Suuresti juova rekkakuski

Suomessa on vähän vinoutunut tilanne nyt, kun lääkäri on poliisille ilmoitusvelvollinen epäillessään ajokortillisella henkilöllä päihdeongelmaa. Tietoisesti päissään ajelevia (suurin osa rattijuopumuksista on krapulapäivänä kiikun kaakun rajan yli puhallettu “vahinko”) harvemmin kiinnostaa onko taskussa ajokorttia vai ei, ja sakotkin voi sytyttää saman tien palamaan.

Itse olen alkoholin suurkuluttaja, ja ajoittain juominen tuntuu hallitsemattomalta. Poissaoloja on tullut työhommistakin muutamia, kun on edellispäivänä jäänyt maisti päälle, ja krapulassa en sitten työskentele enkä aja. Kaikki viikonloput ja muut lomat menee iloisesti viinaa kitaten, vaikka joka perjantai aamulla hommiin herättyään sitä ajattelee, että tänään en sitten vissisti ota! En kumminkaan voi hakea ongelmaani apua, koska olen ammattiautoilija, ja minulta riistettäisiin ajokortti, työpaikka, toimeentulo ja tulevaisuus siinä samalla - ikään kuin vastauksena avunhuutoon.

Itse en periaatteenkaan vuoksi päissäni tai rapuloissani ajele, mutta onhan se surullista jos joutuu työt - ja samalla kaiken muunkin - jättämään aikanaan viinan vuoksi, koska ei voinut ajoissa etsiä tukea ja apua ongelmaansa.

Moi
Yksityinen lääkäri ei ole tilivelvollinen eikä voi paljastaa potilaan henkilötietoja/sairauksia yleiseen tietoon ja on vaitiolovelvollinen siihen saakka kunnes potilas sitä itse haluaa.
T.Tuppi

Hyvä että sulta löyty tollasta tietoa, Tuppi! Kun mulle hieman tuli tuosta aloittajan postauksesta sellanen olo, et “on yhteiskunnan vika että en voi hakea apua, siispä olen tuomittu vain juomaan”. Korjaa toki jos olen ihan väärin tulkinnut. On hienoa että oot periaatteen ihminen, ja että periaatteesi on se että ratin taakse mennään vain selvänä. Pidä siitä kiinni! Ja muut ottakaa mallia.

Moi
Niin, noista yksityislääkäreistä/-vastaanotoista. Olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa että minulla ei ole ollut koskaan ja ole ns. norm. sairauksia. Kävin yksityislääkärillä kun paukutin itseni burnoution partaalle jo 30 vuotiaana (ei alkoholia)liian työtaakan takia (v.1996). Oireet oli psyykkisiä ja fyysisiä “huimauksia,unettomutta,ihmeellisä öisiä kramppeja,edistäytymistä,paniikkihäiriöitä jne…”, siksi menin 2 kk taistelun jälkeen neurologille. Joka heti tiesi mistä kiikastaa. Homma hoidettiin vuodessa lääkityksellä että sain taas elämästä kiinni, sitten puolivuodessa ajettiin lääkkeet rauhallissesti alas ja sekin hoitui. Viimevuoden syksyllä (v.2010)menin terveyskeskukseen kun oikeassa nivusessa oli järkyttävä kipu, niin ei heillä ollut minusta mitään muuta tietoa kuin että olin hakenut joskus antibioottia pitkittyneeseen flunssaan. :slight_smile: . Muutaman kerran olen pyytänyt yksityistä lääkäriä lähettämään lausunnon jonnekkin, niin se menee häneltä kirjattuna kirjeenä ainoastaan sille taholle jonne lupa on annettu. Olen käynyt ja käyn joka vuosi kyseisellä neurologilla koska hän tuntee minut, minun ei tarvi selitellä kaikkia taustoja uudelleen ja uudelleen. Samalla tulee myös hoidettua joka vuotinen lääkärintarkastus.
Maltillista joulun aikaa kaikille. :slight_smile:
Tv.Tuppi

Se mikä on mielenkiitoista nykyaikana, on tämä:

On silmukoiden virkkaaminen / kutominen ollut vallalla. Eli, kun ihmiset havaitsevat jonkin “ongelman”, he alkavat virkkaamaan tai kutomaan silmukoita sen ympärille, aka tiedostava manipulaatio. Sitten nämä valopäät kokevat olevansa jotenkin nopeita ja yhteiskunnan kehittäjiä, VÄÄRIN.

Sellainen asioiden sisäistäminen ja puhdas analyyttisyys ja sen rehti ja urheilijamainen esilletuominen ovat jääneet totaalisesti paitsioon. Vanhoina hyvinä aikoina näin toimittiin.

Ja kun nämä “yhteiskunnan kehittäjät” ovat virkanneet ja kutoneet silmoikoitaan porukalla, syntyy tuloksena sellainen villapaita jota lasten, nuorten ja muiden aikuisten mukamas tulisi käyttää, VÄÄRIN. Syntyy tuloksena tilanne, jossa lapset, nuoret ja muut aikuiset omaksuvat sellaisen kulttuurin, joka on juuri päonvastainen kun kirjoitin 3. toisessa kappaleessa, ja joka olisi oikea tapa, niinkuin vanhoina hyvinä aikoina

Ja arvatkaa kuinka monta patalappua olen valmistanut

A) Virkkaamalla
B) Kutomalla

?

Oikein, pyöreä 0

^ :question: Mulle jäi vähän epäselväks että mitä sä noilla vertauskuvillasi oikeastaan haluat sanoa? Ja et miten toi sun koko höpinä ylipäätään liittyy itse ketjun aiheeseen? :confused:

Täällä on nykyään oikein kisat, että kuka nyt kaikkein mystisimmin pystyy kirjoittamaan…Toki niin kauan, kun olen palstaa lukenut, on hyvin omalaatuista tekstiä tullut vastaan monilta nimimerkeiltä. Tiedä sitten, mitä tarkoitusta se palvelee - aika usein näet tuntuu, että selväsanaisemminkin moni osaisi kirjoittaa, jos haluaisi.

:laughing:
Moikka
Luin itsekkin moneen kertaan. Ehkä tarkoitti sitä että keskitytään yhteen henkilöön suku/kaverit/tutut jne…
Ensin keskittyy sukulaiset ja ne kertoo asiasta 20 parhaalle kaverille ja ympyrä on lopuksi niin iso, että olet kaikkien huomion keskipisteenä. “se eka solmu” ja solmuja tulee lisää ympärille, josta on vaikea paeta :smiley: .
Tv. Tuppi
Tää nyt on vaan se miten sen itse ymmärsin moneenkertaan luettuna.

^ Joo. Tosta saa varmasti yhtä monta tulkintaa ku on tulkitsijoitakin…?

Moi, Niinpä
En tiedä miten tämän “patalapun” kommentti liittyy ketjun aloittajaan. Ehkä niin, että yksi tekee virheen ja se yleistetään suomen laissa koskemaan kaikkia :open_mouth:
Tv. Tuppi

Patalappujen valmistaminen kutomalla oliskin muuten melko mielenkiintoista hommaa… :laughing:
(Kangaspuilla kudotaan, puikoilla neulotaan)