Tahdon vähentää tuntuvasti

Nyt tuntuu siltä, että tahdon vähentää tuntuvasti alkoholin käyttöäni. Menisiköhän sitä 30 annosta viikossa, joten ihan liikaa. Oma tahto ja ajatus on se tärkein, sekä vertaistuki. Tästä se alkaa tänään.

Tervetuloa joukkoon Arska! Meitä on täällä monia vaikka kirjoittelu ei aina kauhean ahkeraa olekaan.

Oletko jo tehnyt suunnitelmaa kuinka aiot aloittaa vähentämisen? Ja onko ongelmasi kokonaismäärä pelkästään vai se miten se jakautuu tai meneekö kerralla liikaa? Kerro vähän lisää ongelmastasi.

Tsemppiä aloitukseen!

Tärkeintä on tässä vaiheessa saada sellainen raitis kausi aikaan. Ilman alkoholia tavoitteena ensi vuoden puolelle.

Hieno tavoite.
Itse pidin juuri 5 viikon tipattoman ja kummasti selkeytti ajatuksia tuon alkoholin suhteen. Auttoi ymmärtämään että viikonlopun voi ihan kivasti viettää ilmankin alkoholia ja se itse asiassa tuntuu ihan normaalilta. Nyt sitten on tavoitteena juopotella vain ja ainoastaan silloin kun siihen on jokin (muka) pätevä syy. Eli esim jouluaatto ja joulupäivä ovat sellaisia, uuden vuoden aatto on sellainen, mutta esim uuden vuoden päivä EI ole. Yritän opettaa aivoni uskomaan taas monen vuosikymmenen jälkeen, että normaali olotila on olla ilman alkoholia ja sitten spesiaalitilanteisiin se voi kuulua jos se hyvältä tuntuu.

Vertaillaan täällä edistymistä ja kannustetaan toisiamme, niin kuin tällä palstalla on tapana.

Tervetuloa munkin puolestani Arska! Itse luovuin tämän saunaillan kaljoista ja muutenkin viikonloppu raittiina. Päivä ja viikko kerrallaan! Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Viikonloppu selvin päin. Näin se etenee. Olotila paranee koko ajan. Nukuin kohtuullisen hyvin, eikä viinan himo vaivaa, joten jaksan uskoa selviäväni uuteen elämäntapaan. En lähde tiukkapipoisesta lähtökohdasta, niin silloin kalja pari (juon vain keskaria = osa vähentämistäni) ei haittaa. Eli tarkoitan, että en katso menettäneeni tätä prosessia, mikä tärkeä asia on. Sitten taas olen ilman ja voin hyvin.

Onnittelut raittiista viikonlopusta!
Joskus kalja tai pari ei ole pahasta jos jää siihen.

Itse olen jo pitkään juonut vain perjantain saunaillan kolme puolen litran keskaria, paitsi vieraiden kanssa enemmän, mutta vieraat ovat olleet melko harvassa.

Tsemppiä hienolle alulle!

t. Juhani