Täällä kärsitään unettomuudesta

Siis 200mg tai isonpaa voi syödä mutta pienemmät turhaan ovat vaarallisia? Tälläistä en olekkaan koskaan kuullut. Neuroleptithän nyt aina ovat aivoille aika myrkkyä ja senhän nyt taitaa tietää kaikki mutta niin on jatkuva unettomuuskin.

Ketiapiini lisäksi taitaa olla vielä lisäksi sellainen neurolepti jonka vaikutusprofiilissa on eroja kun annosta muutellaan…

Ketipinoria en kyllä alkaisi rouhimaan. Yksi elämäni järkyttävimmistä kokemuksista oli, kun joskus söin pirilaskuihin depot Ketipinorin.

Ehkä menen vaan vanhalle kunnon konitohtorille, joka hoitaa kerralla rivat, lyricat ja tramalit kuntoon. Ongelmiahan voi aina lykätä, eikö totta :unamused:

Tottakai jos on valmis sitten kantaan myöhemmin mahdollisesti huomattavasti painavamman lastin :smiley:

Ei kai sitä lastia välttämättä koskaan tarvitse kantaa

Niin no jos haluaa olla kantamatta niin kai sekin onnistunee. Miten vain mutta bentsoissa usein käy niin, että jossain vaiheessa ne saattaa kääntyä itseänsä vastaan. Eli päädytään tilanteeseen jossa ne ei enään toimikkaan (vaikka nostais annostusta ja vaihtais merkkiä) mutta niitä onkin pakko syödä ettei helvetti pääse irti.

Eräs psykiatri selitti sen jutun jotenkin niin, että jos keskushermostoa menee jarruttelemaan niillä liikaa, liian pitkään niin se alkaa ikäänkuin sotimaan tilannetta vastaan ja elimistö voi mennä sekaisin. Ihan loogiselta minusta kuulostaa… Siellä ilmeisesti myös pitkässä juoksussa tapahtuu jotakin gaba/glutamaatti suhteessa ja tasapainossa sekä itseasiassa nuokin asiat pystyy nykyisin jo mittauttaan.

Ps. Ei lääkkeellisistä unea tukevista vaihtoehdoista muuten suosittelen tätä kapistusta ja siinä 30-45minuutin makoilua ennen petiin menemistä. Musiikiksi voi laittaa Sinisen Unen:
Sininen uni
youtube.com/watch?v=CCMI91DCTRg

Pss. Jos niitä bentsoja kuitenkin syödään niin silloin suosin ainakin itse Tenoxia, Dormicumia ja Diapamia mutta nämähän nyt ovat semmoisia juttuja, että jokaisella taitaa olla ne lempi nappinsa. Insomin, Opamox, Temesta, Halcion, Stilnoct/Stella, Sonata ja Imovane myös auttavat joillakin.

Mihinköhän tämä perustuu? Paskoo aivot millä tavalla? Onko tämä taas tätä, että tuhoaa aivojen unikeskuksen?

Kyllä mä aikoinani, eli vuosia, vuosia sitten, sain Z-lääkkeillä unen. Toimivat itse asiassa oikein hyvinkin siihen tarkoitukseen, mihin niiden pitääkin, mutta jossakin vaiheessa niistä lähti teho tyystin, eikä se ole enää palannut, vaikka olisin pitänyt vuosienkin taukoa niistä. Ehkä käytin niitä sitten liian usein, siis ihan nukahtamislääketarkoitukseen, mitään väärinkäyttöä/viihteilyä en ole niiden kanssa koskaan harrastanut. Tai sitten tehon katoaminen johtuu jostakin ties mistä luonnonoikusta, koska tosiaan pidempikään tauko ei ole noiden tehoa palauttanut :confused: .

