Täällä kärsitään unettomuudesta

Joo, täällä saa ja pitää purnata aiheesta. Likka herää tossa klo 6-7 todennäköisesti, ja täällä sitä vaan pleikkarit laulaa ja netti rullaa. Näköjään hehkuttamani pillerittömyys sitten aiheuttaa tällaista. Lyricoja meni kuukausia sellaiset 300-2500mg/vrk. Itse lopettaminen ei nyt niin kamalaa ollut, mutta unet siinä meni. Ja epäilen sen johtuvan pikemminkin pregasta, kuin benetoista. No, on sitä ennenkin yötöitä tehty ja vedelty ilman välokuolemia, mutta vittu kun esim. klo 6.30 alkaa tabletista pauhaamaan tyyliin Ryhmä Hau tai Pipsa Possu. Ei naurata ei. Voisihan sitä itsensä jollain myrkyllä tainnuttaa, mutta ei uskalla tytön takia ja muutenkin koitan välttää moista näinä päivinä.

Aivan perse touhua, vettäkin sataa kuin esteristä. Mikähän olisi unilääke, joka toimisi, mutta ei omaisi viihdekäyttöpotentiaalia? Ei tällaista kyllä pidemmän päälle jaksa. Palautuminen treeneistäkin aivan onnetonta 3-4h unilla.

Mä luulen, että bentsot on syyllinen. Mä olen koittanut olla ilman 20 mg Diapamannostani. Ei siitä mitään muuta hirveää tapahdu, mutta en. Pysty. Nukkumaan. Sinänsä, vaikka nukahtaisinkin, niin en pysy unessa pitkään. No, en mä kiellä etteikö pregallakin vois sulla olla osuutta asiaan, mutta halusin vain kertoa, että näin mulla.

Onhan noita sitten Wanhan Polven Myrkkyjä, eli trisyklisiä masennuslääkkeitä uneen. Äkkiseltään tulee mieleen Triptyl ja Doxal. Mua kumpikaan ei ikinä ole nukuttanut, mutta valtaosaa kyllä nukuttaa. Tai siis, kavereistani yks käyttää tota Triptyliä ja toinen Doxalia.

Mitähän näitä vielä on… Mirtazapin, mutta sen kanssa saa olla äärimmäisen varovainen, jos pienestä ihmisestä mielii jo aamusta olla vastuussa, eli saa ottaa vaan 1/4 sitä myrkkypilleriä, tai aluksi neljäsosan neljäsosan, jos haluaa olla oikein varovainen. Masennuslääke sekin, mutta väsyttää ihan vitusti.

[size=200]EI ![/size]

Tähän on mun pakko kommentoida, omasta kokemuksesta.

Ei ikinä, vahingossakaan mirtatsapiiniä sisältäviä myrkkyjä. Se on puhtaasti nesteenkeräysaine. Mieluummin valvoo. Itse lihoin n. 20 kiloa ja käytin ehkä 1½ vuotta remeronia 30-45 millii vuonna 2005 ja olin n. 10 vuotta vitun plösö. Meni todella kauan, että pääsin hyvään kuntoon ja enpä usko, että näätis urheilevana ja kisakuntoon pyrkivänä nuorenamiehenä (tai vittu kukaan muukaan, ikinä) tarvitsee tuota pullamössöpaskaa.

Bentsojen jälkioireilulta vaikuttaa kyllä. Kestänee viikkoja, taittuu kuukausissa.

Mä käytän kuuden tunnin uniin 2 x kolmen millin melatoniinia ja yksi 25 mg ataraksi.

Yksilöllistä on unen tarpeen määrä ja sidoksissa elämänvaiheisiin + vuodenaika yms. shittii,
mutta voin taata, että ongelmat paitsi syvenevät, myös monipuolistuvat iän myötä.

Liikuntaa n. kolme - neljä timmaa päivässä kymmenen viime vuoden ajan ja lihasreenei kolmesti viikossa.
Eikä mitään lisäaineita, niin tilanne on optimaalinen, mutta häiriötekijäni asuukin mun katolla, joten…
pitkästä lusimiskierteestä irrottautunut ja raitistunut työkamuni kertoi vankiloissa kaikuvan ja sen
mekkalan tekevän siellä hulluksi, joten en ryhdy toimiin tuon unenriistäjä-terroristin suhteen.

Sitkeyttä ja eri keinojen kokeilua ja ehkä ajoittain pitää vaan mennä usvassa päivään vähemmillä tunneilla.

Se 1/4 tai pienempi määrä mirtaa takuulla ei kenestäkään plösöä tee ja sähän sanoit käyttäneesi enemmän. Mä kyllä painoin 39 kg tuolloin, kun minimäärän mirtaa käytin, oli paha masennus päällä. MUTTA silti mielummin trisyklisiä vanhoja masennuslääkkeitä uneen, JOS niillä saa unen. (Vähemmän aivosumua.) Niistä en minä, tai kukaan kaverinikaan ole lihonnut.

^ Toki saa kokeilla kukavaan mitävaan,

mutta en vaan usko tuolla tavaralla olevan hyviä vaikutuksia spesifikoituna tämän nickin rutiineihin

• tässähän on vielä bentsojen oletettu jälkihehku piilevänä ja viivevaikutukseltaan päällä,
    etenkin, jos ei ole kokemusta bentsojen moniulotteisista helvetinoireista.

vaikkei olettamus olekaan tieto, mut puolisen vuotta rivoja mainitulla annoksella teettää josminkälaista häiriötä…

oikein huono kombo ois varmaan viuna, mirtatsapiini isolla annoksella ja bentsoja enempivähempi sekaan.
ja asiat tuntuisivat luistavan.

tartteeko siis välttämättä mitään, kun katsoo tilanteen vuodenvaihteessa,
jolloin unetus voi olla palautunut normaaliksi, mitä se sitten kelläkin kulloin onkin.

