tää ei toimi

voisinko saada… voisinko olla… olkaa kilttejä… mää juon ja tahdon lopettaa, mut en voi itse

AA

.

miksi se on niin pirun vaikeaa lähteä sinne aa:han?

Pikaohje: soita heti maanantaiaamuna sinua lähimmälle A-klinikalle, yhteystiedot löydät täältä:
a-klinikka.fi/yhteystiedot/s … kunnittain. Kerro tilanteesi sellaisenaan. Saat neuvoja siitä, mitä voit seuraavaksi tehdä. A-klinikan kautta järjestyy myös tarvittaessa mahdollisuus päästä juomisen katkaisuun.

*Voimia, ja rohkeutta pyytää itsellesi apua. Yksin ei ole pakko yrittää selvitä, kun on yhteiskunta ympärillä.

–kh

Ehdotan, että otat yhteyttä ensin paikkakuntasi A-klinikkaan. Jos juomisen lopettaminen tuntuu mahdottomalta, eli jos juot parhaillaan, mene katkolle ihan rohkeasti vaan! Tutustu tämän sivuston omatoimisen muutoksen ohjelmiin, siellä on tosi hyviä juttuja, mitkä auttavat sinua punnitsemaan juomisen/juomattomuuden hyötyjä/haittoja.
Ensimmäinen päivä raittiina on vaikein ( oma kokemus ), kun kroppa huutaa lääkettä, mutta siitä se sitten lähtee. Jos siis siitä selviät, selviät myös seuraavastakin ja pikku hiljaa, kuin huomaamatta, alkaa olo paranemaan, nukut hyvin, energiatasosi nousee, teet asioita, joista pidät, mutta jotka olit unohtanut juodessasi, löydät uusia tapoja nauttia elämästä. Itse huomasin eilen aamulla, että puoli kahdeksalta oli jo valoisaa! Jos olisin juonut, en olisi reagoinut asiaan mitenkään…tärkeintä on, että todella haluat lopettaa, sillä kukaan ei tee sitä puolestasi! Onnea ja tsemppiä!!!

Ei ollut mitään suunitelmia lähteä.ei misään vaiheessa.
katsoin aamulla töissä ekat 60 sekuntia.Illalla istuin siellä.
youtube.com/watch?v=1wYNFfgr … re=related

peace -J-

Moikka!

Ensinnäkin pitää nöyrtyä ongelman edessä ja myöntää ettei homma ole hallinnassa, siitä lähti oma polkuni kohti parempaa elämää ja a-klinikan apu on ollut todella tärkeätä, AA ssa en ole käynyt ja antabus on käytössä joka turvaa juomattomuuteni koska silloin ei voi juoda, tai voi jos haluaa pelleillä ja sairaalareissu ihan takuulla edessä, hengitys salpautuu ja kroppa menee tulipunaiseksi ja on kuin tulessa ja tuntuu ett silmät pullistuu ulos päästä ja sydän hakkaa varmasti 200x minuutissa :open_mouth: Ei kannata kokeilla.
Olen 40w nainen ja alkoholisti, elän kylläkin nyt raittiina omasta tahdostani.
512 päivää olen nyt ollut raittiina, tässä ajassa 3 yhden illan retkahdusta. Olen vähentänyt ne tuosta ajasta.
Ehkä jonkun mielestä väärin laskea tuolla tavalla mutta näin teen koska eihän raittiina olo aika ole kadonnut minnekään vaan suurimman osan ajasta olen ollut juomatta ja nyt yhtäjaksoista raittiutta 4kk takana nyt,
en halua juoda koska en osaa ottaa kohtuudella vaikka niin uskottelin monta kertaa.
Ja aina karkaa mopo käsistä, masennun ja tulee ihan hirveä olo! Niin henkisesti kuin fyysisestikin :cry:

Haluan nauttia elämästä raakana :sunglasses:

orange-papers.org/orange-effectiveness.html

Tuota noin, kannattaa varmaan lukea tuo ennen kuin lähtee hakemaan AA:sta apua, jos ei muuta niin ainakin tuo George E.Vaillantin (AA:n jäsen) tekemä tutkimus. Se, miksi itse pidän tutkimusta erittäin merkittävänä on se että sen on tehnyt ihminen jolla on ollut tarkoituksena saada aikaan tulos, joka todistaa 12-askeleen ohjelman tehon.

Jotta asia ei olisi näin yksipuolinen, lienee järkevää perehtyä myös AA:n toipumiskertomuksiin ja niiden ihmisten näkemyksiin jotka todella kokevat pääseensä irti alkoholista AA:n avulla. Niin tai näin, eri näkemyksien ja todisteiden huolellinen puntarointi on erittäin suotavaa luulen ma.

Powerful stuff.
Ja niin se toimii :slight_smile:

On varmasti niitäkin, jotka ovat hädän hetkellä niin analyyttisiä, että punnitsevat vaihtoehtojaan lukemalla tutkimuksia.

Minulle kelpasi ihan mikä vaan, josta mahdollisesti voisi saada apua. Sekakäyttäjä päihteissä, sekakäyttäjä avun hakemisessa :slight_smile:

cricket, tuo mitä sanot on myöskin aivan totta. Itse liputan vahvasti kriittisyyden ja eri näkökulmien vertailun ja päätösten teon oman ajattelun perusteella puolesta. Saatat olla oikeassa siinä, että akuuttiin tilanteeseen tämä ei oikein sovi vaan eri näkemysten vertailun voi siirtää myöhemmäksi kun on taas voimia ajatella :smiley: .

Minä luin ja vertailin kaikki mahdolliset tutkimukset ja hain apua kaikista mahdollisista ja mahdottomista paikoista. Harmi, sillä nyt minulla ei enää ole aavistustakaan auttoiko katko, kuntotus, AA, plinkki, henkilökohtainen kuntouttaja vai antabus. Niinpä on pakko jatkaa tuota tutkimusten selailua. :laughing: