Moi
Kappas uusi ketju, sallinette.
On niin hyvä aloittaa uudestaan kun tuo vuosikin vaihtui.
Harmi kun Tonttuilija päätti kokonaan lopettaa kirjoittelun, mut toivotaan et hän pärjäilee.
Ihanaa kun Isabelluska, taistelu ja pelityttö on ahkerasti kirjoittaneet, eihän me jätetä toisiamme ihan helpolla.
Mä palailin vasta reissusta, todellinen irtiotto “kaikesta” ja se tekee hyvää.
Ajoittain pelit houkuttaa kovastikkin mut helposti en enää periks aio antaa.
En nyt enempiä, tekemättömät kotityöt huutaa tekijää ja kaupassa on käytävä, mut pelikoneiden ohi kuljen
kuin kuljenkin
Tinja
Pp. 73
Moi, Tinja! Mukavaa kuulla sinusta!
Irtiotto arjesta on kyllä joskus tarpeen. Hyvä että olet nauttinut matkasta.
Hyvää uutta vuotta!
Hienosti sulle päiviä kertynyt, miten se aika meneekin niin nopeasti eteenpäin:)
Mukavaa, että reissu meni hyvin. Me käytiin loman alussa reissussa, loppuloma mennytkin kotona, vieraita ollut enemmän ja vähemmän, loppuloma on rauhoitettu vieraiden osalta kyllä.
Kyllä ne pelit on mullakin mielessä ollut, mutta se tunne jälkeenpäin, kun ei pelannutkaan, vaikka teki mieli, on aivan mahtava.
Ihanaa, kun tulit takaisin!
Moi
Miten mä en keksi oikein kirjoitettavaa mut haluun kuitenkin kirjoittaa, koska haluun pysytellä vielä tässä porukassa mukana kun oon sen huomannu et on “vaarallista” lähtee omille teilleen näin keskenkasvuisena
Mua ärsyttää nuo alati lisääntyvät pelimainokset telkkarissa, niihin varmaan moni lankeaa joka ei tästä pelien helvetistä mitään vielä tiedä.
Tänään tarttis keksiä jotain lapsen kanssa, vielä kun on muutama lomapäivä.
Jos lähettäis kaupungille katteleen vaikka alennusmyyntejä.
Muistan viime repsahduksestani kuinka kauan mietin meenkö pirtelölle vai pelaamaan, voi ei miten väärin valitsin !
Kuinka monta pirtelöö oisinkaan menetetyillä rahoilla saanut, piti sekin kantapään kautta oppia.
Sen kun niin hyvin tietää et pelatessa ei voi rikastua, miten se tieto pysyis tuolla pääkopassa.
Voi vain hävitä, ja paljon.
Tinja
Moi
Meillä oli mukavaa kaupungilla lapsen kanssa, käytiin Rossossa syömässä ja tilattiinkin olevinaan oikeen hienot annokset, kumpikaan ei tykännyt. No, tarjoilija tuli kysymään et maistuuko niin sanoin sille et taijetaan mennä tän jälkeen hampurilaisille, ei maistu.
Saatiin valita uudet annokset ihan mitä vaan.
Lapsi oli mielissään, sanoi että äiti sä oot hyvä kun sä uskallat sanoo
Tinja
Tuli tässä mieleen et mulla varmaan tuo rahan arvon taju sumentu niinä parina pahana pelivuonna.
Kun pidän 20:stä pienenä rahana, aina vertaan sitä niin et kuin nopeesti sen voi pelikoneeseen menettää.
Tosta ajatusmallista pitäis kyllä päästä.
Toisaalta ruokakaupasta ei alle 50 euron selviä ikinä, ruoka se on kallista.
Mut mikään ei oo kalliimpaa kuin pelaaminen !
Tinja
Mä oon huomannut saman ja johonkin ketjuun tästä jo kirjotinkin että rahan arvo on sumentunut pelaamisen myötä. Rahasta tuli vaan numeroita ja joku 20€ ei tosiaan oo oikeen yhtään mitään tällä hetkellä. Ehkä sekin tästä pikkuhiljaa muuttuu kun talous tasapainottuu ja muistaa mitä kaikkea sillä pelaamattomalla rahalla saakaan! Ainakin toivon niin.
