Superfoodeja toipuvalle addiktille?

kappas kun törmäsin mielenkiintoisiin juttuihin täällä internetin ihmeellisessä maailmassa! :smiley:
Oli yks päivä keskustelua kavereiden kanssa masennuksesta, stressistä, riippuvuuksista yms. ja yks ystäväiseni rupes kehumaan maca-jauhetta. Sillä pitäis kuulemma olla piristävä vaikutus. Pitihän siitä etsiä juttua netistä, tietenkin. Sen pitäis helpottaa stressiä, masennusta ja riippuvuuksia ja muutenkin piristää. Uskoo, ken tahtoo… :wink:
No minäpä tyttö nyt sitten kokeilen tuota ihmetavaraa! :smiley: lupaan raportoida, että hyödyttikö se ostos…
Olisin laittanut linkkiä kans tähän mut tää kännyn kanssa surffailu on vielä vähän hakusessa mulla… :slight_smile:
(kiireisimmät voi googlettaa maca-jauheen… :wink: )

No, aika hurja kasvi tuntuu olevan:

"Espanjalaiset innostuivat aikoinaan macasta aivan yhtä paljon kuin perunasta. He löysivät vuoristosta tervettä ja kookasta inkaväestöä, jonka ravinto pohjautui macaan. Inkat lähettivät soturinsa taistoon syöttämällä heille macaa energisyyden ja elinvoiman lisäämiseksi. Voiton jälkeen macan nauttiminen kiellettiin, jotta valloitetun kaupungin naiset välttyivät ahdistelulta. Sittemmin maca jäi maailmalla unohduksiin ja oli yhdessä vaiheessa kuolemassa jo sukupuuttoon.
En tiedä, ovatko nuo ominaisuudet niin kauhean hyödyllisiä peliriippuvutta ajatellen… Näyttää olevan melkoinen allrounder googlen mainosten mukaan tuo kasvi, jolla kaikki paranee, ja mies- naiskuntokin kuulemma nousee taivaisiin. :laughing:

…joskos se sitten auttais unohtamaan noi uhmapelit, kun pöllyttää lakanoita?! :laughing:

no joo, itse kokeilen tuota “ihme-ainetta” siksikin, että sillä on todettu olevan piristävä vaikutus. Tai siis nyt on melkoinen stressi työkuvioista ja muutamasta muustakin asiasta, niin ajattelin nyt kokeilla tuota :slight_smile:

eikä se oikeasti haittais ihan hirveesti, vaikka tuo auttais pitämään ne pelihimot kurissa (no joo, edelleen, uskoo ken tahtoo… :sunglasses: )

no hei kamaaan, et sä tartte tota kamaa pelaamattomuuteen, on vain yksi keino, tiedät sen itsekin hyvin:
:laughing: :wink: :unamused: :smiley: :slight_smile:

voi vitsi kun te naiset ette pilais itseänne pelaamisella, me miehethän jo odotusarvoilla olemme hölmöjä, mut siis ÄIDIT ei saa mokata, vaikka saiskin…plörinäää… voi voi, itkettää

hei miten olet käyttäny tuota jauhetta, millasia cocktaileja olet loihtinut? : )

joo, tämä äiti yrittää ainakin kaikkensa, että pysyy poissa peleistä! :slight_smile:

En tiedä oikein uskonko tuohon maca-jauheen tehoon riippuvuuksien hoidossa, mutta oma oloni on kyllä energinen ja positiivinen :slight_smile: toisaalta, ehkäpä se teho perustuukin juuri siihen? Kun on hyvä olla niin ei tarvitse hakea mielihyvää peleistä…!
Tai sitten mä vaan psyykkaan itseni positiivisemmaksi, koska syön terveellistä superfoodia :smiley: :smiley:

Ostin sen 100g pussin jauhetta luontaistuotekaupasta, annosteluohjeetkin sain, ja nyt oon laittanut sen yhden teelusikallisen joka aamu joko puuroon, jugurttiin, myslin sekaan tai kahviin :slight_smile:

Ns. superfoodin ja laittoman lääkeaineen (lääkeainerikos on huumausainerikosta lievempi) tilaaminen netistä on vähän kuin veteen piirretty viiva. Bodaajat ovat aina käyttäneet aineksia jotka lopulta kielletään ja laitetaan lääkeaineluetteloon. Jos tuolla kuvittelee voittavansa addiktion niin saa olla harvinaisen tyhmä.
Laillisiakin ns. älypillereitä on apteekissa. Ottaa itseään niskasta ja menee vapaasti tiedustelemaan apteekkihenkilökunnalta.
Vierotusaineena naltreksonia (Revia) saa poikkeustilanteissa lääkäriltä. Se on auttanut monen eri addiktioihin alkoholista huumeisiin. Ehkä se olisi järkevämpi kokeilla peliaddiktioon kuin macat tai cocat.

ehkäpä mä sitten oon harvinaisen typerä :wink:

Ajattelin kyllä selättää pelihimoni ihan vaan päättämällä joka aamu, että tänään en pelaa… :slight_smile:

Enkä mä nyt kuitenkaan usko siihen, että toi jauhe aiheuttais välittömän pelihimojen katoamisen, kerroin vaan löytäneeni netistä kaikenlaista tarinaa tuosta.

