Taas uusi Subutex-topic

Pistänpä tähän pari kysymystä mitkä on vähän askarruttanut. Taitavat olla ikuisuuskysymyksiä, mutta kysynpä kuitenkin. Ensin vähän taustaa: olen käyttänyt nyt vajaan vuoden suonensisäisesti, päivittäin tuntuu että tarttee ainakin 1 mg. Mielummin 2 mg. Mieluiten 4 mg. Mut paras ois jos… OK.

1. Mikä se on se kattoannos iv-käytössä? Ilman toleranssia sen varmaan huomaa helposti mutta muuttuuko se kun on toleranssia? Itsellähän tuo ei tunnu oikeen missään enää millään annoksella, mutta mietin että kusetanko itseäni jos kuvittelen että 4 mg vedot on paremmat kuin 1 mg tai 2 mg vedot?

2. Onko feikkisubuja olemassa? Sellaisia, jotka eivät ole sen oikean valmistajan tekemiä, vaan väsätään jossain ryssälabrassa?

3. Jatkoa edelliseen: näyttävätkö balttian maiden subujen ja ranskan subujen läpipainopakkaukset erilaisilta? Onko variaatioita olemassa vieläkin enemmän? Taisi tulla eilen ensimmäistä kertaa joku viron nappi vastaan, aiemmat ovat tainneet olla niitä ranskalaisia, koska tämä näytti ulkoapäin ihan erilaiselta vaikka ihan samanlainen subutabletti siellä pakkauksessa oli sisällä.

4. Tykitin puoli vuotta ilman filtteröintiä, nyt filtteröin. Kuinka paskana suoneni ovat?

Kiitän asiallisista ja ei-moralisoivista vastauksista.

Jos vuoden olet vetänyt niin JOO

No on, muttei ne ole mitenkään yleisiä.

Sulla on näkö ihan yhtä hyvässä kunnossa ku ennenkin? Luulen ettei ole kovin isoa vahinkoa suonille sattunut.

Kuhan vastailin, itse en ole muuta ku subun vetoa vierestä seuraillu, mutta kerkesinpä ekana vastata… :wink:

Miekkalogo? Siis Temgesic? :confused:

Offtopic:

Mistä se miekka (tai risti) ja toisella puolella oleva L -kirjain juontavat juurensa temgesicissä?

On pakkauksissa eroja. Ranskan läpipainopakkauksen takapuolen teksti on kaksiväristä, violettia ja punaista, kun taas Viron läpipainopakkausten takapuolen teksti on oranssia. Muistaakseni ne oli just noin päin.

Sanja :unamused:

Oon törmännyt feikki subuun. Ensinnäkin se mureni ihan murskaksi kun siitä yritti lohkasta biittiä ja ei edes 2mg vedot tuntunut yhtään missään. Yleensä ne feikki subut ei oo kuoressa…
Sellasiakin oon nähnyt, missä on läpinäkyvä pohja (siis kuoressa). Mikä on siis feikki. Aidot subut on aina valkosessa läpipaino pakkauksessa. Koska buprenorfiinia ei saa altistaa liikaa valolle, mikä tuhoaa sen.

Mutta huom! Monet pässit, ketkä ei osaa säilyttää subu nappeja, pitää niitä taskuissa ynnämuissa lämpimissä paikoissa ja lämpimässä subun teho puolittuu! Et lämpimässä se buprenorfiini tuhoutuu! Tämä on usein selitys moneen paskaan subuun…

Ja usein Ranskasta tulleet subut on niitä huonompia (toimii vähemmän siis).
Ihan vaan syynä se, että Virosta ne tulee suoraan apteekista laivalla tänne Suomeen.
Kun taas Ranskasta matka kestää kauemmin ja Ranskasta ne yleensä salakuljetetaan hanurissa tai vastaavassa, missä ne taas muhii lämpimässä.

Se on muuten ihan turhaa jos tolet on korkeet, et vedät jonkun 8mg kerralla. Yleensä se on se korkeintaan 4mg, eikä se vaikutus siitä nouse vaikka vetäisit kolme subua peräkanaa…

Hyvä subu lohkee siististi, eikä siis murene yhtään. Ja hyvä subu toimii jo 1mg annoksella.

Logosta ei ole tarkempaa tietoa. Temgesiceissä L on 0,2mg eli Light ja H on 0,4mg eli Heavy.

Kaverilla oli semmosia pieniä pyöreitä nappeja, joissa kuulemma oli 8mg bubrenorfiinia. Mitäs ne oli?

Jos ne oli valkosia nii subutexia, jos oransseja tms nii suboxoneja, muutoin mielikuvitusta.