Mirtatsapiinista: Mulle se oli pienillä annoksilla ehkä paras unilääke, mitä olen koskaan kokeillut, MUTTA minäKIN sain siitä noita varsin ikäviä sivareita, joista tässä ketjussa onkin jo mainittu, eli aivan yliluonnollinen ruokahalun kasvu :open_mouth: , jonka seurauksena luonnollisestikin armoton lihominen+vielä pirullinen aamuärtyneisyys, johon verrattuna jokin Atarax-aamukiukuttelukin on pientä. Insomin on siis mulle paras vaihtoehto unilääkkeeksi(Ei oikeastaan mitään valittamista), mutta se ei taida tässä Näätä-Nuiva-Vävyn tapauksessa tulla ensimmäisenä kyseeseen, jos vakaa tarkoitus on nimenomaan pyrkiä täysin eroon benzoista :confused: .

Jaa’a, tässä ketjussa taitaakin olla lueteltuna jo kaikki vähänkin varteenotettavat vaihtoehdot uniongelmiin, joten eipä mulla mitään tähdellistä lisättävää ole. Tietty kaikki luomukonstit liikunnasta ja ulkoilusta rentoutusharjoituksiin, iltarauhoittumisiin(Tietokoneet, puhelimet, telkkarit jne. pois) ja makuuhuoneen tuulettamisiin ja pimentämisiin jne., jne., mutta eivätpä nuo mitään kummoisia poppaskonsteja siinä vaiheessa ole, jos unettomuus on todella vaikeaa laatua ja vieläpä johtuu vieroitusoireista. Ei noista tosin haittaakaan pitäisi olla…

Vanha rouva kirjoitti sitten tutun ja turvallisen satsin, eli Tramalia, Lyricaa ja Rivoja varsin avokätisesti. Homma muutenkin meni aivan putkeen, aika heti samalle päivälle ja näin. Vähän pelottaa kyllä, rouva pääsisi tänä vuonna eläkkeelle mutta ei ilmeisesti aio kuitenkaan jäädä. Mikään ole ikuista kuitenkaan, ja luulen että olisi haasteellista löytää yhtä avokätinen lekuri. Jos Tässä siis johonkin lääkeriippuvuuten ryhdytään.

Nyt varmaan loppuu unettomuus :sunglasses:

Hyvin huomaa kuinka tuo bentso-homma on lähtenyt käsistä. Pari vuotta sitten söin johonkin hirveisiin laskuihin ehkä kymppipamin, ei muuta käyttöä. Heti.apteekista tullessani heitin autossa kolme kakkosen rivaa huiviin

Siis häh, miten joku voi saada TRAMALIN voimin unta? :open_mouth: Sehän pistää tanssijalan vipattamaan ja pöntön pärisemään kuin amfe, vaikka oppari onkin. Vai kuuluuko Vävy vähemmistöön, jota se nuokuttaa?

Ei Tramali toki uneen ole määrätty, vaan “vanhaan urheiluvammaan”. Voittaa paskan pirin helposti.

Vanhemmat rouvat ovat ihan parhaita lääkäreitä :slight_smile: . Oma kokemukseni on tämä ja tarkoitan nyt muutakin hoitoa ja kohtelua, kuin vain avokätistä PKV-respojen kirjoittelua.

Asiaan: Jos mielii saada näiden nk. vaikeammin saatavien lääkkeiden saannin rullaamaan “hamaan loppuun saakka”, kannattaa hankkia vähintään kahdelta, mieluummin useammalta lekurilta virallinen lausunto, jossa seisoo, että ko. potilaan lääkitys on elinikäinen ja sitä EI SAA lopettaa/muutella. En tosin tiedä, tarvitseeko moisen lausunnon saamikseksi kärsiä jostakin ihan oikeasta MT-häikästä, jollaista sulla käsittääkseni ei ole, ainakaan diagnosoituna. Jotkin vähäisemmät ahdistelut, unettomuudet, stressit ja muut perusvitutukset eivät välttämättä riitä, vaan pitää olla oikeasti hullu :confused: .

