Olen tosiaan taas täällä motivoituneena parantamaan tapani juomisen suhteen.
Olin aikanaan aika vähäkulutuksinen perjantaikännääjä, mutta nyt saatan vetää joskus kuusikin puolilitraista keputölkkiä.Tämä siis perjantaisin, kun pääsen aikaisemmin täistä vapaalle.Viime viikonloppuna join “vain” neljä, mutta nyt aion siirtyä tauolle.
Vähän vaikeaa, kun on oikeasti aika monikin asia umpisolmussa eikä mikään niistä oikein yksin avattavissa.Paitsi tämä dokaaminen.
Tiedossa on ahdistusta ja suurta vitutusta, mutta en aio juoda.Terveydentilan on kohennuttava.Mitään vakavaa ei toistaiseksi ole, ainoastaan jatkuvia antibioottikuureja…
Tsemppiä! Ahdistus ja vitutus saattavat vähentyä jos tunnelmia avaa vaikkapa tässä säikeessä, joten raporttia odotellessa…
Eipä onnannut vähentely.Tienpätkä töistä kotiin perjantaisin on sellainen, missä kompuroin alati uudestaan päätökseni.Se vaan pyyhkiytyy mielestä, ja jalat vievät tyhjäpäisen ihmisen olutostoksille.Jotakin kummaa mielessäni tapahtuu.Viikonlopulle ei yleensä ole edes mitään ikävää tiedossa, siis miksi ihmeessä täytyy hankkia huono olo toiseksi vapaapäiväksi.
Heips, ja tervetuloa taas! Kirjaatko noita viikonloppuna kumottuja annoksia ylös mihinkään? Esimerkiksi Jeppe-juomapäiväkirjan kertaus aina perjantaisin ennen kotiinlähtöä voisi olla yksi motivaattori, jonka turvin voisi yrittää kotiovelle saakka? Viikossa ehtii unohtua 99% pahasta fiiliksestä, joten joku 5 minuutin hiljainen heti edellisen viikonlopun fiiliksille voisi olla “se juttu” ?
Tuskinpa sinun mielessäsi mitään sen erikoisempaa tapahtuu. Olet yksinkertaisesti vain fyysisesti ja psyykkisesti riippuvainen etanoli nimisestä voimakkaasta huumausaineesta.
Kiitos vastauksista.
En ole kirjannut kulutustani ylös mihinkään, mutta tiedän sen nousseen esim. viimeisen vuoden aikana.
Totta, että etanoliriippuvuutta tämä on ainakin siinä mielessä, että haluan saavuttaa huolettomamman olotilan ja tavallaan pistää työviikolle niitin kännäämällä.
Tunyuisi varmaan tarpeelliselta miettiä itsekseni, miksi mulla on niin ankeaa, että täytyy vetää nuppi himmeäksi viikovaihteen alkajaisiksi.Onko viikonlopussa muuten jtkn kestämätöntä tai ärsyttävää?En haluaisi vain todeta olevani riippuvainen ja nähdä valtavan esteen edessäni, koska uskon että kumpu on sellainen, jonka ylityksestä voisi suoriutua helpomminkin.Voin olla ihan väärässäkin, mutta mitä siitä.
Näillä lähden yrittämään kohti ensi viikonloppua.
Muutamaan kertaan hyväksi todettu konsti on jättää “kortti töihin kuivumaan”, eli kun ei ole rahaa pe-su välisenä aikana, ei sitä tule todennäköisesti käytettyäkään vääriin ostoksiin.
Riskinä rahattoman ja sitämyöten kuivan viikonlopun jälkeen on se että maanantai-iltana töiden jälkeen tulee otettua kortti pois hyllyltä ja haettua “korvaavat”. Tällöin ollaan jo mukavasti arki-juopottelussa kiinni.
Luulen, että olet oikeassa.Varmasti kostautuisi ja viimeistään seuraavana viikonloppuna ottaisi revanssia.
Nyt mulla on uskoa ja luottamusta huomiseen selväpäisyyteen.Tiistaina huurteinen kävi mielessä, mutta sen jälkeen ei.Ei tee yhtään mieli ja jos alkaa tehdä, yksi ässä löytyy hihasta jolla mieliteko nitistetään.
^ Haluatko hieman avata mikä tämä “ässä hihassa” mahtaisi olla? Jos sillä siis pystyy nujertamaan viinan mieliteot…
Nyt kaksi viikkoa selvänä.Tämä viikko on mennyt tosi helposti.En laadi mitään orjallista suunnitelmaa ainakaan vielä.
Tekisi vähän mieli huurteists, mutta yhteen tai kahteenhan se ei jäisi.Sitten olisi huomenna huono olo ja viikonloppu piloilla.Krapulatta voin tehdä, mitä haluan eikä terveyskään tärvelly.
Ässä hihassa olisi ollut yksi tabletti, jollaisen otan lihassärkyyn vain tarvittaessa.Mulle tulee siitä aivan hirveä olo enkä pystyisi juomaan.Sitä en tarvinnut enkä tarvitse.
Nautitaan keväästä.Toivottavasti selvinpäin
Alkoholi ei ole käynyt mielessä ja se on hyvä.Se ei välttämättä mun kohdalla merkitse kovinkaan paljoa.Olin noin vuosi sitten pari kuukautta juomatta ja join sen jälkeen yhtenä iltana tolkuttomasti.Tolkuton määrä ei luultavasti ole ihan hirveästi, n. 9 annosta, mun kohdalla, mutta en olekaan enää ihan nuoruuteni voimissa .Nyt tuntuu ihan siltä, että voisi lopettaa, mutta kohta ei taas enää tunnukaan.Olen ihan selvästi alkoholisti, koska en osaa lopettaa siististi muutamaan olueen, vaan täytyy saada pönttö pimeäksi.
Tänään täyttyy 3 viikkoa, ja huomaan googlaavani juomien energiamääriä.Munhan piti olla juomatta.Kolmen viikon aikana on pudonnut 3 kiloa siksi kai kuukkelointi.
Tän viikonlopun olen juomatta ainakin.Meillä on riitaa kotona, siksi kai juoma mielessä.Kunpa voisikin riidellä normaalisti.Vaan kun ei voi.
Aurinkoista viikonloppua kaikille
Voimia muutokseen mustikanvarpu. Motivaatio sulla jo on ja se on ensiarvoisen tärkeää. Kasvakoon mustikanvarpusi raikkaita mustikoita eikä huuruisia krapulamarjoja.
Tuolla lopettajien puolella joku muistaa aina muistutella positiivisesta sävystä, mikä vaikuttaa alitajuisesti sitten tekemiseenkin. Joten tämänkin voisit ajatella niin, että sait olla selvänä/juomatta tai sinun ei tarvinnut juoda. Pitää tehdä jotakinhan tarkoittaa vähän niinkuin pakkoa ja pakkohan on pahasta (“onks pakko, jos ei haluu”). Joten hienoa, ettei sun ole tarvinnut juoda
Ja mainitsisin vielä HALT-tilasta (hungry, angry, lonely, tired). Noita kun pyrkii välttämään, niin ei juomiseenkaan niin helposti himoja tule. Itselläni etenkin tuo H, nälkä, tulee välillä kuin puskista ja herättää tunteita, että ehkä haluaisin korkata. Sopii esim. tuohon sinun perjantaihin ja kotimatkaan. Oletko kokeillut syödä vaikkapa banaanin tai välipalakeksipatukan ennen kotiinlähtöä? Ja kun nälkää välttää, niin ei tarvitse kauppaankaan nälkäisenä mennä ja ostaa mitä sattuu