Tuolla yhdessä vähentäjien ketjussa tuli puheeksi tulevaisuus. Itse halusin tehdä tämän kertaisen yritykseni tulevaisuutta ajatellen. Mokat, jotka tein syksyn aikana (ja tietysti aikakaisemminkin jo), eivät muuksi muutu: nyt mun tulevaisuus riippuu siitä miten jatkan ja miten minuun suhtaudutaan jatkossa. Sitä minä en tiedä, joten voin vain odottaa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, muuttuko paljon, vai jatkuuko. Siksi olen myös vaihtanut ajatteluni tästä päivästä juomatta niin että olen ainakin huomiseen juomatta, vaikka sama asiahan se on.
Ketjuni otsikkoa miettiessäni tuli mieleen tämä Ratsian 80-luvulla julkaistu single. Harmi, että piti odottaa niin kauan, sisäistääkseni sanat vähän paremmin.
“'80 ja jotain ilmassa, jotain sähköistä, jotain raikasta Voit tuntee sen, jotain on tapahtumassa, ne kyl tietää sen ja niitä pelottaa Ne sanoo sä oot toivoton, mut sullon jotain mitä niil ei oo: TÄMÄ HETKI JA TULEVAISUUS
Ne ei tajuu sua, koska ne ei tajuu mitään uutta Ne ei haluu sulle antaa tilaisuutta Mikä on sulle tärkeetä on niille pelkkä vitsi nyt näytät niille, et sä oot tosissas Ne sanoo sä oot toivoton, mut sullon jotain mitä niil ei oo: TÄMÄ HETKI JA TULEVAISUUS
Mä rakastan sua seiskytluvun lapsi Pidä kiinni nykyajasta loppuun asti Älä koskaan anna itsees sammaleen kasvaa, nuoruudessas elä kaikki se, mikä on tärkeintä Joo, ne sanoo sä oot toivoton, mut sullon jotain mitä niil ei oo: TÄMÄ HETKI JA TULEVAISUUS
Liian kauan Liian kauan Liian kauan me olemme oottaneet
Liian kauan Liian kauan Liian kauan me olemme oottaneet”
Ratsia