Hei
Kun löysin tämän Vilpolan ja rekkasin itseni tänne niin olen lukenut kaikki keskustelut läpi. Oma poikani on arviolta 4-5 vuotta sitten aloittanut alkoholikokeilut ja tupakan. SItten noin kolme vuotta sitten sain tietää hänen polttavan pilveä. Kävimme heti keskustelun asiasta ja hän sanoi, että ei ole mitään tarvetta siirtyä siitä muihin aineisiin. (Nyt jo kaikki tietävät mihin tämä kirjoitus johtaa…) Tänä syksynä ongelmat ovat lisääntyneet. Homma räjähti käsiin pari viikkoa sitten kun hän kotona yöllä toisten nukkuessa otti jotain nettihuumekemikaalia. Ja otti sitä liikaa. Aamulla piti tilata ambulanssi ja poika sairaalaan ja siellä teholle. Teholta toipui mutta kymmenen päivää meni sairaalassa.
Kaikki olemme shokissa. Oma perhe ja isovanhemmat ja veljet ja siskot. Ja onneksi on joitain ystäviäkin joille asiasta on voinut puhua.
Tuntuu niin pahalta. Kun itse olen alkoholistin poika joka aina on kokenut vierautta isäänsä, niin ajattelin aina että oman pojan kanssa hoidan asiat hyvin. Meillä aina on hyvä suhde ja tulemme toimeen keskenämme. Harrastamme asioita ja teemme kaikenlaista yhdessä. Ja niin on ollutkin. Silloin nuorempana. Mutta ei enää muutamaan vuoteen.
Kuka vei sen pojan? Kuka vei meidän yhteisen elämämme? Kuka vei tulevaisuutemme ja antoi tilalle riidat, epätietoisuuden, ainaisen huolen ja ongelmat?
Meille hän sanoo että ei aio enää kemikaaleja ottaa, ainoastaan “luonnontuotteita”. Mutta samalla on tietoomme tullut kuinka kavereille kehutaan teho-osasto kokemuksella ja aiotaan aina silloin tällöin ottaa ns extreme-kokemuksia sopivilla aineilla.
Masentaa se, että kun hän 10 päivän jälkeen pääsi sairaalasta niin heti samana päivänä piti ottaa kaljaa ja kahden päivän päästä jo pilvisauhuttelua.