Mulla ei tuon lääkityshomman vuoksi pitäisi olla huolen häivää tässä elämässä, vaikka kävisi niin hullustikin, että oikein vanhaksi eläisin :mrgreen: , mutta muuten kyllä ketuttaa sitten jos/kun shrinkkini jää eläkkeelle, kun eipä hän enää mikään nuori tyttö ole. Ei ihan vielä eläkeiässäkään, hyvässä kunnossa vaikuttaa olevan ja on itse sanonut, että aikoo kyllä työskennellä yli virallisen eläkeiän niin pitkään, kuin suinkin pystyy. Saattaapi tuo silti jäädä vaikka auton alle jo heti huomenna, kun mitä vain voi käydä kenelle vain. Sitten mulla onkin tenkkapoo, mistä yhtä hyvän kallonkutistajan löydän, kun sellaistakin tarvitsen, en pelkkiä lääkkeitä :neutral_face: .

No niin, meni taas jaaritteluksi, mutta pointti oli, että yhden avokäden varaan ei lääkitysasioitaan kannata laskea, vaan varmistella saatavuus jo hyvissä ajoin etukäteen.

^ Tuo on muuten erittäin totta. Siis esim. vahvojen bentsojen kannalta. Siitä lähtien kun minä olen ollut virallisesti hullu, siis oikeasti hullu, eikä vaan ahdistuneisuushäiriöinen ja uneton, vaan psykoottinen ja Kelakortissa 112, on Temestat rullanneet kaiken muun bentson ohella. Nyt siis löytyy Temestaa, Diapamia, Tenoxia, Stilnoctia ja Insominia ja ihan julkiselta, eikä niistä ole pidetty älämölöä. Ennen kuin oli saanut psykoosileiman, niin kylläpä vaan valitettiin, jos oli useampi päiväbentso. Yöbentsoja mulla on mennyt “koska vuorottelen niillä.” (Kuten oikeastikin teen.) Nyt olen perustellut Temestan tarpeen “jos psykoottiset ajatuskulut pitää saada alkuunsa katki ja jos ne ovat todella ahdistavia.” Aluksi tietenkin perustelin myös niin, että ne toimivat hyvin osastolla, että saisinko kotiin. :laughing:

Minäkin kannatan vanhempia rouvia mutta myös nuoria ja rohkeita miehiä. Kyllähän se tosiaan niin on, että jos pillerien kanssa alkaa enemmän pelaamaan niin hyvä varmistaa selustansa ettei sitten huomaa joku päivä olevansa pahemmassa kuin pulassa.

Nuoret miehet on kakspiippuinen juttu. Toisilta saa mitä vaan nappia, mut monet myös toisaalta on virkaintoisia idiootteja, jotka kannattavat Ketipinoria joka vaivaan ja kaikille.

Ainakin matalilla toleilla hitaat tramalit on oikein kivoja. Toki ne pitää heittää naamariin jo alkuillasta, jos nukkumaan tahtoo. Tramalit, lyrmyt ja rivat on vielä just toi pyhä kolminaisuus, mut enpä tiedä toimiiko hyvin kovin tolellisella.

Tramalit kyllä lasken itsekin pois laskuista, mutta lylyt+rivat on liki täydellinen kombo uneen

Ai niin, tähän piti vielä kommentoida, kun nyt tarkemmin ketjua luin. Mirtatsapiinissa vähemmän on kyllä enemmän, mitä tulee unetusvaikutukseen. Jos otin 45 mg, niin se ennemmin toimi piristeenä(Jos mirtatsapiinista nyt koskaan voi niin sanoa, mutta siis valvotti/haittasi unta), mutta auta armias, jos otin 7,5 mg, niin nukuin kyllä hyvin sikeästi 10 h putkeen ja sai kuulua huomattavasti tavallista kovempi pamaus, että olisin siihen herännyt, vaikkei tuo nyt ihan täyteen koomaan mua vetänytkään vs. esim. Leponex. En ole sitten yksinäni mikään luonnonoikku tuon efektin kanssa, vaan toimii ihan yleisesti nukkumiseen sitä paremmin, mitä pienempi annos on. Toki poikkeuksia aina löytyy ja tässäkin asiassa.