Oon tosiaa iteki pannu merkille et subut o joskus erilaisis pakkauksis, niis väreis o jotai eroo, pääasia kuitenki että saa pakkaukses eikä tuu minää taskus muhineina palasina.

Valkosia oli. Eli siis subutexejä on muunkin muotosia ja erikokoisia, kun niitä soikeita…?

Ei niitä oo ku sellasia ööööö no subun muotosia, pyöreet o jotai muuta. Paitti en o varma minkä muotosia ne 2mg ym subut on, googleta “subutex” nii pitäs löytyy kuva niist kaikista.

EDIT: Googlettamal löyty jostai jakoviivallisista pyöreistä napeista kuvia mut en todellakaa usko että ne on subua, ei sitä sellasina oo koskaa mun kuullakseni saanu ja oon sentää kaike mahollise tekkenitiedon onkinu käsiini mitä o :E

Joo googletin minäkin ja ne pyöreät jakoviivalliset näytti ihan joltain aspiriiniltä. :stuck_out_tongue:
Ne kaverin oli erinäkösiä, semmosia pieniä ja pyöreitä. Mitäköhän lie sitten…

temgesecithän on pieniä pyöreitä valkosia, ja sisältää buprea. ?

Onhan rapakon takana muitaki valmisteita ku subutex,suboxone ja temgesec, jotka sisältää buprenorfiinia.

Tosiaan pakkauslevyjä on rilaisia, just monivärisellä tekstillä ja pelkällä punasella. B8 ja miekka kuitenkin kaikissa, ja muutenkin kooltaan identtisiä. Kaipa niitä feikkejäkin on…ei ole onneksi tullut vastaan.
Teksi toimii hyvin kyl! :slight_smile: ja sit ku ei enää toimi, niin taukoa kehii - tai sit oottaa 3 päivää ja siirtyy heroldiin. xD

Minkälaista hintaa ootte maksanu kukakin tällä hetkellä ja missä päin?

30-35 on joskus saanu, tai ollu saavinaa, tai pitäny saada - mutta kun asioin 45e kpl hinnalla, ei tule selityksiä,ei kiemurtelua, välttelyä, paskanpuhumista vaan sovittu määrä aavamattomis levyissä (mun tapauksessa sen osissa) Kun tuntee jonkun joka ei rupee pelleilee, maksaa mielellää vähä enemmän.

Käsittääkseni ne ei niitä ollut…ja kun niissä oli tosiaan se 8mg sitä buprea. Kuulemma.

Teemut ei muistaakseni o pyöreitä. Ja ei jenkeis o muita mun käsittääkseni, siel bupre muutenki todella harvinaista, harva on edes kuullut siitä. Ite bupresta maksanu väliltä vähä vajaa 30e-120e, parhaat diilit ollu et 40e ilman välistävetoo, viimesimmältä säädöltä saa 35e mut aina joku 2mg hakuja nii aika riistoo silleensä. Mut toisaalta hullumpaa se tuol pohjoses on ku tosiaa 100-120e o iha normaalia ja siitäki kehdataan ottaa hakuvedot viel. Joku 30-40e/pala on ok jos sen saa tosiaa koko 8mg avaamattomana, tai jopa 40-50e/kokonainen jos sen sais postis kotio.

joo, tosiaa se 8 mg…Buprenex vois ehkäpä olla valmisteen nimi…

Jengi ei vissii arvosta kauheesti noita appelsiineja, musta ne on ihan ok, mut alkaa vaikuttaa niiskaten ainaki hitaammin ku subutex…mut hyvän makusia :smiley: eikö se maku tuu heittäessäki…

1. Ilman toleranssia sitä kattoannosta ei juuri huomaa, riippuvaisena sen sitten tunnistaa milloin ei enää futaa sen paremmin vaikka laittaisin 4-8mg. Luulisin kattoannoksen roikkuvan siellä 4-8mg päivässä IV-käytössä tietenkin.
    Henk. koht. on aivan sama otanko 0,5mg vai 2mg.
    Tottakai 2mg on euforisempi mutta toisaalta 0,5mg pitää minut täysin terveenä. Sun tapauksessa sanoisin että ei ole paljon eroa 2mg:n ja 4mg:n välillä, ota vähemmän ja laske toleranssiasi.

2. Näistä olen kuullut huhuja varmana tietona, eli ryssä subuissa olisi jotain 5-6mg tienoilla buprenorfiinia, en tiedä olenko kuvitellut kun tuota minulla on ollut, mutta sitä saa vetää enemmän kuin perus fransmanni subbanaa. Placebo vaikutus voi olla voimakas.

