Suvijuomat ja muuta kivaa.....

Perjantai ilta oli kamala ilman pullaa. Nyt on oloni huomattavasti parempi kun kiiruhdin kauppaan juuri ennen yhdeksää, kerkesinpäs ja ostin korvapuustipitkoa sekä jäätelöä. Pullaton viikonloppu olisi ollut rauhattomuutta ja unettomuutta aiheuttava.

Tulipa nyt mieleen että josko retkahdin ku söin rommirusina jäätelöä? Ei siinä kyllä mun mielestä alkoa…

Kyl mää pysyttelin laktoosittomassa trioossa, on se niin varmempaa.

Täytyy vissiin lopettaa en oo tajunnu että olis paha. Höh mitä nyt teen laskurin kans? Alkoa en oo käyttäny pari kertaa tuota jätskiä

Laskuria ei tarvitse nollata rommirusinajätskin jälkeen, mikäli pystyt laskemaan 10 000 sta nollaan virheettä.

mää oon ollut monta vuotta ilman pullaa. perjantaipullaa varsinkin.
siitä tulee vaan sellanen pullainen olo, tuoksu ei aiheuta pullanhimoa.
pullapuodin kohdalla ei iske pullamainen himotus tai pullahda jalka
oven väliin. pulla-auto on mulle samanlainen kottero ku vaikka alkon
vastaava kuljetuskaara. pullasuti on mulle melko tuntematon väline.
kai sitä voi käyttää partaa ajaessa vanhan mallin tyylisesti, jos perse-
vai oliko se partasuti on kadonnut tai pudonnut lattiaviemäriin…

pullaatipullaa, ruutidullaa ja tuutilullaa - emmää sitä pullatouhuu
taida tarvita. mut voin mää ymmärtää toisten pullantarvetta ja
oon nähnyt monen sivistyneesti näykkivän fazer-kahvilassa niitä
laatupullia vai mitä kuupullia ne on ja sitten jonkun vetäneen
niitä oikein säkittäin ja näyttävät itse melko pullamaisilta,
melkein korvat pullahtaa päästä ja pullan paloi roikkuu suusta,
osalla on silmät rusinoina ja voisula valuu kyljestä…
taskus jököttää löysä pulla ja koko touhu näyttää
mun terävään öögaan vähän kuin pakkopullalta…

Mä olen sit kateellinen jälleen, 7kypä, sulle. Miten sä voit vastustaa pullan houkutuksia?
Mä olen vahvasti riippuvainen pullatuotteista. Mä ostin eilen sellasen korvapuusti paistelman, pullava nimeltään. Mä söin siitä heti yli puolet, pojalle jäi loput. Kyllä se taas virnuili, että ymmärsit sentään hänelle vähän tota kannikkaa jättää. Sitten se ihmetteli kun mä olin jo syönyt oman puolikkaani jäätelöstä. Että helvetti missä ajassa mä olen sen kerennyt ahmimaan. Täytyy sanoa, että olo oli suuremmoinen puoli kahteen asti, jolloin alkoi väsyttämään aivan oikeasti. Pullan ja jäätelön ansiota se oli. Totta vieköön linjat on kärsineet. En mä muuten asiasta välitä, vaan se vaikuttaa yleiseen fiilikseen ja jaksamiseen, sitä paitti polvet kärsii. - Mä en usko, että minkäälainen 12 tai kolmen tai sadan stepsin ohjelmakaan voi mua auttaa täs hommas. Erikoispsykiatrian tohtori varmaan voi hypnotiseerata mut pullanhimosta pois. Siihen ei auta oma aivopesukaan. Vaikka mä peilin edessä hoen aamuisin, et tänään et koske pullaan, siittä lihoo, pulla on paskaa, niin ei auta sekään. Viikot mä olen selvinnyt ilman herkkuja, mut viikonloppuna on pullaa saatava. Mut mä olen sortunut nyt lopullisesti, mulla on leipomustarpeet ostettuna!

Minä tykkään viinereistä, mutta ostan niitä aika harvoin. Kotiin en yleensä koskaan, paitsi joskus krapulassa olen ostanut, krapulapizzan jälkiruuaksi. Ei tapahdu onneksi usein.

Mutta yhteen aikaan olin hieman hullaantunut Cafe Picnicin pekaanipähkinäviineriin ja kaakaoon. Piti ihan melkein tiedoisesti vierottua tavasta käydä Kampin Picnicissä aamuisin työmatkalla nauttimassa tuo yhdistelmä.

Sokeririippuvuus on sitten jännä. Aina kun saamme makeaa suuhumme, mielessämme häivähtää ilo. Se on ikiaikainen vietti, joka kertoi jo kivikauden esivanhemmillemme, että löydetty marja on tai hedelmä ei todennäköisesti ole myrkyllinen.

Soikannel heippa, ketju on suljettu. Mun tulee sun vittuilua ikävä!
Me ollaan Kanteleen kanssa vähän lähennytty kun Kannel sanoi mulle, että päivitä akka tietos. Mut mulla on ollut niin vaikeeta kun oma vanhempi poika puljaa kaiken maailman päihteiden kanssa. Kertoi mulle, että hän jo ala-asteella päätti, että on noi vanhemmat yläastelaiset tosi cooleja kun pössöttävät yrttiä, että hänkin aloittaa yläasteella heti. No sellaseen sotkeutuminen ei aina johda onneen ja menestykseen. Onhan tääkin tietty puolustus, vaan aina on mahdollisuus päivittää tietojaan, edes jotenkin, sekä muuttaa asenteitaan.