Laitetaampa muutama rivi jotain, tänään on töitä pitkästä aikaa, jatkan sitä 4 h pätkää kun en muutakaan oo löytäny, tosi kiven alla nuo työpaikat.
Toi on siittä hankala työpaikka kun kellonajat on miten sattuu niin ei voi suunnitella kovin pitkälle tekemisiään, sitäkään et ottais jonku toisen pätkätyön lisäks.
Täällä on pakkasta lähes 30, ulkona muuten tarkenee mut hengittäminen on vaikeeta, mulla on kaulaliina koko naaman edessä, se auttaa.
Pelittömänä oon pysyny, viime yönä taisin unissani jotain yrittää pelata kun herätessä oli niin tuskainen olo.
Tinja
Pp. 78
Mukavaa työpäivää:) Mulla olis haaveissa löytää joku osa-aikatyö, lasten takia ei oikein vielä täysiaikaiset työt kiinnosta, meillä kun on näitä “ongelmalapsia”, joilta ei oikein tuo yksin kouluunlähtö tahdo sujua. Ja meillähän on nyt tulossa pikkuinen koiranpentu kuun lopussa, joten ei sinällänsä haittaa vaikka vähän viivästyisi vielä töihin lähtö.
Ihanaa kun alkoi arki, ei väsyttänyt yhtään aamulla, jotenkin on kaivannut tätä oikeas rytmiä niin paljon. Ei sitä lomalla oikein osaa kuuden aikaan nousta, vaikka vannoin itselleni, että en anna loman sotkea rytmejä kokonaan, niin pitkään on aamuisin nukuttu ja iltaisin valvottu. Nyt meen katsomaan saanko viimeisen nukkuvan lapsen sängystä suosiolla ylös…
Moi
Onpas täällä ollut hiljainen päivä.
Kiitos toivotuksista Belluska, kyllä se arki taas lähtee painollaan. Onhan tossa lyhyessä päivässä tosiaan paljon hyviä puolia mut sitä rahaa on sit niukemmin.
Ne lapset on sulla nyt kuitenkin etusijalla, mun “kakara” on jo sen verran iso että osaa lähteä jos ei sitten nuku pommiin.
Tänään oli kaupungissa vaikea hetki, olin lähellä täyspottia ja ajatukset alkoi mennä “hyviin” hetkiin Kulta-Jaskan seurassa, voi että se pelipiru osaa, se on vieny multa jo niin paljon ja vielä se tahtois enemmän, se on aivan kyltymätön !
Varmuudeksi kiersin sen paikan oven kauempaa etten vahingossakaan luiskahtas sisäpuolelle.
Nyt ei tarvi itkee.
Mä niin odotan sitä aikaa kun ton pirun kanssa ei tarttis enää taistella, tuleeko sitä ? Tiedä häntä.
Erävoitto nyt kumminkin.
Varmaan ihana koiranpentu teille tulossa, mäkin oon joskus haaveillu sellasesta.
Mut on siinä kuiteski hommaa, että en tiiä.
Tinja
joo, olen huomannut saman ja eihä tääl muutenkaa oo ku muutamia pääpahiksia jotka uskaltavat tehdä nimimerkin jolla kirjoitella
tai kyl sen ymmärtää miks osa haluu olla täysin nimettömiä…
voi olla et osalla on kaikki viel nii sekasi et ei ehdi kovin paljo kirjotella, tai sit käyvät vain katsomas onko joku keksiny jotai keinoo joka saattas auttaa heitä…
mul ittel menee nii mukavasti etten hirveesti keksi mitää sanottavaa…
Mulla ei nyt ole paljon kiusauksia ollut, johtuen siitä, että asutaan vanhassa hirsitalossa, joka ei todellakaan ole tiivis mistään päin:D eli mun päivät menee tällaisilla reilusti yli 30 asteen pakkasilla koko lailla siihen, että haen puita, teen tulis joka paikkaan (mikä se keskuslämmitys on?!) sitten haen taas puita ja lämmitän ja lämmitän… Huhuh. Ja nyt ei enää lämpeä edes talo kunnolla näin pitkän pakkasjakson jälkeen, joten sisälläkin vaan 18 astetta. Alle 25 asteen pakkasilla täällä on kyllä aina lämmin… Josko sitä ensi talveksi keksisi jotain parannusta tilanteeseen.