Tuossa mässyvaikutuksessa annostuksella ei taas ole juuri merkitystä, eli ihan samat mässyt tekee 45 mg:llä ja 7,5 mg:llä. TIETENKÄÄN siinä ei mitenkään hirmuisesti lihomaan pääse, jos mirtaa vain joskus ja satunnaisesti unilääkkeenä käyttää ja muuten syö terveellisesti/sopivasti(Tai ei syö juuri lainkaan :mrgreen: ), mutta mikäli on tarkoitus päivittäin joitakin urheilusuorituksia/treenejä vetää, niin kyllä se tuskainen mässyähky moiset pilaa varsin tehokkaasti :mrgreen: .

Edit: Eivätkä tietenkään KAIKKI ja AINA ja VARMASTI saa mirtastakaan tuota mässysivaria, mutta jos mirtatsapiinin yleisin sivari on hillitön ruokahalun kasvu ja painonnousu ja siitä kärsii 80 % mirtan käyttäjistä, niin kyllä moiseen kannattaa ihan vakavasti varautua, mikäli ko. lääkitystä meinaa käyttää. On se(kin) vain hassu lääke. Kyllä mä äärimmäisessä hädässä voisin vieläkin satunnaisesti mirtaa käyttää unilääkkeenä, JOS unettomuuteni olisi pahaa ja pitkittynyttä, eikä mikään muu tepsisi, enkä varsinaisesti leptitainnutuksen tarpeessa olisi, mutta sitten saisin kyllä kärsiä ne sivaritkin. Onneksi Insomin on toiminut toistaiseksi oikein hyvin. Joskus mirta oli kyllä oikein hyvä vaihtoehto, kun olin oksikodonirefloissa 3 vrk. putkeen ja samoilla silmillä maannut vessan lattialla oksentamassa :angry: . En tietenkään pystynyt tuolloin syömään mitään, mutta oksensin sen ei-minkäänkin ulos :mrgreen: . Sen jälkeen mirtatsapiiniunetus- ja mässytys tuli oivallisesti tilaukseen :stuck_out_tongue: :laughing: .

Mulla ei Rivatril toimi kyllä unettomuuteen juurikaan. Periaatteessa saisin valot sammuksiin sillä, jos tavallista suuremman annoksen ottaisin, mutta se edellyttäisi sitä, että pitäisi mennä maate ja helposti jään Riva-övereissä jalkeille häsläämään kaikkea tyhmää :unamused: . Tosin Riva-reflat nyt eivät ainakaan unettomuuteen auta :mrgreen: , joten toki tällaisen riippuvaisen klonatsepaamitasonsa yllä tarvitsee pitää, että unta saisi ja yleensä elämään pystyisi, mutta meinaan siis, että mikäli lääkitys on kohdillaan ihan jees, mutta muuten puskee jotakin stressiä/huolta/ylikierrosta, jotka valvottavat, niin kyllä mun ihan virallisiin unilääkkeisiin on parempi turvata.

Näitten Ketipinorin sun muiden leptien tyrkyttäjien kanssa on kiva joskus väitellä ihan väittelyn ilosta kun ei ne piruparat pysty edes perustelemaan linjaansa jos aletaan kunnolla keskusteleen :smiley:

^ Mulle kerran tällainen nuori sankari perusteli, että on TYYLITÖNTÄ olla kaksi päiväbentsoa. :laughing: Ketipinor onkin sitten ihan helevetin tyylikäs.

Lähtökohtaisestihan rauhoittavien käyttö on todella classy-menoa