Mulla on leivontaämneet kaapissa. Taidan leipoa erän pulleita meheviä korvapuusteja!

Pysytään vain ranskalaisissa viivoissa kun kirjootellaan krapulan puuttumisesta sekä painonhallinnasta ja muista raittiuden myönteisistä sekä syvällisistä huomioista.

No on sitä maailmassa muitakin veikeitä asioita kuin vittuilu kuten esim. maittavat juustokakut mangotäytteellä. Ymmärrän kyllä itseasiassa sinunkin näkökantasi varsikin jos läheisilläsi on erilaisia päihdeongelmia ja taas sellaiset hahmot jotka yrtin pössyttelyä pitävät erityisen “coolina” eivät tajua koko kasvista hölkäsenpöläystä.
Minä olen keskustellut jopa sellaisten vanhempien kanssa joiden lapset kärsivät aikaisemmin vakavista mielenterveysongelmista ja se pirun kasvi ei sopinut heille vaan lopputulos oli kaulakiikku. Se, että se auttaa minua ei tarkoita, että niin olisi ihan kaikilla masentuneilla/mielialaongelmaisilla. Erikoislääkärini mukaan huomattavasti suurempi osa “kuuppavikaisista” saa siitä selkeitä haittoja kun taas sitten tietysti jotkut nousevat aikamoisiin sfääreihin ja ilmeisesti vain 10% lääkeresistenteistä masentuneista saa siitä pätevää apua.

Mielestäni ne nuoret ja aikuisetkin tarvitsisivat aitoa ja faktoihin perustuvaa informaatiota siitä tuotteesta mutta milläs se temppu tehdään kun päihdepoliittinen tilanne on mikä on? Eihän niistä lääkäreistäkään 40-50% tiedä asiasta tarpeeksi, 30% valehtelee sen minkä ehtii ja niitä hereillä olevia sekä timanttisen asenteen omaavia sykeröitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa kohtuu ison rahatukun kera :mrgreen:

Ps. Ja päivitithän sinäkin Kanteleen “dysregulatio”-puutteen joka oli uusinta uutta.

Perjantai ilman piparia… kauhistuttava ajatus! :laughing:

On se kumma, että ennen mietin vain perjantaipulloa, ja sen puuttuminen oli kauhistuttava ajatus…

Mä olen unohtanut kokonaan käsekuchenit kokonaan, tän puustisatsin jälkeen siirryn juustopuolelle.

Onkohan nyt parempi otsikko, kuin perjantai ilman pullaa?

Tähän kevättalven pohjattomaan tylsyyteen vajonneena, reipastuin sen verran, että sain koneellisen pyykkiä pyörimmään sekä pannukaakun uuniin. Herkullinen vanilijan tuoksu sieltä leijailee.

Hieno kuva.

Tulollaan on perjantaiehtoo ilman persikkaa! - Kun kärsii tästä IBS:stä, eli ärtyvästä suolesta ei voi syödä kivellisiä hedelmiä, ei omenoita, päärynöitä jne. loputtoman pitkä lista. Tämän kuun Tieteen kuvalehdessä näyttää olevan yleisön pyynnöstä suuri kakka-artikkeli. En ole sitä vielä lukenut, mitähän se mahtaa pitää sisällään? Lehden kannessa näyttääpi olevan lööppi Elämän eliksiiristä eli siirtoverestä. Nuorten hiirten veri virkistää vanhoja ja raihnaisia lajitovereita kasvutekijöillään. - Eihän täs sit muuta kuin verenvaihtoon. Botoxin nurkkaan ja menoks!

Lehmän paskasta on löydetty bakteeri nimeltä Mycobacterium vaccae, josta kaavaillaan lääkettä masennukseen. Kun hiirille annettiin bakteeriliuosta, niiden aivoista aktivoitui alue joka säätelee serotoniiniväliaineen tuotantoa! Lehmän paskasta on todella moneen käyttöön. Siitä rakennetaan taloja, kuivatetaan polttoaineeksi, siitä saa kaasua, eläimet käyttää sitä hyödykseen jne. Harmi ettei dinosauruksia ole enää, tyranniliskon kivettynyt pökäle on 64 cm pitkä sekä 17 cm leveä. Isopanda paskoo päivässä 25 kg, on siinä eläintarhanhoitajalla siivoommista.

Surströmming on Ruotsista peräisin oleva ja siellä perinneruoan maineeseen noussut ruokalaji, joka sisältää käynyttä silakkaa suola-vesiliuoksessa. Ruotsissa tuotetta löytää jokaisesta hyvinvarustetusta marketista; muualla maailmassa sen ostomahdollisuudet ovat harvemmassa.

Läntisen naapurimaamme herkkukeittiöstä suoraan. Pääsiäismenu pohjoismaiseen tapaan hapansilakkaa sekä mämmiä. Mä taidan kesävieraita pyytää tuomaan ehtaa hapansilakkaa yhden purkin, voidaan vaik jussina herkutella.

Mitähän sitä tänään hommailisi? - Näin eläkeläisenä vois käyttää aikansa heränneenä aktiivisena kansalaisena. Vois alkaa vanhoilla päivillään lepakoksi sekä alkaa pukeutumaan uffin lootasta löydetyihin vaatteisiin ja alkaa vastustamaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta tuotantoa. Ensimmäisenä pitää lopettaa sähköntuontanto! Maata ei saa kaivaa eikä puita kaataa. Autoilu pitää kieltää ja kulkea töihin polkupyörällä. Lihansyönti lopetetaan tyystin ja siirrytään syömään ruohoa ja muurahaisia.