Onneksi Tinja kiersit pelit kaukaa:) sulla kun on päiviä meistä eniten joten johdata nyt vaan meitä muita eteenpäin. On usein tullut sellainen dominoefekti kun yksi on sortunut… Mistähän lie sekin johtuu.
Nyt oottelen että ilmat lauhtuu ja pääsee taas ulos touhuillemaan ja jäisi vähän aikaa tehdä muutakin kuin lämmittää:D
takkaa ja hellaa täälki lämmitetää, sen lisäks annan veden valua hiljalleen ettei putket jäädy…
Hei
Takkaa lämmitetään täälkii kovast vaan ei oikeen tuu lämmintä tälläsil pakkasil. Onneks kohta helpottaa noi pakkaset. Pienemmil pakkasil takka lämmittään ihan hyvin mut tällasil paukkupakkasil ei tunnu riittävän mikään lämmitys vaik pitäis tulii koko päivän. Pelaamiskiusauksii ei oo nyt ollu, enkä ois nyt lämmitykselt päässykkään pelaa tai muuten ois torppa kylmä.
Heinost Tinja selätit sen pelipirun. Ei sille kanne antaa yhtään siimaa, se vie muuten koko käden. Sehän me ollaan ite kukin jo useest kokeiltu, miten siinä loppupeleis käy… Ei pelata vaik mikä ois, eikö?
Moi
Mulla on pieneen juhlaan aihetta, tänään putkeen 80 pelitöntä päivää
Hitaasti ne päivät kertyy mut ne kertyy kumminkin.
Tinja
hyvä hyvä, toimit esimerkkinã meille muille
laitoin itellekki näkyviin ton pelaamattomien päivien lukumäärän vaik ei sil mulle nii isoo merkitystä ole, mut ei siit haittaakaan ole, siinä kasvaa pikku hiljaa
ny ku ei oo enää nii kylmä, nii pääsee pihalle touhuamaan…
Kumpa nyt jaksaisinkin pysyä vahvana ja esimerkkinä, niin monesti oon mokannu.
Välillä olo on vahva ja usko luja et selviän tästä voittajana kun taas joinain hetkinä pelkään sortumista
Mut mä yritän tosissaan nyt et ei minkaanlaista lipsahdusta pääsis tapahtuun, yhtään ei periks anneta.
Tuntuu melkeen romanttiselta tuo monien kirjoittelema puitten kanto ja mökkien lämpösenä pitäminen, ehkä se sitä hetken aikaa oiskin mut en tiiä pitemmän päälle.
Meillä patterit hehkuu ihan ittestään ja lämmintä riittää.
Tiiättekö muuten et jos jossain istuu sellasen ihmisen vieressä joka asuu puilla lämmitettävässä talossa, niin sen haistaa, ei se paha haju oo mut sellanen puunkatkunen, ihan mukava.
Onkohan taistelulla taas “pää pensaassa” kun ei oo kirjoitellu ? Tuuhhan pois sieltä.
Tinja
Tällä hetkellä on luottavainen mieli pelien suhteen, viimeinkin tajuan kuinka väärin oon tehny lahjoittaessani niin paljon raylle vähistä rahoistani. Tyhmä minä.
Ymmärrän kyllä nyt mitä se pelien maailma on enkä halua siihen takaisin.
Kumpa jonain päivänä pystyisin antamaan heikkouteni itselleni anteeksi.
Tinja
Pp. 85
Etköhän sinä jonakin päivänä pysty antamaan itsellesi anteeksi. Satut vilkaisemaan entistä rakastasi pelikonetta ja ihmettelet, mitähän sinä siinä joskus näit
Keskity vaan tulevaisuuden, Tinja! Sinä olet nyt löytänyt oikean meininkin. Olen tosi onnellinen puolestasi. Mukavaa nähdä että joku aina välillä onnistuu. Niin kuin kaikki tiedämme, tämä on meille elämän mittainen taistelu. Nauti hetkestä ja onnistumisestasi. Kerää voimia vaikeimpia hetkiä varteen. Vahvista järkevä puoltasi.