Taas Jälleen Nollatoleranssi!

Juu ensinnäkin tervehdys taas kaikille foorumilaisille EN OLE KÄYNYT vähään aikaan täällä, mutta taas alkaa olla AIKA TULLA takas foorumille. Nimittäin tilanne on tämä että silloin aiemmin “retkahdin” ja olin ollut puoli vuotta selvinpäin, noh siitäsyystä viime kesä meni VITUIKS jumitusta ja muistikuvia ei juuri ollenkaan katkon kautta taas raitistumaan!. Elikkä korkin laitoin taas kiinni lokakuu 11 päivä (aamua) menin hoitojaksolle ja totesin että NYT riitti 7 päivää katkolla ja tuosta kyseisestä päivästä ollu selvinpäin, ja olo on taas mahtava, NO entäs kun taas sitten uudestaan rupee janottaa. Mulla on paha alkoholi ongelma itsellä lie geeneissä. Eli juu 26vuotias olen ja tuota tuota aina sieltä alta 15v ikäisestä juopotellut JOKA KESÄN. En tiedä onko tuo kirous että kun ilmat lämpee ni JALAT ottaa alleen ja hiio hoi , sitten taas miettimään ongelmaansa ei EI ole helppoa. Tosiaan niinkuin sanoin niin olo on mahtavin ja kohta taas 3kk raittiutta takana, mutta pelko P******Ä saa olla et millo se HIMO taas voittaa raittiuslupaukset… Siitä olen 100% että minusta ei koskaan kohtuu käyttäjää tule ja KOKONAAN en vaan osaa laittaa korkkia kiinni. Oli taas kesän jälkeen fyysinen kunto romahtanut viinakramppien ja muiden ongelmien takia, taas alkaa pää toimimaan mutta aikaa se taas vei.
Nyt pitää taas olla ihan vain päivä kerrallaan tätäkin kirjoittaessa on tuskat mutta kyl mä pärjään taas toistaseks.

Juu tosiaan tässä miettineenä kun ihmiset “kohtuukäyttäjät” pitää sen tipattoman toisinaan , ni itehän se tavallaan tulee pidettyä useamman vuoden edestä kun tulee näitä pidempiä raittiusjaksoja, mutta tuntuu kyllä hyvältä näin jälki käteen että laitto korkin kii 11viikkoa sitten. Tosiaa pikkuhiljaa alkaa pää toimia niinku normaalisti/eikä oo pelkotiloja/morkkista, kesti nekin taas sen 2kk putken jälkeen…
Mut nyt taas niin sanotut PAKKO selvät kuukaudet taas. Eilen oli pikku-pirut olkapäällä mutta ei ole vielä tänä päivänä kerennyt…

Hiljasta on mutta on tullu paljon mietittyä tuotakin “alkoholiongelmaa” ihan vakavissaan, ja täytyy vain sanoa että uskomatonta millainen voima sillä “juomisen pakolla” on omassa päässäni, siis aivan hirveää on tullut tosiaan vähäteltyä ongelmaa, ja tuntuu helpolta puhua toisten kanssa siitä olen itsekkin montaa ihmistä yrittänyt mun kaa paussille saaha mut ei ne oo kestäny ku sn reilun kuukauden korkeintaan, itellä vielä voimia pitää nollalinjaa, mut tuskasta on täytyy sanoa, saahan nähä millo alkaa taas ne vittumaiset yöt , oli viime raittiudessa Juuri näitä aikoja ku alko näkee UNIA ryyppäämisestä… tosiaan viikon päästä 3kuukautta raittiutta taas takana…
Mut ei se oo helppoo olla alkoholisti.

Mun oli pakko kirjoitella tsemppiä sulle, kun ihan selvästi tarvit sitä. Sulla menee paremmin ku mulla (6. päivä ilman), joten olet hyvässä alussa ja paljon pitemmällä kuin minä. Minäkään en näköjään halua sitä korkkia kokonaan kiinni laittaa, vaikka se olis se paras ratkaisu. Monta vuotta jo painiskellu saman asian kanssa, kummallista kun ei ymmärrä!!! Mutta mutta… Oon nyt kuitenki tipattomalla tammikuulla, kuten moni muu ja yritän pitää sitä niin kauan kuin pystyn, siis yli tammikuunkin.
Noista peloista vaan mietin kirjoittaa. Mun ennätys on 31 (vai olikohan 32) päivää ja siinä yhdessä kohdassa mulle tulee tosi paha paikka, josta yli en oo päässy. Pelottaa siis tuo ajankohta, ihan kuin sinäkin pelkäät nyt etukäteen. Mää luulen, että se tietää retkahdusta, jos annat pelolle vallan ja mietit liikaa sitä. Sulla on varmasti katkolta tai jostain niitä ohjeita, neuvoja tms mitä tehdä näissä tilanteissa, otahan ne esille ja tee suunnitelma etukäteen, niin oot valmiina.
Pysyhän linjoilla ja tsemppiä!

