Tahtoo lopetta juomisen!

Mies on päättänt, että mä juon, vaikka oisin selvin päin.

Lastensuojelu on päättänyt uskoa miestä.

Mitä mä voin tehdä??? En siis juo enää, viime viikolla join viinaa vielä. Nyt olen ollut juomatta kohta viikon, lapset tahdon pitää luonani.

Varasin päivällä lääkäriajan, miehen mielestä se oli väärin, tulin hakatuksi. Nyt mustelmia joka puolella, tahdon silti lopettaa juomisen!!! Mitä voin tehdä? En tahdo puhua pahaa miehestä, mutta en tahdo myöskään valehdella???

Moi!

Siis en tahdo juoda enää, mutta mies on ilmeisesti sitä mieltä, että omaisuus siirtyy hälle kätevästi, jos rouva juo. Mustelmat kertoo tarinaansa, mutta ukko on sitä mieltä, ettei ole ollut edes lähellä!

Hei Tiita!

Ihan ekaksi: turpaasi sun ei tarvitse ottaa. Ei etenkään omassa kodissasi, eikä missään muuallakaan. Jos miehesi pahoinpitelee sinua, kerro asiasta lääkärille ja myös Lastensuojelulle.

Lastensuojelu ei välttämättä ryhdy toimenpiteisiin jos päihdeongelmaisella vanhemmalla tai vanhemmilla on pyrkimys raitistumiseen ja he hakeutuvat hoitoon.
Lastu saattaa edellyttää ihan päihdehoitoon hakeutumista, esimerkiksi A-klinikan kautta.

Jos päihteidenkäyttö tai kännääminen jatkuu ja kotona paha kriisi, lasten pikainen huostaanotto voi tapahtua varsin nopeastikin.

Mitä voit tehdä? Olla rehellinen ja pistää korkin kiinni. Ja pitää se kiinni. Hae apua, mutta hae sitä oikeasta paikasta ja tarpeeksi paljon.

Tuo jos mies käy käsiks on maailman yksinkertaisin asia hoitaa. menee aikaa 1min terassilla=) sanot terassilla ryyppäävälle miesväelle näyttäen mustelmia ja sanot “oiskos halua kouluttaa tämän tehnyttä” TAKAAN_JA_ALLEVIIVAAN, että 10 vihaista miestä lähtee mukaasi ja kouluttaa sen ukon :smiley: :smiley:

Kalsari, sinä olet ihan kiva kaveri mutta ajoittain tuo huumorisi ampuu vähän yli. Ajattele vähän enemmän todellisessa hädässä olevaa kirjoittajaa ennenkuin pistät tuollaisia vastauksia joista on vain haittaa. Useampikin kirjoittaja on tuollaisten takia vetäytynyt pois ajatellen että hänelle vain irvaillaan. :cry:

Tiita;
Kotiväkivaltaan voi hakea apua esim. turvakodista ja poliisilta. Voit hakeutua myös suoraan ensiapuun tai poliklinikalle ilman ajanvarausta, nyt sinun täytyy vain toimia “salassa”, kun miehesi näköjään aikoo estää sinua. Sieltä sinua kyllä ohjataan eteenpäin sekä raitistumisessa kuin muutenkin perheen osalta. Pyydä ja hae apua muuhunkin kuin mustelmiisi. Voimia.

Valitettavasti minusta useat Kalsarin kirjoitukset heijastavat hänen arvojaan eivätkä ole vain omituista huumoria.

Todellakin väkivaltaa ei tarvitse sietää vaan mustelmista ym kuvat ja lääkäriltä todistus ja asia viranomaisille.

Hei!

Nyt tilanne vähän rauhoittunut, eilen jopa oltiin koko perheen kanssa rantsussa. Korkki pysyy kiinni, mutta mies oli piilottanut mun autoon kaljatölkkejä ja esitellyt niitä lapsille tyyliin: " Kattokaa nyt, täällä se äitin jemma on…" Lapset tuli mulle siitä sanomaan ja olipas taas mukava selitellä… kun en haluis kuiten miestäkään lapsille mustamaalata.

