen verran, että sain hypättyä kyydistä kesällä 24.
Tiedän, että auto on jossain lähellä vielä parkissa, mutta siihen kyytiin en enää nouse.
Ei muuta, kuin korkki kiinni uudelleen. Se on mukana tunne, kun pääsee alkoholista niskan päälle. Vieroitusoireet helpottaa kolmen viikon jälkeen, ota siitä uusi tavoite ja vältä juovien ystävien seuraa alkumetreillä.
Terve
Sama homma täällä. Olen taistellut saman aiheen ympärillä jo vuosia. Välillä olen onnistunut muutaman viikon kuiviin kauniin.
Mukava @Pekko kun tulit tänne kirjoittamaan.
Mulla oli tuo sama tuska, että tuhoan läheisiin välit kokonaan. Vanhin poika vähensi vierailujaan ja muutkin lapset jo karsasti seuraani. Lopulta tajusin, että mun on parannuttava alkoholin vallasta.
Oma halu lopettamiseen sysäsi eteenpäin. Luin vertaistukea tuntikausia aina, kun viininhimo painoi päälle. Ei ollu helppoa. Ahdisti niin valtavasti, etten kyennyt mitään tekemään.
Aloin liikkua hiljalleen luonnossa, luin paljon, mietin elämääni ja sitä kuinka paljon on mennyt juomisen takia hukkaan aikaa.
Voin sanoa nyt juomingit lopetettuani, että ei ahdista enää paljon ja jälkikasvu suhtautuu minuun rakastavasti.
Meen päivä kerrallaan omaa polkuani ilman viiniä. En laita päämäärää, enkä mieti loppuelämän juomattomuutta. Oon kiitollinen, että tänään ei tarvitse juoda, eikä huomennakaan.
Tsemppiä sullekkin
Kaksi viikkoa meni jo ilman päihteitä. ![]()
Nyt on onneksi mahdollista aloittaa pienen harjoittelun jälkeen uudelleen. Itsellä meni ensin viikko ilman, sitten ei pystynytkään ja tuli otettua, mutta seurauksena oli se, että pääsin vielä pitemmälle lopettamisen käsittelemisessä ja nyt on takana 10 päivää ilman. Mulle se on siis vuosien ennätys. Jos ja kun tämä päivä tulee täyteen juomattomana, olen rikkonut ennätyksen ajalta, jonka ajatteleminen just nyt tekee vähän pahaa. Siksi keskitynkin vain ihan ainoastaan tähän päivään.
Tuu vaan @Pekko ja @Lopettelua myös tänne palstalle mukaan, samassa veneessä ollaan ja itse olen näiden vähän yli parin viikon aikana mitä olen nyt ollut täällä (“vähentämisen” jälkeen) uudelleen, saanut ihan valtavasti apua.
Iltayötä Pekko! Olet pidemmällä raitistumisen prosessissa kuin ehkä tällä hetkellä huomaatkaan: olet tiedostanut asian (juomisen) ongelmallisuuden, olet kyllästynyt siihen, olet tehnyt suunnitelman ja yrityksen (yrityksiä?) juomisen lopettamiseksi. Vaikka mainitsemasi yritys päättyi epäonnistumiseen, jokainen kasvattaa kokemusta ja motivaatiota, jättää muistijäljen ja parantaa mahdollisuutta seuraavan yrityksen onnistumiseen. Kerran tulee se yritys joka ei pääty retkahdukseen. Suunnilleen jokainen tänne kirjoittava on kulkenut tien yritysten ja erehdysten kautta - et ole yksin. Omaan tahtiin uuteen yritykseen vain!