Taas sama juttu.

Noniin. Taas se sama laulu. Muutama kalja ja sitten taas pää täyteen. Mietin vain, että miten se voi olla niin vaikeaa jättää pariin jalkaan tai sitten olla ottamatta ollenkaan? Ennen vuodenvaihdetta oli n. 3kk raitis jakso. Kaikki meni hyvin. Sitten kokeilin joko se onnistuisi alkoholin kohtuullinen käyttö. Noh eipä onnistunut. Olen miettinyt että kyllä kai tässä pitäisi johonkin AA kokouksiin mennä, jotta tämä menis parempaan suuntaan. Yksin en siihen pysty ja se on todettu moneen kertaa jo. Kohta nimittäin alkaa puolisolleni riittää tämä touhu ja pakko sanoa, että kyllä se itsellekin alkaa riittämään. Jos se ei onnistu kohtuukäyttö niin eihän siinä muuta ratkaisua ole kuin kokonaan sen lopettaminen… Vaikeaahan tästä on puhua kellekään mutta aa kerho voisi siinä auttaa?? Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on sieltä.

Minulla auttoi kokonaan lopettaminen.
Omalla päätöksellä.
Ongelma on että usein haluaa enemmän ottamista (vähän) kuin kokonaan ilman olemista.
Kuin entinen aasi joka ei osannut valita kahden heinätukon välillä ja kuoli nälkään.
Kun tietää mitä haluaa se on jo helppoa. Mutta se päättäminen perkele on mutkikasta joskus.
Jollekin halu on voinut löytyä AA:sta tai muusta systeemistä ja joillakin omasta päästä.

Hei! Aikoinaan yritin minäkin olla herrasmies ja kohtuukäyttäjä. Ei onnistunut, koska olin alkoholisti. Alkoholismi on kuitenkin sellainen sairaus, että juomattakin pystyy elämään. Mulle se on onnistunut ekasta palaverista lähtien. Tärkeämpää kuin puolison halu, on oma halusi lopettaa. AA:n kokouksiin pääsee, kun on halu lopettaa juominen. Tänään on vielä noin 150 palaveria, ja olet tervetullut niistä mihin tahansa.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Joo kyllä halu on kova. Mutta vaikeinta on se ottamatta jättäminen. Ja oma halu on kyllä. 3 kk raitis jakso minulla oli virtaa ja parempi olo henkisesti ja fyysisesti. Kun on juonut niin olo on häpeällinen ja kaduttaa et miksi taas… mistä näkee missä on kokouksia ja niin edelleen? Olisin kiinnostunut kyllä käymään kokouksissa koska uskon että kun saa puhuttua asiasta avoimemmin, niin se auttaisi minuakin ymmärtämään.

Googleta Suomen aa

Tänään et ole yksin

Kyllä itsekin olen sen huomannut että kyllä se lopettaminen taitaa olla paras keino. Pitää vain löytää itselleni oikea tapa lopettaa. Että millä tavalla saan itseni täysillä mukaan niin, että korkki pysyy kiinni