Dokaamisunethan on just hyviä - Kun dokaa unissaan niin ei sitten hereillä tartte ollenkaan;o) Mä olen kans nähnyt unta että olen kaljakassi kädes kesäisellä rannalla… sitten herään ja katson ikkunasta niin onkin ankee tammikuu…=(

EN pitäis henkilökotaisesti unia mukavana, kun itse haluaa raittiina olla. Mut ei nuista haittaakaan ole, juu ja kiitos nainen75 tsempeistä, jep oon katkolla ollu monta kertaa mut ei siellä mitään hirveetä OHJETTA ole annettu raittiuteen, mutta mulla on se että OMA päätös pitää yleesä aika kauankin, kuten nytkin on pian 3kk menny tosta vain, mut en sano että ois helppoo. Mutta on se silleen et itelläkin oli aikoinaan tiukkaa olla sekin 4viikkoa selvänä, ja taas yhteen välin olin aina sillee et ku krapula ohi niin uusiin seikkailuihin :slight_smile:.
Nykysin on sillee et pitää aina kuukausien taukoa ja miettii asioita ihan kaikessa rauhassa, ja paljon niitä on tullu mietittyäkin. Viimes ku olin sen reilu 6kuukautta juomatta ja ratkesin NIIN OLI ELÄMÄÄ suurempi krapula seuraavana aamuna pelkästä viskistä ja kaljasta ja taju kankaalla olin alku illasta aamuun…
Siinä meni tunteja ennen ku uus kalja pysy sisällä. Oikeestaan se on silleen et jo reilu 2kuukauden raittius niin NOUSUHUMALA on ihan erillainen, se on kuin ekat kännit elämässä, sen takia itse aina LUULTAVASTI ratkennutkin pitkien paussien jälkeen, nyt olisi seuraava askel sellainen itsellä ettei se uudestaan ratkeeminen (kun se tapahtuu) niin pääsisi venymään viikoiksi ym.

No nyt on alkanu nuita juopottelu unia näyttämään, parina iltana. Kyllä se taas tästä
Jotenki ihmeellistä että ku oot selvänä kauemmin niin alkaa filmit juomisesta pyöriä, sit ku oot kännis ni et nää
unia joissa juot :slight_smile:. Mutta päivä kerrallaan…

Jeps eilinen meni lopulta viina pyöri mielessä aina 02.00 asti. Meni hermot otin 3x 50mg truxalia ja nukahdin , heräsin tuossa puol kaks päivällä :slight_smile:. Melkosia troppeja…
Mutta eipähä enää viinahammastakaan kolota.

Jep sitä ollaan taas oltu raittiina tovi ja sen mukainen kuntokin :slight_smile: painoa toki tullut 3,5kk lisää yli 5.5kg joten ruoka ainakin maistunu :slight_smile:… Mut eipä tuo näy missään pituutta se 178 paino aina siinä 76-78kg nyt lähempänä 80kg …

Juu niin se vaan tammikuukin hurahti mennä vaikka “välillä” tuntui että kestä ikuisuuden tässähän tämä 31 päivää ihmetelty taas :slight_smile:. Alkavaa kevättä/kesää odottelen taas että pääsis koskille kalastelemaan “eräilemään” ihan kunnolla, meni muutama reissu viime kesänä vähän niin JA näin kalasteluksi kun kaljaa oli 4 laatikkoa ja viiniä 10litraa :slight_smile: tuostakin jokainen osaa päätellä miten meni 2päivää reissussa 3 ka kaverin kanssa. Yks oli koskessa yks sammu nuotion viereen jo alku illasta, saatiin peräti kalaakin mutta ihan HUKKAREISSU!. Ois voinu kaljat ja viinit jättää ottamatta. Mutta muuten mukavaa olla kesälämpimällä ulkona eräilemässä vaikka vähän “humalassa” oltaskin. Reissu kun reissu pääasia että hauskaa on ja seura kunnollista!.