Tervepä vaan terve!
Lukuisia kertoja tuli näitäkin sivuja selailtua, ennen kuin päätin rekisteröityä ja jakaa tämän henkilökohtaisen kamppailuni muiden kohtalotoverien luettavaksi. Olen jostain lukenut, että joka kerta kun tunnustaa oman alkoholiongelmansa, siitä jää muistijälki aivoihin. Näin paksupäiselle kaverille ei olekaan ihan vähäinen määrä muistijälkiä auttanut, joten lisätäänpäs nyt vielä ainakin yksi. Olen alkoholiriippuvainen. ALKOHOLIRIIPPUVAINEN! En haluaisi olla. Haaveilen päivittäin raittiista elämästä. Tiedän, että voisin paremmin ja olisin onnellisempi, jos en joisi alkoholia.
Alkoholi on aivan perseestä, mutta se vie minua kuin pässiä narusta. On aina vienyt, jo ennen ensimmäistä maistelukertaa. Olen kokenut alkoholin aina kiehtovana asiana. Pentuna katselin, kun arvostamani aikuiset joivat alkoholia ja paransivat maailmaa. Mietin, että vielä tulee aika, kun minäkin kuulun kööriin täysivaltaisena jäsenenä, olutpurkki kouran silmässä. Vanhempani ovat olleet kohtuukäyttäjiä, enkä muista nähneeni heitä pahemmin humaltuneena. Joillakin sukulaisilla oli pientä alkoholiongelman poikaista, mutta hyvin olivat hekin elämän syrjässä kiinni. Jokin sai minut ihannoimaan alkoholia.
Teini-ikäisenä olin rappioromantiikan pauloissa. Kapakassa piti istua ja sekoilla kännissä, varastella liikennemerkkejä ja tapella nakkijonossa. Luin Vexi Salmen kirjoja tämän edesottamuksista Irwinin kanssa ja kuljin nahkahattu vinossa maailmalla. Välillä sekaannuin politiikkaankin ja missäs muualla sitä politiikka puhutaan, kuin lähiökapakan baaritiskillä.
Jossain vaiheessa huumeetkin tulivat kuvioihin ja näennäisvapaus alkoi vetää puoleensa. Maailmalla piti kiertää ja säätää milloin mitäkin paskaa pään sekoittamiseksi. Onneksi tämä vaihe oli nopeasti ohi ja huumeet saivat jäädä pl. muutamat idioottimaiset repsahdukset silloin tällöin.
Nyt olen perheellinen mies, eikä voisi vähempää kiinnostaa riekkua kapakoissa tai sekoilla kännipäissään maailmalla. Alkoholi sen sijaan kiinnostaa edelleen. Nyt ryystän sitä lähinnä oluen muodossa joka helkkarin ilta. En tule mainittavammin humalaan, mutta ilmankaan en osaa olla. 7-10 olutta menee muutamia poikkeuksia lukuunottamatta joka ilta. Ja kyllä vituttaa. Monta kertaa olen päättänyt lopettaa käytön, mutta yhtä monta kertaa aie on jäänyt haaveeksi.
Minulla on elämässäni kaikki hyvin. Mahtava perhe, tukiverkko kunnossa, olen toistaiseksi terve ja minulla on runsaasti muitakin ajanviettotapoja/rentoutumiskeinoja, kuin tuo kaljan litkiminen.
Yritän nyt kirjoitella tänne ja katson, josko tämän julkisen esiintulon kautta pääsisin raittiiseen elämään kiinni.