Taas meni pieleen

Heippa Lopettajat!

Olin marraskuun alussa katkolla ja siellä oivalsin, että en enää pysty omalla tahdonvoimalla pysymään irti alkoholista. Ajattelin, että olen jo kokeillut kaikkia keinoja, paitsi AA:ta.

Kävin sen jälkeen AA:ssa ahkerasti ja huomasin, kuinka hyvää se teki mulle, mutta jos mun rutiinit menee vituilleen eli esim. lähden lyhyellekin viikonloppureissulle (ilman alkoholia), se järkyttää mun haurasta ajatusmaailmaani niin paljon, et sitten tekee taas mieli juoda, kun palaan himaan. Ja retkahduksia onkin tullut kiitettävästi tässä kolmen kuukauden aikana, mut ne on pysyneet parissa päivässä.

Nyt oon juonut lähes kolme viikkoa putkeen, joutunut peruu kaikki menot ja terveydenhuoltokäynnit, sanomattakin selvää, että en ole AA:ssa käynyt näinä viikkoina. Oon pettänyt, valehdellut, varastanut, juonut lähes kaikki rahat, tilillä on kuuskymppiä ja mietin, että juon nekin rahat, jotta tämä helvetti loppuu siihen, että en enää aamulla pysty menemään kauppaan ostamaan juomista ilman rahaa. Samaan aikaan mietin, että tulispa jo se maksakirroosi tai viinakramppi, joka sais mut tästä havahtumaan.

Käyn nukkumaan pää täynnä kolmen, neljän aikaan yöllä, aamusta havahtelen herämään, makaan sängyssä yhteen, kahteen asti velloen kaikissa tuskissa ja vaikka olen päättänyt, että tänään en enää juo, niin silti laitan toppapuvun päälle ja menen lähikauppaan ostamaan siiderit ja kaljat, jotka saa mun olon taas vähän normaalimmaksi.

Katkolle ei enää huvita mennä siellä kaksi kertaa syksyllä käyneenä, vai pitäiskö sittenkin? Mitä tehdä?

Kannattaa se katkolle mennä jos sillä saa ainakin taukoamaan ja saahan sieltä rauhottavia. Itse kun lopetin vajaa 5vk sitten putken niin oli 4 päivää tärinää ja viikko hikoilua öisin,oispa silloin ollut rahoittavia. 4vk olin oman pään voimalla ottamatta ja nyt tueksi aloitin naltrexonin,puoleksi vuodeksi sain kuurin suoraan. Sen pitäisi viedä nousuhumalan tunne pois,sen näkee sitten kun kaljaa ens kerralla ottaa.

Ootko Tuikku murheeseen selvinnyt?