Itse asiassa en ole ikinä kuullutkaan mistään superfoodista ennen kuin Radio SuomiPopilla alkoi pyörimään jokin ihme mainos ja nyt Mrs.Qwerty avasi aiheesta threadin. :slight_smile: Superfoodihan tarkoittaa kai äärimmäisen ravinnerikasta ruokaa, joka sisältää kaikkia mahdollisia hivenaineita ja vitamiineja.
Onhan tuosta maca-jauheesta ihan positiivisia arvioita mm. Metsätalouden tutkimuslaitoksen sivulla (googletin), jossa tämän juureskasvin kerrotaan olevan harvinaisen ravinnerikasta, eikä aiheuta mitään sivuoireita. Kyllähän kotimaisista marjoistakin voi saada “superfoodia”, mutta onhan tuo kätevää, että on olemassa tuollainen juureskasvi, josta saa helposti laiskempikin kokki “superfoodia” suoraan pussista jauhemaisessa muodossa. :slight_smile:
Itse syön vähän mitä sattuu ja takana on todella raskas vuosi, painoa lähtenyt vajaat 10 kiloa yms. (samoissa painoissa kuin intissä), niin kyllähän tuo voi olla ihan kokeilemisen arvoinen tuote ihan oman terveydenkin kannalta.
Parempi se on viimeiseen asti välttää kaikkia masennuslääkkeitä, joilla on huomattavia sivuvaikutuksia ja kokeilla luonnonmukaisia tuotteita. Jos tuntee olonsa terveemmäksi, niin silloin voi olla energiaa laittaa myös muu elämä kuntoon. Minä en ainakaan usko, että masennuslääkkeillä saa kukaan elämäänsä yksin kuntoon, ellei sitten taustalla ole jotain aitoa sairautta. Noita masennuslääkkeitähän käytetään Suomessa muutenkin aivan liikaa, johtuen varmasti siitä, että niiden määrääminen tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin tarjota aitoa psykiatrista hoitoa.
:

kiitos dokogambler :slight_smile:

Se, että jokin on luonnonmukainen ei tee siitä sen turvallisempaa tai tehokkaampaa kuin jos jokin on farmakologisesti valmistettu. Kyllä luonnostakin löytyy monenlaista myrkkyä, ei kannata sokeasti sellaisiin turvautua. Onnea kuitenkin kokeilulle.

Hyvä Mrs.Qwerty että olet päässyt näin ptikälle että alat olla kiinnostunut muista asioista kuin pelaamisesta.Ei luontaistuotteissa ole mitään pahaa ja tärkeintä on että elämässä on niin paljon muuta tarjolla mikä ehkä pelihuumassa jäi huomaamatta.Olet hyvä äiti kun olet päässyt näin pitkälle eikä peliriippuvuus ole kiinni siitä että onkos äiti vai ei.Itseasiassa äideillä voi olla suurempi ahdistus pelaamisesta kun muilla koska syyllisyyden tunne voi olla vahvempi .
Maca Yoga Lenkkeily Lukeminen Uinti ym.Kaikki parempi vaihtoehto kun pelaaminen :slight_smile:

paras lääke ennaltaehkäisemään pelihimoa on mulla just nyt kainalossa :slight_smile:
En halua näyttää lapselleni huonoa esimerkkiä enkä todellakaan halua hänestä peliriippuvaista…!!

Haluan nyt vielä selventää, että en usko ihan sokeasti kaiken luontaistuotteiden, superfoodin yms. olevan automaattisesti terveellistä ja hyväksi ihmiselle. Mutta kokeilenpa nyt kuitenkin :wink: …ja ei kai tuota maca-jauhetta nyt kuitenkaan kannata huumeisiin rinnastaa…? :stuck_out_tongue:

superfoodejahan ei tarvitse salaa tilata netin hämäriltä sivuilta, niitä kun saa ihan laillisesti luontaistuoteliikkeistä. kaikki ns. luonnonlääkkeet kuten vaikkapa tapetilla ollut stevia ovat siksi bannattuja, koska bisneskihot eivät halua patentoimattomia tuotteita kuluttajien saataville - luonnontuotetta ei voida patentoida, jolloin edellä mainittu kiho ei pysty sillä tienaamaan. patentoiduilla aspartaameilla, asesulfaatti K:lla ja monilla muilla myrkyillä lyödään puolestaan rahoiksi ja siksi sitten keksitään syitä, miksi luonnosta peräisin olevat makeutusaineet ja säilöntäaineet ovat vaarallisia ja haitallisia kuluttajille.

minusta on hienoa, että jollekin on tullut mieleen hyödyntää superfoodeja pelihimojen saamisessa aisoihin. eihän tällainen kokeilu ole keltään pois ja eihän mitään havaintoja tai tuloksia koskaan synny, jos ei testata - esimerkiksi tuolla macalla voi olla muita hyviä vaikutuksia, vaikka ne eivät pelituskiin suoraan vaikuttaisikaan. vaikka tuo peittojen heiluminen - eipähän mene sekin aika pelaamiseen tai sen miettimiseen. ; )

komppaan poiua! : )