Mitään nestettä en kyllä pysty ottamaan, hirvittää ajatuskin. Tosin eiköhän nuo yksilöllisiä juttuja ole. Kuinkas nämä Stellat, Stilnoctit ja vastaavat? Onko niistä mihinkään? Kai niilläkin pöntön sekaisin saa jollain tapaa, mutta ei tässä nyt sentään täysin epätoivoisia olla.

^ Itseasiassa Stilnoctin/Stellan (sama valmiste, eri nimi, valmiste on z-bentso; tsolpideemia) koen viihteellisemmäksi kuin perusbentsot. Nyt alkoikin tehdä mieli. :laughing: Kyllä niillä mä saan unen, tosin W muistaakseni on sanonut, että ei saa, eikä ole koskaan saanutkaan.

Ahaa, tuota en tiennytkään. Kuinka ne eroaa bentsoista?

Edittiä: Juu, eivätkö Jotkut heitä noita jopa hihaan? Enpäs muistanutkaan

^ No, käytännössä koitettiin etsiä haitattomampaa lääkettä kuin bentsot, mutta samoihin reseptoreihin noi osittain sitoutuu. GABA-A-reseptoreihin, mutta kemiallisesti tsolpideemi on imidatsopyridiini. Mä en kemiasta niin perusta, hilbert tai Petri varmaan tietää noista kemiallisista ominaisuuksista enemmän.

Ei tarvitse perustaakaan, ei tuo hyvältä kuulosta.

Ehkä käyn vinkumassa Tenoxit. Niillä olen ainakin aiemmin nukkunut, eikä niissä mielestäni ole minkäänlaista väärinkäyttöpotentiaalia.

Olen aikalailla samaa mieltä (koska pregabaliinin oireet olisi todennäköisesti hieman erilaisia) ja täten kannattanee ottaa korvaavaksi tropiksi jokin muu kuin bentso/sen johdannainen. Sitäpaitsi bentsot ovat huippulääkkeitä mutta vain satunnaisessa käytössä ja se yksilöllinen raja jossa haitat muttuu selkeästi hyötyjä suuremmaksi on aika häilyvä, tarkkana saa olla.

Ja tottakai niillä on arvonsa myös jatkuvassa käytössä yksilöllisesti mutta tälläisestä tarpeesta ei tainnut nyt olla kysymys.

Miten pregan ja bentsojen oireet eroavat mielestänne toisistaan? Tässä on nyt vähän kaikkea sekaisin, tosin yllättävän laimeana.

Kaikki on tietysti yksilöllistä mutta eiköhän ahdistusta olisi unettomuutta enemmän jos olisi kamala koukku muodostunut lyhyessä ajassa lyrtseihin ja se ei edes aiheuta kaikille mitään sen kummallisempia refloja. Bentsot taas, no niiden oireet nyt ovat todella monimuotoisia aina ahdistuksen ja masennuksen kautta, piinaavaan unettomuuteen/särkyihin sekä kummallisiin ajatuksiin asti ja varsinkin jos siellä on ollut klonatsepaamia käytössä niin sen puoliintumisaika on pitkä kuin nälkävuosi joten oireet tulevat hyvin vaivihkaa.

Niissä laitoksissa missä minä olen pyörinyt niin lähes poikkeuksetta addiktit pelkäävät suorastaan bentsoja ja sanovat niiden aiheuttavan ehdottomasti kaikista kovimmat ja ikävimmät vieroitusoireet sekä hyvin syvän psyykkisen koukun.

Ahaa, eli ero noinkin merkittävä. Eiköhän nuo uniongelmat sitten bentsoista johdu. Lylyjä rouhinut vuosia on/off. Nyt viime kuukausina annokset kasvaneet aika rankoiksi ja käyttö päivittäseksi. Lopetin seinään, eikä siitä kyllä seurannut lievää ahdistusta ja vatsavaivoja kummempaa. Tosin bentsot jäivät myös melko samaan aikaan, että paha lopulta sanoa mikä johtuu mistäkin. Mitä Fantti suosittelee unilääkkeeksi? Nämä 3-4h katkonaiset unet eivät pidemmän päälle leiville lyö.

^ Koita sitä Doxalia tai Triptyliä. Ei oo siis mitään nesteitä, myrkyillä tarkoitin vaan vanhoja trisyklisiä masennuslääkkeitä. Voi olla edullisia vaikutuksia noihin viekkareihinkin.

Niin joo ja sit toi Mickin mainitsema Atarax. Se on vanha, väsyttävä antihistamiini. (Mua tosin seKÄÄN ei väsytä, mut olenkin joutunut atopiaan ja muihin allergia/astmaan sitä käyttämään vuosikaudet.)

Pistetään mieleen. Triptyliä vohkin mutsilta joskus teininä pirilaskuihin, ja muistaakseni pelitti ihan ok

^Tätä demonista hyötykasvia en voi suositella koska ylläpito ei tykkää mutta tässä on kyllä muitakin vaihtoehtoja :mrgreen: Kuten esim. humala, rohtokoisio, tulsi, minttu, kärsimyskukka, sitruunamelissa, kava kava, laventeli ja kamomilla sekä

No niin, kiitoksia vastauksista asiantuntijoille. Katsotaan mitä tohtori ensi viikolla toteaa.

Fantti, ja kumppanit, ketiapiinia ei sais syödä koskaan alle 200 mg annoksena muuten kuin lyhytaikaisesti lopetettaessa lääkkeen käyttö. Paskoo aivoja. Muutenkin, leptejä ei ikinä unettomuuteen. :angry: Ellei psykoosi kolkuttele jo oven takana.