Tämäkin on riippuvuus, nikotiini

Lopetin kovan tupakoinnin 2 askia norttia päivässä ja 38V poltin, nyt olen pureskellut 4Mg nikotiinipurkkaa yli kolme vuotta ja 2Mg ei riitä. Laastari on olassa ja ei mitään apua, hammaslääkäri sanoi et ikenet on vetäytyneet kuten nuuskan käyttäjillä. Mulla melkoiset lääkkeet ja kumminki tunnen nikotiinin auttavan kipuun ja tekeehän mun mieli sitä, jopa nukun purkka poskessa. Heti ku heitän pois otan uuden, sekoan jos ei ole purkkaa. Nyt pitäisi lopettaa mutta miten kun kaikki hyväksyy tämän purkan.

Olinki sitten ainut nikotiini riippuvainen, ei riitä laastarit vaan purkkaa pitää pitää poskessa. Pitäisi saada viikon pistoksia jotta olis sitä saakelin nikotiiniä, toisaalta voisin aloittaa röökäämisen kun kuolema kolkuttaa niin onko syyllä väliä.

Kyllä mäkin olen purkkaan koukussa, mutta en pidä sitä kauhean pahana asiana. Riippuvuus ei itsessään ole paha tai hyvä asia. Ei nikotiini silti käyttämilläsi annoksilla terveellistä ole. Mikä sinut on saanut huolestumaan ja mitä haittaa koet riippuvuudestasi olevan?

Hammaslääkäri sanoi et ikenet on vetäytyneet kuten nuuskan käyttäjillä.

Mitä jos käyttäisit purkkaa alenevin annoksin, lopettaen lopulta kokonaan? Vähentäisit vaikka puolikkaan purkan verran joka viikko?

Oon koittanut 2Mg purkkaa ja eip vaan toimi tai syön kolme liuskaa päivässä.