Kalevin juttuihin suhtaudun huumorilla! Tuohon konstiin olisin voinut 15 vuotta sitten turvautuakin. :slight_smile:

Nyt lapsista mulla suurin huoli, kun joutuvat tuossa välissä olemaan. Mutta nyt siis menee kuitenkin paremmin. Miehen toiminnan ymmärrän kyllä jollain tasolla, yrittää ilmeisesti saada mua olemaan juomatta. Lasten kayttö välikappaleena ei kuitenkaan ole oikein.

Huomenna pitäisi mennä A-klinikalle, saan hyvän ystävän mukaan. Ihan vaan sen takia, että menen myös siitä ovesta sisään… Tänään aamulla oli hyvä keskustelu “tukihenkilön” kanssa ja tuon jälkeen olen taas toiveikkaampi meidän perheen tilanteesta.

Pitäkää peukkuja mulle, jooko! Ja antakaa anteeksi noi kirjoitusvirheet! Lukihärö… en jaksa koko ajan korjata.

Tiita!
Älä hyväksy tälläistä. Tuo lasten manipuloiminen ja Sinua vastaan oleminen on kiusaamista ja erittäin pahaa henkistä väkivaltaa. Jo se riittäisi syyksi, mutta hänen fyysinen väkivaltana siihen päälle. Saitkin jo Davelta ja Syystuulelta vinkkiä mihin voi ottaa yhteyttä. Onko Sinulla ketään kenen luo voit muutaa väliaikaisesti? Vanhemmat, ystäviä? Maailman lehdet on täynnä väkivaltaa, jotka valitettavan usein päättyvät siihen kaikkein pahimpaan tragediaan. Lähtisit pois noin epäreilusta ja epäkunnioittavasta liitosta. Tiedän, että on helppo toisen neuvoa, mutta täällä me olemme vain huolissamme toisistamme ja saat kyllä meiltä tukea, päätöksiä voit vain Sinä itse tehdä.

Voimia Tiitta ja vielä kerran voimia! Voi kun osaisi enemmän auttaa!

Meri

Tuulenviemä olikin hän joko jo kommentoi eikä Syystuulet. Pahoitteluni, olin niin tuohtunut etten tarkistanut asiaa!
Meri

Kuulostaa todella onnelliselta perhe-idylliltä tuo teidän.

No, minä en ymmärrä kyllä millään tasolla tuollaista toimintaa, jos sen tarkoituksena on saada joku olemaan juomatta :open_mouth: . Eiköhän tuossa ole takana jotakin ihan muuta, kuin raitistamispyrkimykset :confused: .

[quote=“tiita”]
Hei!

Huomenna pitäisi mennä A-klinikalle, saan hyvän ystävän mukaan. Ihan vaan sen takia, että menen myös siitä ovesta sisään… Tänään aamulla oli hyvä keskustelu “tukihenkilön” kanssa ja tuon jälkeen olen taas toiveikkaampi meidän perheen tilanteesta.
./quote]

Hienoa että sinulla on tuollainen ystävä!
Lasten käyttäminen välikappaleena on täysin moraalitonta, olipa syy mikä tahansa. Siinähän menee pieneltä ihmisestä turvallisuudentunne ja luottamus vanhempiin täysin kun eivät tiedä ketä uskoisivat. Kerro siellä a-klinkalla näistäkin asioista ihan rehellisesti, sinä ja lapsesi tarvitsette kaiken avun nyt.

Älä välitä kirjoitusvirheistä, pääasia että uskallat kirjoittaa ja saat ajatuksiasi selvitetyksi. Kaikki peukut on pystyssä :smiley:

MeriKen; ei hätää, asiat tärkeysjärjestykseen. :mrgreen: