Suoria kysymyksiä

Minä en tiedä pitäisikö minun olla vähentäjä vai lopettaja? Kumpikaan eivät ota onnistuakseen = vähennys…seuraa hetken tauko,max pari viikkoa ja sitten tilanne ei ole enää minun hallussani vaan Kuningas Aan

Lopetus YRITYS= kiukku, ärtymys, ahdistus vitutus, en oo täämönen ja repsahdus : tämmönenkö oon, en oikeesti en!!! Ja kaikki tää kotona, aikuisten oikeesti ja salaa (minusta ei tule kantakuppiloiden luusereita)

Lopetus= joku AA-kerho???

Mun ylpeys ei anna periksi

Mitäs jos sossut saa tietää?

=Ne luulee että en osaa huolehtia mun lapsista
???

Ja kun wittu mä oon ainoo joka yrittää huolehtia niiden ongelmista yms. asioita sen enempää tänne erittelemättä

Pikku niksinä: Eräs meidän kerhon jäsen sanoi, kun pennut sattuivat kuulemaan, että isukki käy AAssa ja kysyivät, että mikä se on, niin selitti että se on Aku Ankka-fan klubi. Siis silloin kun ne oli vielä niin pieniä, etteivät kuitenkaan ymmärtäneet asiaa. Ja sietysti olisivat höläyttäneet sopimattomassa tilanteessa, että meidän isi käy alkoholistikerhossa. Se on kanssa kiva peitenimi, jos kaupungilla tapaa kerholaisia ja ulkopuolisia on kuuloetäisyydellä, “Tulotkos tänään Aku Ankka klubille?” Enhän minä sitä nykyään häpeile, mutta en viitsi tarpeettomasti kuuluttakaan. Vaikka näin pienellä paikkakunnalla tietysti monet jo saattavat jotakin aavistella. Esimerkiksi kun oltiin jonkin aikaa kaupungin tiloissa, ja papereita täyttäessä sanottiin, että niihin täytyy merkitä kerhon puheenjohtaja. Niin minä sitten demokraattisesti valitsin itseni puheenjohtajaksi. Eikä muilla kerholaisilla ollut sitä vastaankaan, kun kerroin asiasta.

.

Kiitos kaikille vastauksista ja mielipiteistä. Uskon, että kaikki kääntyy vielä hyväksi :slight_smile:

Tuo Aku Ankka - klubi on mainio peitenimi :stuck_out_tongue:

Oletko sä sitä mieltä, että sä tosiaan pystyt huolehtimaan sun lapsista jos et pysty “edes” lopettamaan tai vähentämään alkoholinkäyttöä? (ei retorinen kysymys, vaan pohtimisen aihe)

Lapset on tarkkanäköisempia kuin vois heti arvatakaan. Kyllä skidit näkee ongelmat ja ahdistuu niistä, vaikkeivat kaikkea osaa vielä jäsentääkään oikeiksi käsitteiksi.
Lapsille ei kannattaisi valehdella esim siitä että hakee apua alkoholinkäyttöön, koska kyllä ne on sen alkoholi-mörön jo kotonaan varmaan aistineet.

Aku Ankka-kerho ei ole yhteydessä mihinkään viralliseen sosiaali- ja terveysalan sektoriin, joten ainakaan AA:n kautta sossut ei saa tietää alkoholiongelmasta.
Toisaalta mun mielestä ois hyvä, jos lastensuojeluviranomaiset tietäs AINA kun päihdeongelmainen ihminen on tekemisissä alaikästen lasten kanssa. Ei sillä että sen tartis johtaa mihinkään toimenpiteisiin aina, vaan että se tieto kuitenkin olis siellä kaiken varalta.

PS. Hannun kertomus alkoholistin “ylpeydestä” oli hyvä!