Näitä päiviä on ollut satoja, ellei jo tuhansia. Yleensä tällainen päivä on sunnuntai, päivä kun päättää lopettaa juomisen. Välillä menee kuukausiakin ilman alkoholia, välillä viikkoja, välillä päiviä.
Mikä ihmisessä laukaisee juomisen halun? Kai syitä on monia, mutta itselläni sen laukaisee elämäni suuri tyhjyys, jonka yritän täyttää. Saatan herätä aamulla päättäen, että en juo tänään. En tietenkään juo. Olenhan ollut jo viikkoja ilman.
Mutta kun tunteja kuluu ja yöhön tuntuu olevan ikuisuus (siihen ihanaan hetkeen kun voi todeta selvinneensä juomatta ja voi nukahtaa turvallisesti pakoon todellisuutta), on niin helppo laittaa kengät jalkaan ja jos tilillä sattuu olemaan rahaa laskuista ja vuokranmaksusta piittaamatta viedä pienet tulonsa baariin. Olen alkanut blokkaamaan baarit sen mukaan, mistä olen joutunut lähtemään, missä minulle ei enää ole myyty, missä olen kaatunut tai kompuroinut.
Sellaisia baareja ei ole enää montakaan jäljellä, vaikka kotikaupunkini onkin kohtuullisen iso.
Olen viimeisen viikon aikana juonut itseni kunnon humalaan viisi kertaa. Seuraavana päivänä olen joko jatkanut tai syönyt rauhoittavia, joiden teho tuntuu laskevan jo tottakai.
Olen kokeillut Antabusta, mutta heti kun tiesin lääkkeen poistuneen elimistöstäni join ja kunnolla.
Olen vielä nuori, elämäni ei voi olla tässä.
Onko täällä muita, joille tämä on SE sunnuntai, jolloin kaikki sekoilu päättyy? Miten aiotte onnistua? Mistä sen pienen toivon kipinän aina löytää, joka auttaa jaksamaan? Ainakin sen muutaman päivän, viikon, joskus kuukaudetkin.
hildamatilda kirjoitti
Sattui olemaan sunnuntai, kun viimeksi join. Sain raittiuden kun vaan menin mukaan AA:n palaveriin. Aion ja tahdon olla sen vertaistuen parissa päivän kerrallaan. Toivon kipinän sain heti ensimmäisestä palaverista.
Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme
Ihan ensiksi onnittelut että olet ottanut asian esille etkä kaunistele ja välttele asiaa. Oman kokemuksen mukaan raittiudesta ei kuitenkaan kannata tehdä itselle suoritusta vaikka se onkin elämän tärkein asia. Tarkoitan siis sillä että ei välttämättä ole mitään Kunnian Maanantaita joka seuraa Päätösten Sunnuntaita ja jona raitistutaan,tehdään suursiivous,aletaan vegaaneiksi ja aloitetaan sekä uusi työ että koulu Että ennemmin,voisitko ajatella että valitset olla juomatta alkoholia juuri tänään
Tsempit.