Takaisin raittiuteen palaava

On tullut taas puoltoista kuukautta juotua. Ei joka päivä mutta useesti. Nyt joululomalla kuntouttavasta 7 iltana parissa viikossa. :confused: Nyt siis ensimmäinen päivä. Olo on aika levoton. Olen salaisuutena pitänyt asiaa kun tipuin 3kk raittiudesta. Onhan se tuonut epäonnistumisen tunteita ja jo luovuttamista. Sulkeutuneena vertsiryhmissä ollut jos käynyt. Mutta henkkohtaisten asenteiden takia en siellä näillä näkymin käy ainakaan useesti (mutta en poissulje). Tänne aattelin kirjoittaa joka päivä tavoitteena. Vertaistukea täälläkin on. En löydä syytä miksi silloin aloin juoda. Tunne-elämän juttuja perinteisesti. Oltas nyt tammikuu alkuun ja mietitään jatkoa sitten. Tosin ensimmäisenä päivä kerrallaan. :slight_smile: Raketteja ei bongattu tänää ja en oo mihinkään jaksanu lähteä ja on toi unirytmikin ihan tutun huonoa. Hyvää uutta vuotta palstalaisille!

Tsemppiä uuteen yritykseen.
:wink:

Kiitoksia. :slight_smile: Tuli nukuttua yhteen asti kun ketipinor jeesaamassa. Meinas kyllä olla aikamoista nykimis sätkimistä. Ei tässä oo luonnollisesti nukuttukaan juurikaan. Tai siis voi väsyttää mutta uni ei vaan tule. Sit ollut myös sitä, että nukahtaa mutta herää tiettyyn aikaan eikä saa enää unta. Todella sekavaa. Mutta täysin alkoholin piikkiin menee. Psyykkeen päälle kyllä ottaa no eipä tässä oo mitään luonnollista ollu taas vähään aikaan. Huomenna kuntouttavaan työhön. On sielä yks tuttu vertsiryhmistä (toipuva) mutta sillä ei ole aavistustakaan millaista rumbaa on ollut itsellä. Luulee raittiiksi. Alkoholistinen käyttäytyminen on kyllä vallannut täysin ja hyvää kulissia pitänyt joka paikassa. Lisäksi pelkään myös, että jos asian ottaisinkin puheeksi niin tieto menee sielä oleville ohjaajille (tietää kaiken taustan ja hoidot yms). No turha näillä nyt päätään kai vaivata. Mut rehellisyys on itseä kohtaan oltava. Kuntofillaria tunnin vetelin on tässä treenattukkin säännöllisesti. Kyllä kai tää tästä vaikka ahdistavalta tuntuu ajoittain.

Onnea uuteen alkuun!
Osaatko kuvailla tilannetta? Sen havaitseminen ja tunteiden tunnistaminen saattaa auttaa sinua pääsemään seuraavien koetinkivien yli helpommin. Tsemppiä! Onnistut tällä kerralla. :wink:

Hienoa että olet jaksanut tulla takaisin linjoille! Olen sinun kanssa samassa tilanteessa, juomattomat päivät voi sormilla laskea. Näillä päivillä en katso mahdolliseksi, että voisin vielä hirveästi kenellekään ohjeita raittiudesta antaa mutta yhden asian haluan sinulle sanoa ja se liittyy ainoastaan ja vain puolenvuosisadan elämän universaaliin kokemukseen: olemme hävinneet vasta sitten, kun emme enää yritä! (pätee ihan joka asiaan!) Itsellä se ensimmäinen rähmällään olo on vielä edessä mutta olen alkanut valmistautumaan myös siihen vaihtoehtoon. Toivotaan ettei sitä koskaan tule mutta kun palstaa lukee, niin sitä vaihtoehtoa ei pidä mielestäni sulkea pois kun ennalta varautuu erilaisiin mahdollisesti eteen tuleviin tilanteisiin. (aivan samalla tavalla kuin varaudumme selittään alkoholin käyttämättömyyttämmä esim. ensi kesän häissä, juhannusjuhlissa, yms.) Ja juuri sen varalle että jossakin vaiheessa kaadun rähmälleni tämän juoksun aikana, olen alkanut kirkastaa tuota ajatusta mielessäni. Häviö julistetaan vasta sitten, kun en enää yritä!

Joten se että olet täällä, todistaa että et ole hävinnyt tätä taistelua! Tervetuloa takaisin! Roikutaan yhdessä täällä langoilla ja niin tuemme toisiamme ja samalla autamme itseämme!!! :smiley:

Hei Antti.
Kirjoititpa hyvän kirjoituksen.
Ennakointia, se on juuri näin! Varaudutaan vaikeuksiin ja kehitellään varasuunnitelmia.
Toivotaan ettei retkahduksia tule meille kellekkään, mutta jos tulee niin silloin noustaan ja jatketaan taistelua.

Sä olet jo nyt vahvoilla Antti. Tuolla asenteella.

Kääk tuli sitten juotua eilen joku 22 kaljaa. Unettomuus ottaa niin pattiin, että siitä ja muista pienistä vastoinkäymisistä sai taas syyn juoda. Kyllä kai noi sekoamisen tunteet, levottomuuden, sätkimis nykimisen, jännityksen ja muun tutun kestäis. Tosin jos oon nukkunut kellon ympäri on aina sama uneton yö seuraava. Olen tän oravan pyöräksi mukavasti taas saanu. Kaipaan sitä raitista aikaa. No nyt ei oo rahojakaan eikä enää ei ollu tavoite jatkaa.