3. Ovat erilaisia:
    Ryssän subuissa on ainoastaan punaista tekstiä, sanoja oli ainakin subutex, buprenorphine hydrocloride 8mg ja jotain muutakin

Ranskalaisten subujen laatoissa lukee valmistajan nimi Schering-Plough, Subutex 8mg, osa tekstistä on sinisellä ja osa punaisella.

Sitten on ainakin vielä Ruotsalaiset subut, Niissä lukee Suomeksi ettei saa niellä, tekstin väri näissäkin punainen, Buprenorphine 8mg, en muista mitä muuta siinä luki. mutta näistä erottaa jo subut aika hyvin.

Lisäksi ryssäsubusta kun olet terävällä terällä ottamassa palasta se murentuu, vaikea irrottaa pikkupalasta kokonaisesta sen hajoamatta. Ranskalaiset taas menevät nätimmin pieniin paloihin, eivätkä ‘pirstaloidu’ liekö prässätty paremmin?
Ruotsalaisen ja Ranskalaisen välillä en ole huomannut eroa, ryssäsubut kannattaa kiertää kaukaa, lisäksi olen kuullut että joku olisi saanut sniffatessaan ryssää tulehduksen nenäänsä, tämä saattaa johtua tietenkin resoribletien huolimattomasta säilytksestä.
Pyydä aina subusi pakattuna alkuperäiseen avaamattomaan läpipainopakkaukseen, irtonaisia subuja en mielellään osta.

1. Puutuuko kätesi nopeasti, esim. jos nukut sen päällä?
    Ja palautuuko tunto kuinka nopeasti käteen? Mulla saattaa jo viikon filtteröimättömien subuvetojen jälkeen mennä kädet siihen kuntoon että kun herään ja käsi on tunnoton, sitä jatkuu 2-4min ennenkuin tunto alkaa palaamaan. Tuo maissitärkkelys jota sidosaineena on, häviää ennenpitkää elimistöstä, kunhan lopettaa käytön/siirtyy filtteröintiin, sitä kertyy myös paljon silmänpohjien hiusverisuoniin ja saattaa aiheuttaa refloissa esim. sen että silmät ovat ‘takaa’ kipeät.

Tiedäthän että 8mg:n Subutex resoribletti painaa 400mg, joten sidosaineita on yli 90%. Tämä kannattaa muistaa aina kun painat filtteröimätöntä subua suoneesi.
Eli kannattaa filtteröidä subut, varsinkin isot annokset +1mg:stä ylöspäin ja käyttää fikseissä mahdollisimman paljon nestettä

Mä oon rännänny subuja 1,5 vuotta mutta annokset on yleensä vähemmän kuin 1mg päivässä tai siinä kieppeillä, suonet on ihan hyvässä kunnossa, olen alkanut jo kuukausia sitten filtteröimään, ei se teho vähene sillä. Nuo öiset käden puutumiset on todella vittumaisia kun käsi on IHAN kuollut melkeen 5min, siinä vaiheessa melkein pelottaa kun saa toisella kädellä nostella toista…

Mikään tässä viestissä esitetty asia ei ole asiantuntijan mielipide, ainoastaan 1,5 vuotta IV käyttäjän omia empiirisiä kokemuksia.
Suoraan sanottuna siis MUTUA, mutta se ei tee siitä valheellista informaatiota.

Kyl teemut on pyöreitä ja melko pieniä. Ainakin ne 0,4mg.

Mistäköhän hemmetistä toi miekankuva tulee noihin buprevalmisteisiin? Siinä pitäs olla kaksi terää imo.

Tarpeeksi koukussa kun on niin ei sitä huomaa eroa Suboxonen ja Subutexin välillä, siis tehossa, minä ainakaan.
Itseasiassa olen alkuvuoden vetäny valkoista ja nyt sain viikonloppuna oranssia joka tuntui toimivan paremmin, vaihtelu virkistää, samoin käy myös jos on vetäny oranssia kauan ja sit vaihtaa valkoiseen.
Paitsi maku mikä tulee vetojen jälkeen suuhun, valkoinen maistuu lääkemäiseltä ja oranssi lääkemäiseltä pienen appelsiini vivahteen kanssa.
ps. espanjassa myydän Buprenorphina nimellä ilmeisesti 0,4mg resoja.

pps. O.J mikäli et tiennyt niin tuo miekankuva lienee valmistajan logo. Mitä meinasit että kaksi miekkaa, ai että vähän niinq double edge sword, koko subuhomma yleensä? :slight_smile:

Joo toi puutumis-ilmiö on vihdoinki alkanu mullaki, kerran tosiaa piti toisel kädel nostaa toista ja se oli ihan ku ois ollu irtonainen elin, vittu et oli karmeeta :E En o hetkee subua rätkimäs ja jos oon ni filtteröin kyl aika huolel :open_mouth: