moi
tänne löysin tieni, kun olen jo tiedostanut ongelmani, juon liikaa, keskimäärin 0,5ltr vodkaa päivässä (käytännössä illassa kun käyn töissä, harrastan, mutta kun ilta tulee, homma hoituu . varsinaista syytä en tiedä? puuduttava kooma? miksi ? viimeseen 4 vuoteen pisin jakso ilman on ollut varmaan 5 päivää… täysin selvä viikonloppu, ei pysty muistamaan… juomisen peittelemisessä olen mestari, parisuhde, puoliso ei näe ongelmaa, ainoastaan jos menee yli… nyttenkin kohta lituska käsitelty ja sivistyneesti valehtelen mihin kirjoittelen… vvituttaa humalassakin tää touhu… satakertaa aamulla päättänyt et loppu mut illan tullessa toinen minä keksii syyn… tahtoo irti ! jospa en huomenna joisikaan… ainiin mut on perjantai… olisiko eka selvä perjantai moneen vuoteen?
Ikävää kun viina vie, niin on vieny muaki viimeset vuodet… nyt 12. päivä selvinpäin menossa, ihan hyvä fiilis, mutta kyllä tätä elämäänsä on aika saanu paljo kelata. Kuitenkin oon tähän lopettamispäätöksen tyytyväinen, fyysinen olo on parantunu huomattavasti, ja henkinenkin kyllä. Ei tää niin kamalan vaikeeta oo tähän asti ollu, mutta oon kyllä varautunu siihen, että ne vaikeetkin ajat voi olla vielä edessä. Mutta oon vakaasti päättäny lopettaa, ja se kantaa kyllä eteenpäin
Kannustan viettämään selvän viikonlopun, itelle se oli kauhistus, mutta yllätti positiivisesti! Kirjottele tänne tuntemuksia, täällä on kyllä ihmisiä jotka tukee sua
Joo enpä osaa sen paremmin neuvoa, kun itekin ihan alussa tämän juomattomuuden kanssa… mutta toivotan sulle kovasti paljon tsemppiä!!
Tervetuloa mukaan!
Täällä 10. päivä meneillään raittiutta. Kovaa mutta kivaa.
Mites Arskalla menee?
Jos juomisesi Arska haluat oikeasti lopettaa, niin hyvään paikkaan rekkauduit
“Täällä 10. päivä meneillään raittiutta. Kovaa mutta kivaa.”
Dempsey totesi tuossa asian ytimen! Näinhän se juuri on, mutta kun oikeasti saa tuon juomiskierteen poikki, ja oppii “uuden” elämän ilot suruineen, niin sitä vanhaa ei takaisin halua
Itse kun aloittelin raittiuttani, oli onneksi muistissa yksi niin läheltä piti-tilanne, jossa oikeasti sattui niin kovaa, että koomakännissäkin huusin kun syötävä, ja olkapää oli melkein puoli vuotta tosi kipeä! Lääkäriin menin siis vasta silloin,kun aiemmin en jostain syystä kehdannut, (kai luulin sen tajuavan, että “no tottakai se on kännissä koheltanut”! Tuollaiseksi ihmispelkuriksi ja sosiaalisten tilanteiden pelkuriksi siis mäkin olin tullut) Lääkäri vaan ihmetteli, että taidat olla aikamoinen kivunsietäjä, kun olkapäässä oli luutunut murtuma
Tuo tilanne tuli usein usein mieleeni, ja tiedän, että jos olisin ollut vähänkään väärässä asennossa, en olisi tässä, tai olisin sairaalassa ehkä ikuisesti sidottuna happiletkuun…putosin nimittäin erittäin jyrkät vintinportaat alas!! Voin sanoa, että sattui pirusti, ja sattui kauan! Tuo auttoi alussa pitämään raittiutta yllä, ja toinen keino oli yksinkertaisesti se, että mietin ja muistelin niitä pahimpia krapuloitani, joissa ulisin ja pidin ohimoitani, ettei aivot lennä pihalle, ja samalla molemmista päistä tulee tavaraa Kuulostaako mukavalta???
Toivottavasti ei, sillä JOS edes jonkun tuollaisen “olemattoman” asian muisteleminen auttaa pysymään raittiuden syrjässä kiinni, se miettiminen kannattaa
Joku voi älähtää tähän nyt, että joo - on sitä ollu puukkokin rinnasta läpi jne…mutta so? That´s my story
Selviä päiviä teille, taistelijat! Älkää antako periksi… <-----(tälle)
Toivottavasti et ole Arska luovuttanut heti alkuunsa? Niin kyllä joskus käy, itelläkin NIIN monta raitistumisyritystä takana.
aliina: Se olin kyllä minä, joka noin kommentoin. Mut kyl se Dempseykin ihan fiksuja puhuu.
Aika monilla on kyllä niin, että se “uusi” elämä todella on uusi". Itse olen viimeksi ollut muutamaa kuukautta enemmän ilman alkoholia joskus… 15-vuotiaana.
aliina: Säkin tipuit portaita. Mä tipuin liukuportaita, löin pääni ja menetin sen jälkeen muistini vähäksi aikaa. Kaikkea en muista vieläkään.
Pysyitkö Arska perjantain selvänä? Jos et, yritä ihmeessä lauantai. Hyvä tapa yrittää lopettaminen voi joidenkuiden kohdalla olla, ettei ota liian isoa haastetta heti alkuun, vaan yrittää aluksi olla selvänä vaikka sen yhden päivän, jolloin on ollut tapana juoda kaikkein useimmin. Seuraavalla kerralla voi sitten yrittää kokonaista viikonloppua. Sillä tavalla mä ainakin hivuttauduin kohti lopettamispäätöstä aikoinaan, hitaasti, mutta varmasti.
Ja jos tämä viikonloppu meni ryypätessä, älä ota liikaa stressiä. Ensi perjantaina korkki pysyy sitten kiinni, vai mitä? Hyvin sä pärjäät, Arska!
No morjensta
Vituikshan tuo pe ja la meni tissuttelua läpensä kun vapaatakin oli… kumma kun kännissäkin tajuaa sen kuin perseestä tuo homma on mut silti vaan vetää… oikeestaan ainut mikä hyvältä enää tuntuu on “ensipurasu”. sitähän tässä nytkin mieli tekis… en tiiä millo oon sunnuntaina viimeks ollu selvinpäin tähän aikaan, yleensä viimestään syödessä on se punkku tullut korkattua, tänään join vettä, ilmankos ei ruoka ollutkaan ihmeellistä ei maar, jos tästä lähtis tie uuteen viikkoon… tai pakkohan se on lähtee…
Eikun alusta taas! Itelläkin ollut niin monta retkahdusta heti parin päivän jälkeen, etten jaksa edes muistaa. Älä luovuta!
Minäkin lopetin ,varmaan satoja kertoja ,mutta sitten se lopultakin onnisti marraskuussa 2005.
Nyt elämä on mukavaa, vaikka on kaikenlaisia sairauksia, ja olen tällä hetkellä pyörätuolissa, ja sosiaalinen
elämä ihan minimissä.
Ei ole tarvinnut enää juoda.
viikonloppuna saa kuunnella muitten dokausta seinän takana,se riittää
Jos repsahtaa, eikun ylös vaan ja uusiksi.
Vireenikin kaatui, muistatkos jatkon
sunnuntai ja maanantai ok, tänään senverta pinna kiristy perheen nuorison (17v tyttö) kans et olin lähellä ottaa “rauhottavat” tömpsyt , no onneks pinna kesti niin tytön suhteen kuin huikankin… ei tuu olee helppoo ei… nukkunu oon ihan jees, millonkohan niitten uniongelmien pitäs alkaa? pikemminkin ongelmia on ollu juodessa? hermo on kyl kokoajan vähän pinnassa… no huomista odotellessa… ja koht viikonloppua…
Itsellä alko uniongelmat noin viikko raittiuden alkamisen jälkeen. Tosin eka viikko nukuttiin osittain lääkkeiden avustuksella, että voi alkaa aiemminkin.
moi
tämmöstä torstaita sitä mennään, eilinen oli taas helppo tuon tiistain jälkeen mut tänään on kyl tehny mieli, perkeleen perkele noo, antaa tuon strohhi pullon jutella, en oo kuulevinaan… tajusimpa tuossa ykspäivä et kun viikonlopusta ja itsenäisyyspäivästä selviän (siis yli, en kännistä) ni se olis eka selvä 6.12 varmaan noin kahteenkymmeneenviiteen vuoteen, olishan tuo jonkilaine ihme itelle sekin.
jännä kuin tuo pää toimii automaattisesti, tänään töistä tullessa, kun matkanvarrella on alko ni aattelin automaattisesti et pitäskö hakee jo viikonlopun setti ja samaan hengenvetoon, et ainiin, eipä tarviikkaan…
unista sen verran et tiistai yön ei saanu kunnol nukuttuu mut kävi varmaa niin kierroksil muista syistä, viimeyö taas ihan ok kun ei muut murheet ollu mielessä.
No eipä tässä kummempia kuin kohti perjantaita…
t. A
6 päivää ja tuli sit selvä perjantai lähtee nukkumaan ja aamul töihin…
Hei hyvä, tossa on alku! Mulla vielä pari päivää, niin on 3 viikkoa takana.
Mahtavaa Arska, ite olin eilen duunin pikkujouluissa selvinpäin, en olis ikinä uskonu että seki päivä koittaa 3 viikkoo tänään täynnä juomattomuutta
moro
nyt kyl pikkasen janottaa, tulin töistä, tein lumityöt, takka tulille ja sauna lämpiimään… ja perinteisesti illan ekat napsut otettu näihin aikoihin… no päätin sit tulla pistäytyyn täällä ja avautua tuloo varmaan pitkät vapaat (seuraavaks torstaina töihin) pitää vaaan yrittää pysyy tiukkana…
Tsemppiä,Arska
se olis eka viikko takana, hyvin tuo lopulta meni lauantaikin tosin nyt oli tosivaikea nukahtaa mut kun sit nukuin ni menikin tähän aamuun asti… ei muuta kun tuvan lämmitykseen ja kun uuni on lämmi ni kinkun paistoon
tiukkaa on, perkele tänään kattelin jo pulloja sil silmäl et riittäskö nuo illaks jos napanterit tekis… toistaseks en…